2023-11-15, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fittplyte
Det skulle de tänkt på när de attackerade så gött att se dessa vidriga terrorister minska i antal dag för dag.
400+ idf döda plus hundratals militärfordon förstörda and counting , det är lugnt hamas grabbarna verkar klara sig galant vänta tills andra mujahedin ansluter sig då kommer du se värre saker
Citera
2023-11-15, 18:12
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DadlarOchTe
Samma cucks som dig sa att Israel skulle klara hamas på en vecka nu har det gått mer än en månad och Israel lider kompis lyssna på colonel McGregor han säger sanningen till skillnad från er och han vet mer
Hej trådens pajas "Dadlar och te". Jag har inte hört någon säga att IDF ska klara Hamas på en vecka.
Snarare tvärtom men nu ser man massvis med videos på hur terrorist-araberna springer så snabbt de kan och gömmer sig i sina tunnlar. 😂
Citera
2023-11-15, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman
Hej trådens pajas "Dadlar och te". Jag har inte hört någon säga att IDF ska klara Hamas på en vecka.
Snarare tvärtom men nu ser man massvis med videos på hur terrorist-araberna springer så snabbt de kan och gömmer sig i sina tunnlar. 😂
Kallas taktik och fortfarande mer modiga än idf som dödar barn från luften, men på mark ja du ser ju hur det går för de 😂😂, klart ni sa att Israel skulle krossa hamas på en vecka en liten grupp mot en stormakt med usa bakom sig 😂😂😂ordet är pinsamt din clown
Citera
2023-11-15, 18:19
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Kallas taktik och fortfarande mer modiga än idf som dödar barn från luften, men på mark ja du ser ju hur det går för de 😂😂, klart ni sa att Israel skulle krossa hamas på en vecka en liten grupp mot en stormakt med usa bakom sig 😂😂😂ordet är pinsamt din clown
Oj, en som måste slänga in så mycket smileys och skratta åt sig själv är ju svår att ta på allvar.
Det blir rätt mycket 🤡 på dig bruschan.

Ja, Israel började med en imponerande bombkampanj riktade mot Hamas, inte barn. Att Hamas gömmer sig bland barn och vill att alla ska bli martyrer är tragiskt. Sen är det Hamas som riktar in sig på barn, familjer och civila eftersom de "hatar judar mer än de älskar sig själva". Hamas är terrorstämplade och har samma onda skräp-status som ISIS.
Citera
2023-11-15, 19:21
Medlem
Citat:
100+ militär fordon förstörda och 400+ idf döda det ser inte ljust ut för dina zionist vänner

De är inte mina vänner.

Vi får se vem som vinner.

Nu är IDF djupt inne i Gaza, kontrollerar om några veckor hela norra gaza troligtvis.

Hur långt inne är Hamas i Israel?

De var inne en sväng 7 oktober men attackerade till 90% civila. Rätt klent eller? Varför var de inte män och åkte till Telaviv?
Citera
2023-11-15, 19:26
Medlem
Citat:
Vem fan bryr sig om vad ni stämplar isis och hamas till seriöst? När usa torskar och dess allierade så är deras motståndare terrorister den skit snacket köper bara hjärndöda människor, för mig är usa och isnotreal terrorister det ska du veta och jag har många som håller med liksom hela Mellanöstern, och många i Europa och väst, sen så lyssnar jag på denna grabb

https://www.naharnet.com/stories/en/...pieces-in-gaza

Mer än vad jag lyssnar på dig, han är iaf ärlig och vet vad han pratar till skillnad från dig som runkar till idf dagligen 😂😂😂

Fast du är en blåst blatte reggad i oktober enbart för detta.
Ledsen men Hamas är en terrorsekt precis som IS även om du som den äckliga terroristälskare du är inte tycker så.
Köp ett rep och gör processen kort, ditt människovärde är noll.
Citera
2023-11-15, 19:31
Medlem
Lavas avatar
Citat:
100+ militär fordon förstörda och 400+ idf döda det ser inte ljust ut för dina zionist vänner

Nej, det är verkligen svart, becksvart.

Israels försvarsmakt i siffror:
Stående styrkor 176 500
Reservstyrkor 1 499 186 män + 1 462 063 kvinnor
Citera
2023-11-15, 19:35
Medlem
Citat:
Tror du hamas är dumma, låt Israel ta sig djupare in i skiten så kommer de få en överraskning snart, kallas taktik idf är chanslösa lyssna på colonel McGregor han är nog mer insatt mer än mig och dig och visst är de dina vänner du backar de ju till Max

Ja jag tror dem är dumma, faktiskt. Annars mördar man inte barn.

För showens skull hoppas jag ju att Hamas visar tänderna.

Dock har jätte många skrivit som dig, hela tiden.

Redan innan IDF gick in så skrev jätte många att de går in i en döden, men hitintills har fallet inte blivit så.
Och jag tvekar, med tanke på resultaten att så blir fallet.

Men man ska väl aldrig säga aldrig. Jag vet dock inte hur det skulle kunna ske?
Många sa att terrängen och alla tunnlar kommer vara svårt för IDF då de kan komma ut från alla ställen, vilket också har vart fallet och man sett filmer på när civilklädda Hamas kommer upp ur en tunnel och avfyrar missiler mot tanks och skjuter israeliska soldater.
Men de har ju inte gett jätte mycket. IDF tar mark hela tiden.

Vad för något stort tror du Hamas sitter på som de ännu inte har släppt lös?
Citera
2023-11-15, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av temptedmania
Som vanligt så handlar det om...Surprice, olja och gas

Det är alltså därför Israel stöder Hamas för att bomba dem. Det är därför som Iran är under sanktioner liksom Ryssland och oljefälten i Syrien är ockuperat av USA.

Så överraskad man blir, eller inte

https://www.youtube.com/watch?v=R_oj...eJimmyDoreShow

Nae vet inte riktigt.

Gaza har ju oljefyndigheter, men dessa tog (såklart) Israel över. Dock tror jag detta var 2005 eller 2015 något sådant?

Israel behöver inte göra något sådant här för att ta deras oljefyndigheter.

Däremot är jag övertygad om att man nyttjar kriget för att ta sig ann Syrien igen.

USA har ju redan beslagtagit oljefält i Syrien, helt sjukt. De borde bara lämna över dem.
Citera
2023-11-15, 20:09
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Snälla isis krigar och krigade mot 86 länder sluta med skitsnacket de kunde inte ens ta mosul och va tvungna att bomba sönder hela staden, irakiska armen med kurderna blev manglade, googla global coalition against islamic state, om Sverige hade krigat mot 86 länder och överlevt så hade jag också sagt bravo jag är ingen hater bara ärlig.

Vissa grupper försöker alltid försköna och överdriva sina egna och polares förmågor, styrkor och kvalitéer. Du låter precis som IS och deras påhejare, ungefär som ni tror att uppblåst ogrundad självsäkerhet och påhittad kunskap kan döda någon eller vinna krig.

Den islamska världen är kraftigt underutvecklad, så även folket, oavsett vad de tar sig för. Skälet till det är att religionen väger tyngre än utbildning, utveckling, kritiskt tänkande och forskning. Det är genom forskning även bevisat att samällen där kvinnorna hålls tillbaka även släpar utvecklingsmässigt, och det stämmer ju väl med den muslimska världen. Ser man till vilka generella förmågor som faktiskt kan framhävas bland islamister så är det förmågan att skaffa många barn. De parter IS var i konflikt med var Syrien, Irak, Iran, Ryssland, USAs koalition, Turkiet (som samtidigt passade på att eliminera kurder), syriska oppositionen (som både bekämpade Assad och IS). Återigen: problemet med IS var från början att de använde civila som sköldar. Det är fakto det återkommande problemet med islamister vilket upprepas varje gång media rapporterar om konflikter med islamistiska grupper.

Du är så klart fri att inbilla dig vad du vill. Är du muslim från Mö eller Afrika så är du konspiratoriskt lagd och du förlitar dig mer på berättarkonsten, klanskvaller, landsmän, den äldste, imamen osv.
Citera
2023-11-15, 20:19
Medlem
Jag kanske är ensam om att missat det här:

Det finns stora gas och oljefyndigheter på Gazas territorium.

Vilket jävla sammanträffande med att Israel finansierar Hamas. Världen är full av konstiga sammanträffande. Gott för Israel som då kan tjäna massor med pengar på att invadera Gaza med sina kompisar USAs goda samvete. Det kan ju bli en riktigt lönsam affär att Hamas attackerade Israel. Att Israel har planer på en kanal från röda havet till medelhavet genom området är ju också en rolig slump. Då kan de ju konkurrera med suezkanalen och tjäna ännu mer pengar.

Om jag inte visste bättre så kunde man tro att det här som vanligt handlar om olja, gas och pengar, som det brukar göra. Men det påstås visst handla om religion. Nåväl.
Citera
2023-11-15, 20:23
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bottenslam
Jag kanske är ensam om att missat det här:

Det finns stora gas och oljefyndigheter på Gazas territorium.

Vilket jävla sammanträffande med att Israel finansierar Hamas. Världen är full av konstiga sammanträffande. Gott för Israel som då kan tjäna massor med pengar på att invadera Gaza med sina kompisar USAs goda samvete. Det kan ju bli en riktigt lönsam affär att Hamas attackerade Israel. Att Israel har planer på en kanal från röda havet till medelhavet genom området är ju också en rolig slump. Då kan de ju konkurrera med suezkanalen och tjäna ännu mer pengar.

Om jag inte visste bättre så kunde man tro att det här som vanligt handlar om olja, gas och pengar, som det brukar göra. Men det påstås visst handla om religion. Nåväl.

Så din förklaring till att palestinierna 1) röstade fram islamistiska Hamas vars mål är 2) att utrota israel och judar och 3) beslöt sig för att slakta/våldta/kidnappa israeler 7/10 - är?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in