2023-11-06, 01:46
Medlem
TeamAbruptos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raukberg
Att Hamas inte kan slå den israeliska armén innebär inte att de inte utgör ett hot som måste hanteras.

Trots att USA var överlägset i alla kategorier gällande vapen, intel, taktik etc så kunde talibanska analfabeter göra så pass bra motstånd att världens största krigsmakt fick dra sig tillbaka. Och alla de palestinska barn som de senaste veckorna fått sin mamma eller pappa dödade av israeliska missiler - vad tror du de kommer göra i framtiden?

Hatet mot Israel (judarna) växer lavinartat globalt och det med all rätt.
Citera
2023-11-06, 01:55
Medlem
Flaklypans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TeamAbrupto
Trots att USA var överlägset i alla kategorier gällande vapen, intel, taktik etc så kunde talibanska analfabeter göra så pass bra motstånd att världens största krigsmakt fick dra sig tillbaka. Och alla de palestinska barn som de senaste veckorna fått sin mamma eller pappa dödade av israeliska missiler - vad tror du de kommer göra i framtiden?

Hatet mot Israel (judarna) växer lavinartat globalt och det med all rätt.

En stor skillnad är hur litet Gaza är 41x12km som störst. IDF har nu delat upp det i två och kommer att finkamma hela skiten norr till söder tills alla hamas är döda! plus antagligen en hel del till, men det är det värt!
Senast redigerad av Flaklypan 2023-11-06 kl. 02:02.
Citera
2023-11-06, 02:27
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beta-Bum
Det är sant. Sista idioten är inte född än.
Varje gång Hamas försöker ge sig an massmord som drar till sig internationell uppmärsamhet kommer det att reduceras i antal. Det kommer att upprepas gång på gång på gång på gång på gång på gång på gång på gång ... tills någon av dem fattar att det inte är lösningen. Men det lär nog dröja 1500-2000 år till.

Muslimer är inte kapabla till förändring överhuvudtaget. De kan bara se sin bok och hata allt och alla som inte följer den till 5000%
En tanke som slår mig är att det bästa kanske är att låta dem leva i fred och frihet på sitt eget sätt i sina egna hemländer? Kanske kan vara en god idé att sluta upp med att bomba deras hemländer, döda deras barn och spränga deras sjukhus och moskéer.
Jag tror tyvärr att detta krig kommer innebära början på slutet för Israel, men det blir nog storkrig innan den slutliga kollapsen. Jag har svårt att tänka mig att arabvärlden kommer stå vid sidan om och bevittna en masslakt och etnisk rensning av palestinier. USA är ju garanten för Israels existens, men frågan är om de klarar av att ta sig an Turkiet, Iran, Pakistan, Irak osv på samma gång. Finns ens stridsvilja bland amerikanerna i dagsläget?
Citera
2023-11-06, 02:31
Medlem
Flaklypans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
En tanke som slår mig är att det bästa kanske är att låta dem leva i fred och frihet på sitt eget sätt i sina egna hemländer? Kanske kan vara en god idé att sluta upp med att bomba deras hemländer, döda deras barn och spränga deras sjukhus och moskéer.
Jag tror tyvärr att detta krig kommer innebära början på slutet för Israel, men det blir nog storkrig innan den slutliga kollapsen. Jag har svårt att tänka mig att arabvärlden kommer stå vid sidan om och bevittna en masslakt och etnisk rensning av palestinier. USA är ju garanten för Israels existens, men frågan är om de klarar av att ta sig an Turkiet, Iran, Pakistan, Irak osv på samma gång. Finns ens stridsvilja bland amerikanerna i dagsläget?

Om så vore fallet! Nu går Israelerna efter Hamas medlemmar och inte civila palestinier. Hamas står i samma grupp som ISIS, Talibanerna och Al Qaida så ingen stat ens Muslimskt kommer att stå på deras sida i slutändan!
Citera
2023-11-06, 02:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaklypan
Om så vore fallet! Nu går Israelerna efter Hamas medlemmar och inte civila palestinier. Hamas står i samma grupp som ISIS, Talibanerna och Al Qaida så ingen stat ens Muslimskt kommer att stå på deras sida i slutändan!

Vad spelar det för roll vem de påstår sig gå efter. Faktum är att 10k+ civila palestinier mördats. Infrastruktur är helt förstörd och miljontals har fördrivits. Det är fakta. Jag kan säga att jag är ute efter Breivik men mörda dig. Tror inte din familj bryr sig om mina ord då.
Citera
2023-11-06, 02:38
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Fast nu är det ju mest civila som dör och då främst kvinnor och barn. Hamas går inte att utrota, just på grund av detta. Såg just på SVT en kille som förlorat hela sin familj, utom sin syster. Sätt en kalashnikov i händerna på honom om några år så får du nog se på fan. Han är inte ensam.

Hamas har halva Libanon, hela Iran, Pakistan och dessutom Turkiet på sin sida. Fler lär ansluta sig.

Men förhoppningsvis har jag fel och du rätt.
Citera
2023-11-06, 02:41
Medlem
Flaklypans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jarrelka
Vad spelar det för roll vem de påstår sig gå efter. Faktum är att 10k+ civila palestinier mördats. Infrastruktur är helt förstörd och miljontals har fördrivits. Det är fakta. Jag kan säga att jag är ute efter Breivik men mörda dig. Tror inte din familj bryr sig om mina ord då.

Sesså, ta det lugnt nu. Andas in och... andas uuuut!

Du är alltså ute efter Breivik men skall mörda mig för att Israel och Hamas ligger i krig
Citera
2023-11-06, 02:44
Medlem
Flaklypans avatar
Citat:
Fast nu är det ju mest civila som dör och då främst kvinnor och barn. Hamas går inte att utrota, just på grund av detta. Såg just på SVT en kille som förlorat hela sin familj, utom sin syster. Sätt en kalashnikov i händerna på honom om några år så får du nog se på fan. Han är inte ensam.

Hamas har halva Libanon, hela Iran, Pakistan och dessutom Turkiet på sin sida. Fler lär ansluta sig.

Men förhoppningsvis har jag fel och du rätt.

Krig är aldrig snyggt men än så länge är ju detta en jungfrudans om man tex jämför med Jugoslavien kriget. Låt oss hoppas på att Israelerna är precisa men ack så svårt när dom gömmer sig bakom civila! Tyvärr
Citera
2023-11-06, 02:54
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Krig är aldrig snyggt men än så länge är ju detta en jungfrudans om man tex jämför med Jugoslavien kriget. Låt oss hoppas på att Israelerna är precisa men ack så svårt när dom gömmer sig bakom civila! Tyvärr
Många araber anser nog att kollektiv bestraffning är oacceptabelt. Men vi får se framtiden ann. Får se vad resultatet blir när marktrupperna sätts in.

Sen har IDF den södra delen att massakrera. Tanken är, som jag förstått det, att palestinierna då ska sticka tillbaks till norra delen. En del som snart är totalt ödelagd. Vi har med andra ord bara sett början på detta massmord. Snart ser vi de första kolerafallen. Sedan svält, törst och desperation. Vi får se om Israel lyckas med sin plan på etnisk rensning via utflyttning till Egypten och sen Europa. Jag vet att befolkningen i Ukraina har krympt betydligt.
Citera
2023-11-06, 02:59
Medlem
Flaklypans avatar
Citat:
Många araber anser nog att kollektiv bestraffning är oacceptabelt. Men vi får se framtiden ann. Får se vad resultatet blir när marktrupperna sätts in.

Sen har IDF den södra delen att massakrera. Tanken är, som jag förstått det, att palestinierna då ska sticka tillbaks till norra delen. En del som snart är totalt ödelagd. Vi har med andra ord bara sett början på detta massmord. Snart ser vi de första kolerafallen. Sedan svält, törst och desperation. Vi får se om Israel lyckas med sin plan på etnisk rensning via utflyttning till Egypten och sen Europa. Jag vet att befolkningen i Ukraina har krympt betydligt.

Israel säger ta er söderut och Hamas flyttar befolkningen norrut... Kommer inte sluta snyggt detta men men Hamas val!

Flyktingström är jag inte orolig över, inte ialla fall till Sverige det kommer SD att se till!
Citera
2023-11-06, 03:00
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:

Marktrupperna har varit inne i Gaza i en vecka.
Citera
2023-11-06, 03:00
Medlem
Palestinierna lär flytta till grannländerna för Israel har nog helt ledsnat nu. Hade Hamas inte haft gisslan så skulle man nog ha gasat tunnlarna under Gaza vid det här laget.

Problemet är att inget av grannländerna vill ta emot palestinska flyktingar. Tydligen är Gaza och Västbanken ingen vidare bra uppväxtmiljö, lägg därtill inavel i över hälften av befolkningen. Vart de än slår sig ner exploderar brottslighet och elände.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in