Citat:
Ursprungligen postat av
Onebiker
Svara istället på en enkel fråga
(......)
Står du bakom Hamas förehavanden den 7:e oktober 2023?
Jag har inte påstått att alla som agerade den 7 okt skulle vara utklädda i Hamas uniform.
Vad jag skrivit är att DU kan inte veta vilken specifik individ som bar Hamas uniform och gjorde de bestialiska verk du radade upp.
Det som skulle hålla i svensk domstol kan du säga att du vet, annars är det bara påståenden och då ska du inte skriva det på annat sätt än att det kan vara på det sättet, om du vill vara korrekt kan du alltså inte skriva att något är på ett sätt när du inte har bevis som skulle hålla i svensk domstol.
Om en med Hamas uniform, går ut med sin identitet och får det styrkt att han är medlem i Hamas och erkänner ett av de bestialiska verk du radade upp.
Då kan man skriva att det är Hamas verk, tills dess är det män som utfört bestialiska verk med Hamas uniform på.
Jag har inte skrivit att Hamas skulle vara drogade av andra, utan att det nog mycket väl kan vara så att en del av dem som begick de mest känslokalla verken, kan varit påverkade av droger /alkohol/piller och till och med vara exempelvis känsloskadade livstraumatiserade opiatmissbrukare.
Och jag har redan svarat på att jag inte står bakom någon form av slakt utom på vissa som typ Benjamin Netanyahu.