2023-11-04, 02:19
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kukusevski
Haha, Iran kan slå sönder alla amerikanska fartyg och positioner runt om kring landet om dom vill med sina ballistiska missiler och hypersoniska vapen.

Jag hoppas Hezbollah lägger sig i om detta fortsätter i en månad till, ingenting uteslöts idag.

Nope.

Hezbollah har just uttalat sig om att de inte stödjer Hamas i kriget.

https://www.nytimes.com/2023/11/03/w...-war-gaza.html
Citera
2023-11-04, 02:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz

Det är deras tolkning av att skriva det så.

Nasrallah var tydlig med att om detta fortsätter, så kan man inte göra nåt annat än att behöva vidta åtgärder.
Citera
2023-11-04, 02:22
Medlem
Citat:

Hezbollah lägger sig alltså?

Hamas får jobba hårt i tunnlarna nu
Citera
2023-11-04, 02:22
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Det är deras tolkning av att skriva det så.

Nasrallah var tydlig med att om detta fortsätter, så kan man inte göra nåt annat än att behöva vidta åtgärder.

Men just nu är det ingen hjälp som gäller. Bruv no luv. 😆
Citera
2023-11-04, 02:44
Medlem
Inhale82s avatar
Citat:
Haha, Iran kan slå sönder alla amerikanska fartyg och positioner runt om kring landet om dom vill med sina ballistiska missiler och hypersoniska vapen.

Jag hoppas Hezbollah lägger sig i om detta fortsätter i en månad till, ingenting uteslöts idag.

Iran kan inte göra ett skit.
Du ska nog läsa på lite vilken eldkraft de där jollarna sitter på.
De kan förvandla hela mellanöstern till en parkeringsplats på några timmar ifall de vill.
Du såg väl hur snabbt Irans fantastiska hypersoniska undervapen plockades ner innan de ens kom i närheten av USS skeppet.
Varenda en. Så var det med deras ballistiska mopedmissiler

Iran trodde nog inte att USA skulle backa upp Israel så som de gör.
Så de ligger nog jävligt lågt nu ett tag.

Hezbollah är också för fega för att starta något bråk just nu.
De sitter ner i båten snällt, och det enda de kan göra är att titta på medans IDF raderar Hamas från kartan för gott.
Citera
2023-11-04, 02:45
Medlem
Citat:

Uttalandet innebär att de uppehåller israeliska trupper i norr, men inte försöker sig på en invasion och inte det du påstår.
Citera
2023-11-04, 02:47
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsjohansson
Uttalandet innebär att de uppehåller israeliska trupper i norr, men inte försöker sig på en invasion och inte det du påstår.

Det betyder att de inte kommer att slå tillbaka mot Israel. Om man läser.
Citera
2023-11-04, 02:52
Medlem
Citat:
Det betyder att de inte kommer att slå tillbaka mot Israel. Om man läser.

De har ju redan dödat ett antal stycken israeliska soldater och förstört ett antal fordon.
Citera
2023-11-04, 03:01
Medlem
Krakems avatar
Hamas ledare förkunnar från sitt femstjärniga hotell i Dubai att han gärna offrar sitt folk som martyrer och att problemet med Israel inte utgör det ”koloniala apartheidprojektet” som svenska nazister, arabiska gängkriminella och batiktanter lärt sig på ABFs cirkeledarkurser.

https://twitter.com/MEMRIReports/sta...r=MEMRIReports

Sen är det guld att operationen Al-Aqsa grusades av att ett raveparty kom ivägen som tvingade hans Jihadgubbar att stanna och slakta innan det lades upp på fejans händelser. Attention span som en inavlad i flera generationer.

Är det dessa lirare Flashbacks falafelonanister måste ta en kula för varje dag? Mina kondoleanser.
Citera
2023-11-04, 03:27
Medlem
Krakems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte
Enkel fråga till Israelfetischisterna i tråden: förtjänar också de kristna palestinierna lemlästas och massmördas av Israel?

Naturligtvis inte. Det hade underlättat avsevärt för Palestina om inte Hamas kapat den palestinska saken med att addera ”nationalism” till sin sak för att manipulera till sig större stöd. I realiteten är det bara en ytterligare sköld man använder för att dölja att man har religiösa undertoner och påvisar den bedrägligheten man har (Islam förkastar egentligen nationalism och har mycket mer gemensamt med en öppna gränser fanatiker eller kommunist).

Jag har sagt det förut och säger det igen: jag stödjer inte Israel villkorslöst och där är mina röda linjer, inklusive den fega attacken mot ambulanser är vedervärdig läsning.
Citera
2023-11-04, 03:41
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krakem

Jag har sagt det förut och säger det igen: jag stödjer inte Israel villkorslöst och där är mina röda linjer, inklusive den fega attacken mot ambulanser är vedervärdig läsning.

Men det är ju sen urgammalt. Alla vet det. Hur kan någon fortfarande ramla pladask i den gamla fällan? Den lättlurade opinionen i väst är verkligen Hamas bäste vän.

Försök fatta:
Hamasfolket förflyttar sig genom att åka ambulanser. Man använder dem som privat taxi i hopp om att Israel inte ska våga attackera.
Citera
2023-11-04, 04:25
Medlem
Hyperkits avatar
Citat:
Haha, Iran kan slå sönder alla amerikanska fartyg och positioner runt om kring landet om dom vill med sina ballistiska missiler och hypersoniska vapen..

Hahaha, Irans vapenarsenal är som en två-årings leksaker i jämförelse med USAs

Iran kan ställa sig på knä och suga kuk istället, inte ens det hade dom säkert kunnat
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in