Citat:
Ursprungligen postat av
Jagduvidom
Som i så många fall skapar man sin egen fiende.
Hamas är en skapelse av Israels ockupation mot Gazas befolkning som är "olaglig" men främst ovärdig.
Det som nu sker är att Israel gör Hamas ideologin större. Om du tar allt från en person så har denne inget att förlora men en hämnd att utvinna. Hat föder hat. Grundandet av Israel av inte bra från början och man kan inte anse att Israel tillhör judarna utan att dom själva under Israelisk flagg vinner landet i krig. Men ska man göra så ska man göra det korrekt och lagligt. Allt detta är redan förbi och Israel spelar på egna regler. Jag tycker det är förargligt att Palestinierna fick ta det straff som Tyskarna borde fått. När Hitler kom till makten bodde det endast 1% av invånarna i Tyskland med judisk härkomst. Judarna bodde i Polen och Ukraina. Straffet för Tyskarna borde ha vart att halva Tyskland blev Israel.
Man kan sitta här inne och hata muslimer och må bra för det men innerst inne så vet man att detta är människor som du och jag och behandlar du någon som skit så kommer du få igen.
Att väst står bakom Israel sticker nog ganska mycket i arab världen som har backat upp väst enormt med oljan och förbi sätt USAs stölder i mellanöstern för att behålla den globala stabiliteten är nu hotad. Vi bränner koraner och vi hatar muslimerna något enormt och det var vi vita västlingar som kom till deras tomt och bombade mördade och lämnade landet i spillror. Vi har behandlat mellanöstern så jävla illa och nu ska man sitta och säga oh vad äckliga dom är skäggiga bebisar blahablaha. Så jävla IQ befriat och ondskefullt.
Hoppas verkligen att Israel+USA ryker ihop på riktigt med några nya muslim-medlemmar i BRICS, som stöttas av Kina+Ryssland.
Länderna jag menar är Iran, Saudiarabien, UAE, samt Egypten.
Vem som vinner bryr jag mig inte det minsta, huvudsaken är det blir slut till sist på denna jävla konflikt!