2023-11-03, 21:42
Medlem
zorb89s avatar
Alla experter här..
Utan att blanda in era gudar så är det ganska lätt att förstå vad som måste göras även om resultatet inte blir så kul.

Hamas kommer ALDRIG sluta attackera israel.
Hamas valde att starta ett blodigt krig där palestina i slutändan tar största smällen.
Hamas håller gisslan bakom civila.
Israel är smarta och ser punkt 1,2&3.
Enda lösningen är fullskaligt krig, gazaremsan kommer försvinna och likaså Hamas.
Dock kommer det leda till nya krig men då får israel igen svara.

Finns inte ett enda krig som är vackert, men det verkar ni tro här.
Hur gick det i Japan apropå civila... Ibland måste man fatta tunga beslut för att segra.

Fullt stöd till israel.
Beklagar de oskyldigas död, båda sidor.
Och lider med er som har närstående i området.
Citera
2023-11-03, 21:43
Medlem
fittplytes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagduvidom
Vad menar du med Hamasmål?

Vart får du din information ifrån?
Jo du förstår, mål där man har intelligence som berättar att fegisarna i Hamas har gömt utrustning etcetera, samt där deras tunnlar är?
Bevis på detta finns i mängder. Bland annat i flyktinglägret (vad det nu hette) i norra gaza där man tydligt såg att marken kollapsat över mycket stora ytor. Detta är bevis för lyckade bunkerbomber mot adidasriddarna som gömde sig där nere.
Citera
2023-11-03, 21:50
Medlem
HAHA! Hizbollah är ett skämt! Dom vågade inte förklara krig!
Citera
2023-11-03, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagduvidom
Som i så många fall skapar man sin egen fiende.
Hamas är en skapelse av Israels ockupation mot Gazas befolkning som är "olaglig" men främst ovärdig.
Det som nu sker är att Israel gör Hamas ideologin större. Om du tar allt från en person så har denne inget att förlora men en hämnd att utvinna. Hat föder hat. Grundandet av Israel av inte bra från början och man kan inte anse att Israel tillhör judarna utan att dom själva under Israelisk flagg vinner landet i krig. Men ska man göra så ska man göra det korrekt och lagligt. Allt detta är redan förbi och Israel spelar på egna regler. Jag tycker det är förargligt att Palestinierna fick ta det straff som Tyskarna borde fått. När Hitler kom till makten bodde det endast 1% av invånarna i Tyskland med judisk härkomst. Judarna bodde i Polen och Ukraina. Straffet för Tyskarna borde ha vart att halva Tyskland blev Israel.

Man kan sitta här inne och hata muslimer och må bra för det men innerst inne så vet man att detta är människor som du och jag och behandlar du någon som skit så kommer du få igen.
Att väst står bakom Israel sticker nog ganska mycket i arab världen som har backat upp väst enormt med oljan och förbi sätt USAs stölder i mellanöstern för att behålla den globala stabiliteten är nu hotad. Vi bränner koraner och vi hatar muslimerna något enormt och det var vi vita västlingar som kom till deras tomt och bombade mördade och lämnade landet i spillror. Vi har behandlat mellanöstern så jävla illa och nu ska man sitta och säga oh vad äckliga dom är skäggiga bebisar blahablaha. Så jävla IQ befriat och ondskefullt.

Hoppas verkligen att Israel+USA ryker ihop på riktigt med några nya muslim-medlemmar i BRICS, som stöttas av Kina+Ryssland.
Länderna jag menar är Iran, Saudiarabien, UAE, samt Egypten.
Vem som vinner bryr jag mig inte det minsta, huvudsaken är det blir slut till sist på denna jävla konflikt!
Citera
2023-11-03, 22:01
Medlem
foliekillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hultabultan
Hoppas verkligen att Israel+USA ryker ihop på riktigt med några nya muslim-medlemmar i BRICS, som stöttas av Kina+Ryssland.
Vem som vinner bryr jag mig inte det minsta, huvudsaken är det blir slut till sist på denna jävla konflikt!
Den här konflikten kan bara sluta i en 2 statslösning!

Kanske kan det nu gå vägen? 2020 gick det nästan hela vägen. Yassir Arrafat sabbade hela skiten då med en 2 statslösning..

Araber är skitfolk som inte går att lita på, typ ryssar..
Citera
2023-11-03, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av foliekiller

Kanske kan det nu gå vägen? 2020 gick det nästan hela vägen. Yassir Arrafat sabbade hela skiten då med en 2 statslösning..

När Hamas är borta, Gaza är en del av Israel coh alla Gazabor flyttat till Västbanken kanske.
Citera
2023-11-03, 22:07
Medlem
fittplytes avatar
Citat:

Tror du det är uteslutet att Israel tar över hela skiten? Varför skulle inte detta kunna vara ett regelrätt erövringskrig? "Vi tog marken, nu är den vår"?
Citera
2023-11-03, 22:09
Medlem
foliekillers avatar
Citat:
Och vilken sida är du då på?
Citera
2023-11-03, 22:14
Medlem
Citat:

Citat:
Och vilken sida är du då på?

Om nu araber är ett skitfolk som du skriver, vad fan har jag som svensk med det att göra?
Citera
2023-11-03, 22:16
Medlem
foliekillers avatar
Citat:
Ni foliehattar är sen länge identifierade och klassade som svagbegåvade eller nåt liknande.

Det kommer inte att bli nåt WW3 på grund av Gaza!

Dina våta drömmar om BRICS kan du fortsätta med....
Citera
2023-11-03, 22:25
Medlem
foliekillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fittplyte
Tror du det är uteslutet att Israel tar över hela skiten? Varför skulle inte detta kunna vara ett regelrätt erövringskrig? "Vi tog marken, nu är den vår"?
Israel har ju sagt att de kommer att avsluta Hamas oavsett vad det kommer att kosta mm.

Vi som är födda på 50-talet vet vad det innebär...
Citera
2023-11-03, 22:26
Medlem
fittplytes avatar
Citat:
Israel har ju sagt att de kommer att avsluta Hamas oavsett vad det kommer att kosta mm.

Vi som är födda på 50-talet vet vad det innebär...
Jamen seriöst alltså, tror du inte de kan komma att helt enkelt ta över marken? Varför skulle de låta palestina fortsätta finnas? Jag är för dålig insatt i vilka skäl som kan finnas för att låta bli att slänga ut packet en gång för alla?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in