2023-09-29, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Atamon
Tragiskt att vissa personer hr med dryg och agressiv attityd angripit alla som ifrgasatt att GME var en bra investeting. Hoppas ingen ngrar sina affrer.
Just GME r ingen investering utan ett spel.

Normalt s investerar man i fretag som producerar varor och tjnster och tjnar pengar p det. Nr fretaget gr vinst s gynnar det delgarna/aktiegarna. Alternativet r att man investerar i ett nystartat fretag som r i en expansiv fas och dr man tror att fretaget kommer att lyckas bra med sina affrer i framtiden.

GME har varit p fallrepet under lng tid. Samtliga butiker i Sverige stngdes (det var vl konkurs av det svenska bolaget vill jag minnas), fretaget bldde pengar och minskade verksamheten i USA. D r det inte rimligt att tro att aktiekursen ska ka frn 1 USD till 10 000 USD som skrivits i diskussionsforum. GME var nra en konkurs men folk vrderade fretaget som strre n Google. Att kpa datorspel via terfrsljare istllet fr direkt ifrn spelutvecklaren knns gammalmodigt. Mjligen s kan man leva p att slja tillbehr som tangentbord och stolar men spelfrsljning som var fretagets affrsid r nog att betraktas som dtt.

Jag vill verkligen inte str salt i sren d det r mnga nybrjare som har frlorat mycket pengar.
Senast redigerad av Mynicname 2023-09-29 kl. 13:10.
Citera
2023-09-29, 13:33
Medlem
Atamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mynicname
Just GME r ingen investering utan ett spel.

Normalt s investerar man i fretag som producerar varor och tjnster och tjnar pengar p det. Nr fretaget gr vinst s gynnar det delgarna/aktiegarna. Alternativet r att man investerar i ett nystartat fretag som r i en expansiv fas och dr man tror att fretaget kommer att lyckas bra med sina affrer i framtiden.

GME har varit p fallrepet under lng tid. Samtliga butiker i Sverige stngdes (det var vl konkurs av det svenska bolaget vill jag minnas), fretaget bldde pengar och minskade verksamheten i USA. D r det inte rimligt att tro att aktiekursen ska ka frn 1 USD till 10 000 USD som skrivits i diskussionsforum. GME var nra en konkurs men folk vrderade fretaget som strre n Google. Att kpa datorspel via terfrsljare istllet fr direkt ifrn spelutvecklaren knns gammalmodigt. Mjligen s kan man leva p att slja tillbehr som tangentbord och stolar men spelfrsljning som var fretagets affrsid r nog att betraktas som dtt.

Jag vill verkligen inte str salt i sren d det r mnga nybrjare som har frlorat mycket pengar.

Det r de dryga jvlarna jag glds t!
Citera
2023-10-05, 09:06
Medlem
Fackmannens avatar
Nu har alla ni guldapor eller vad ni kallats ftt en egen biofilm!

Dumb money heter den nya filmen som handlar om det som hnde i GME med MOASS och allt.

Unna er ett biobesk!
Citera
2023-10-05, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fackmannen
Nu har alla ni guldapor eller vad ni kallats ftt en egen biofilm!

Dumb money heter den nya filmen som handlar om det som hnde i GME med MOASS och allt.

Unna er ett biobesk!

Jepp std AMC
Citera
2023-10-05, 09:44
Medlem
Fackmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olofzzon
Jepp std AMC

Spot on!
Citera
2023-10-17, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quixote
Hur gr det med MOASSEN grabbar?

*fniss*

Nr kommer nsta MOASS?
Citera
2023-11-02, 10:38
Medlem
Quixotes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olofzzon
Nr kommer nsta MOASS?

Aldrig

Hur gr det fr er med diamanthnder? Mot mnen?

Citat:
Ursprungligen postat av kodapan
Det r enkelt, man behver bara kpa varje gng Quixote skriver.

Jag skojar inte, jmfr grafen med hans inlgg i trden. Det r svrt att hitta en s trffsker teknisk indikator. Han har hjlpt mig mycket.

Och hur gr det fr dig din idio....investerare?

Lgenheten rusar? Blodsockret? Livet leker(not) antar jag.
Senast redigerad av Quixote 2023-11-02 kl. 10:46.
Citera
2023-11-02, 12:19
Citat:
Ursprungligen postat av Quixote
Och hur gr det fr dig din idio....investerare?

Lgenheten rusar? Blodsockret? Livet leker(not) antar jag.

Lgenheten har kat stabilt i vrde sedan kp och hittills bor jag gratis, tackar som frgar! Jag tajmade dippen precis innan det vnde.

Blodsockret r ocks i topp. Mina GME r lite rda nu men jag ska kpa lite fler idag nu nr du tipsar mig. Tack!
Senast redigerad av kodapan 2023-11-02 kl. 12:30.
Citera
2023-11-22, 20:54
Medlem
Fan boys, det spritter i hfterna. Jag har MOASS-vittring! Kanske hnder det redan denna vecka? 🤩💸💲💵🤑💰
Citera
2023-11-22, 22:37
Medlem
SocialtKontrakts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SocialtKontrakt
Jaha med ~-30% p 1 mnad staplar "superstonken" in i det nya ret 2023 dr pengar inte lngre r gratis och vi str infr recession.

Har vi ngra 20-ringar med stimmy checks kvar som orkar hlla upp aktien innan vi ker ner till fundamentalt vrde p riktigt?

Spoiler alert; Det hade vi inte!
Citera
2023-11-28, 08:35
Medlem
buzzkillingtons avatar
Jaha, hr hoppas man p lite underhllning och s r det tyst som i graven. Men nu r vl nd pre-squeezeniver i sikte i alla fall, s det kan ju bli lite spnnande. Eller som somliga hr skulle sga, "ett hack i kurvan".
Citera
2023-11-28, 14:03
Medlem
Aigiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buzzkillington
Jaha, hr hoppas man p lite underhllning och s r det tyst som i graven. Men nu r vl nd pre-squeezeniver i sikte i alla fall, s det kan ju bli lite spnnande. Eller som somliga hr skulle sga, "ett hack i kurvan".

Blir nog ingen mer underhllning p svenska, varken hr eller p Placera. Det r ju s hr det brukar sluta, inte med en smll utan en pyspunka medan en efter en smyger ut bakvgen. Gissar att mnga av vra vanliga experter hrifrn ocks va inne och vevade i Amc och Bbby och d r det blodrtt. Vore ju intressant om nn kom tillbaka och erknde sitt misstag och frklarade hur de tnkte men det r vl fr mycket att begra.

Som tur r finns det gott om bergskra idioter kvar p Reddit som nr som helst kommer bli rikare n von Anka s fort som profetiorna frn en barnbok slr in, inshallah.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in