2023-11-29, 11:42
Medlem
Björnarna stänger sina positioner inför GMEs rapport den 6:e december?

Bloomberg misstänker att småsparare har köpt calls på $20 till efter rapporten.

Själv var jag inne och däjtrejdade GME igår och med facit i hand så skulle jag så klart också ha hållt kvar några aktier över natten. Aktien var upp runt 15% i förhandeln tidigare idag.

Igår var det 14 miljoner aktier som bytte händer i GME.

Även om man fundamentalt sett inte har några åsikter om bolaget så måste man ändå gilla GMEs ständiga förmåga att överraska och att sprida både sorg och glädje till marknadens alla olika aktörer.
Citera
2023-11-29, 11:47
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godmannen
Björnarna stänger sina positioner inför GMEs rapport den 6:e december?

Bloomberg misstänker att småsparare har köpt calls på $20 till efter rapporten.

Själv var jag inne och däjtrejdade GME igår och med facit i hand så skulle jag så klart också ha hållt kvar några aktier över natten. Aktien var upp runt 15% i förhandeln tidigare idag.

Igår var det 14 miljoner aktier som bytte händer i GME.

Även om man fundamentalt sett inte har några åsikter om bolaget så måste man ändå gilla GMEs ständiga förmåga att överraska och att sprida både sorg och glädje till marknadens alla olika aktörer.

Fast detdär är ju kaffepengar, kursem ska ju rent tekniskt nå minst $.100.000 när blankarna ofrånkomligen måste stänga sina positioner, köp nu och sälj då.
Citera
2023-11-29, 17:35
Medlem
Idag hände det. Moass.
Citera
2024-03-13, 16:04
Medlem
GameGMEStops avatar
Gamestop är fortfarande bäst
Citera
2024-03-21, 17:05
Medlem
Helt dött i tråden. Indikation på att botten är nådd?
Citera
2024-03-21, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pooke
Helt dött i tråden. Indikation på att botten är nådd?

Det var visst bara en fluga
Citera
2024-03-21, 17:55
Citat:
Ursprungligen postat av olofzzon
Det var visst bara en fluga

Många har sålt av i det tysta
Citera
2024-03-21, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vistula

Ja, inga Iron Hands direkt
Citera
2024-03-25, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vistula

Citat:
Ja, inga Iron Hands direkt

Nej då, det är fortfarande många som håller. Och de som håller köper ibland i dipparna.

Just nu är GME +13,28% upp.

Detta är vardagsmat för vi som är apor, vi åker JoJo upp och ner. Därför skall man bara köpa dipparna, fiska vid 13,5-14,5$ är JÄVLIGT billigt.

CEO (Som jobbar gratis) köpte in sig på 23$ i höstas.

GameStop är allt annat än över. Ni får ta och läsa på lite själva era trähattar, solklar investering för den läskunnige. En ledtråd: Superstonk

EDIT: Ägare hos Avanza 15.111 st, (Inte många som har sålt av efter SneeZzen.)
Senast redigerad av Jonny.Boj 2024-03-25 kl. 19:22.
Citera
2024-03-26, 07:12
Citat:
Ursprungligen postat av Jonny.Boj
Nej då, det är fortfarande många som håller. Och de som håller köper ibland i dipparna.

Detta är vardagsmat för vi som är apor, vi åker JoJo upp och ner. Därför skall man bara köpa dipparna, fiska vid 13,5-14,5$ är JÄVLIGT billigt.

GameStop är allt annat än över. Ni får ta och läsa på lite själva era trähattar, solklar investering för den läskunnige. En ledtråd: Superstonk

Data från Avanza säger inte så mycket. jag sålde själv av mitt huvudinnehav men har behållt ett fåtal bara för att om det skulle bli en MOASS för då behöver man bara ett par stycken. Det var en otroligt dålig investering att ligga long i Gamestop. Ryan C har inte lyckats innovera inom företaget då alla satsningar med krypto har misslyckats vilket är en stor varningsflagga. Skulle behållt mitt guld som jag hade istället och satsat på DWAC.
Citera
2024-03-26, 08:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonny.Boj

Om vi bortser från MOASS, ”börsen är riggad” och andra konspirationstokerier och ställer oss frågan: Vad motiverar Gamestops börsvärde idag, rent fundamentalt? Har du ett bra svar?

(Och nej, svar av typen ”Azzå jaa ääälskar GME å alla andra é idijoter !!!1!” godtas ej.)
Citera
2024-04-02, 18:03
Medlem
Citat:
Om vi bortser från MOASS, ”börsen är riggad” och andra konspirationstokerier och ställer oss frågan: Vad motiverar Gamestops börsvärde idag, rent fundamentalt? Har du ett bra svar?

(Och nej, svar av typen ”Azzå jaa ääälskar GME å alla andra é idijoter !!!1!” godtas ej.)

- Mer än 25% utav de tillgängliga aktierna (Free float) är upplåsta/Direkt registrerade hos Computer share.
Föreställ dig att alla (Free float) GS investerare sitter i en sandlåda, varpå mer än 1/4 reser sig upp, tar med sina leksaker och säger nej, ni får leka själva, mina andelar rör ni inte. En fjärde del utav aktieinnehavet är satt ur spel, och det antalet bara ökar varje dag.

-RC, Larry och andra styrelsemedlemmar kan nu köpa in sig igen om de vill. Ryan Cohen jobbar helt GRATIS, 0:- i lön.

-Bolaget är i princip helt skuldfritt (Man har något lån på 25miljoner dollar eller vad det var hos någon Fransk bank, som är för billigt för att lösa in). Jag minns inte exakt detaljer men det är ett skitlån som bara glider med då det är förmånligt.

-Vinst/Aktie redan under 2023.

-Fortfarande en utav värdens mest blandade aktier.

-Nettovinst på över 320 miljoner DOLLAR.

-Bommat igen massvis med icke vinstdrivande butiker.

-Man har möjlighet att använda 100$ miljoner Dollar till att köpa tillbaka aktier, man minskar alltså freefloaten ytterligare.. (Detta är ett aktivt val man gjort under 2023, detta skall ansökas/aviseras om innan det är möjligt.)

-Mycket mycket mer, som du får ta redan på själv..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in