2023-06-14, 12:15
Medlem
Lagerkommandants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neige
HM har ett högre beta tal än GME
Citat:
Ursprungligen postat av Atamon
Just nu ja, säljer du nu och tar hem vinsten eller gör du som killarna med SBB-aktierna och väntar tills den försvunnit?
Citat:
Ursprungligen postat av kodapan
Jag säljer aktien lika ofta som du blankar den.

haha underbar retur!

Älskar att H&M kom upp som exempel i tråden. H&M vars affärmodell till del består av att dumpa returer i Afrika för destruktion. Låter som en fräsh affärsidé när lattemorsorna efterfrågar närproducerat och hållbara lösningar.
Citera
2023-06-14, 12:23
Medlem
neiges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagerkommandant
haha underbar retur!

Älskar att H&M kom upp som exempel i tråden. H&M vars affärmodell till del består av att dumpa returer i Afrika för destruktion. Låter som en fräsh affärsidé när lattemorsorna efterfrågar närproducerat och hållbara lösningar.
Vem bryr sig? Den är ju volatilare än vad GME är
Citera
2023-06-14, 12:32
Citat:
Vem bryr sig?

Ingen, det är det som är poängen.

Det är inte GME-investerare som besöker tråden om H&M och hoppas att ni som investerat förlorar pengar och att företaget går i konkurs.
Citera
2023-06-14, 12:49
Medlem
neiges avatar
Citat:
Ingen, det är det som är poängen.

Det är inte GME-investerare som besöker tråden om H&M och hoppas att ni som investerat förlorar pengar och att företaget går i konkurs.
Du har ju haft aktien ett tag verkar det som, hur har det gått?

Hade du köpt den patetiska skrattretande HM-aktien istället för den coola zoomer aktien GME så hade du gått upp 8,8% + utdelning istället för minus 8,8%, för 1 år sedan inte medräknat valutaskillnad (2%).
Senast redigerad av neige 2023-06-14 kl. 12:54.
Citera
2023-06-14, 12:58
Citat:
Du har ju haft aktien ett tag verkar det som, hur har det gått?

Runt 100,000 kr i vinst hittills i år, tidigare års vinst stoppade jag in i en lägenhet i december som sedan dess ökat med cirka 300,000 kr i värde. Själv då, uppe 8,8%?

Humöret är på topp men shitposting bemöts med shitposting.
Citera
2023-06-14, 13:13
Medlem
neiges avatar
Citat:
Runt 100,000 kr i vinst hittills i år, tidigare års vinst stoppade jag in i en lägenhet i december som sedan dess ökat med cirka 300,000 kr i värde. Själv då, uppe 8,8%?

Humöret är på topp men shitposting bemöts med shitposting.
Ok men detta är ett diskussionsforum och inte bara bagholders som har rätten att kommentera i tråden, eller jag menar de mycket framgångsrika GME-traders uppenbarligen. Hur vet du var botten är?
Själv helt okish som oljetorsk mestadels.
Citera
2023-06-14, 13:15
Citat:
Hur vet du var botten är?

Det är enkelt, man behöver bara köpa varje gång Quixote skriver.

Jag skojar inte, jämför grafen med hans inlägg i tråden. Det är svårt att hitta en så träffsäker teknisk indikator. Han har hjälpt mig mycket.
Citera
2023-06-14, 13:24
Medlem
Lagerkommandants avatar
Citat:

Jag skojar inte, jämför grafen med hans inlägg i tråden. Det är svårt att hitta en så träffsäker teknisk indikator. Han har hjälpt mig mycket.

Samma här.
Igentligen borde vi ordna någon slags formulerad visad uppskattning till Quixoten men eftersom jag är en otacksam rackare så får Quixoten bara spott och spe från mig
Citera
2023-06-14, 16:54
Medlem
Citat:
Efterblivet att kopiera Warren Buffet? Inte så att ni letar frenetiskt efter oslipna diamanter bland de små och medelstora företag som finns, uppenbarligen. Det jag egentligen menade var hans princip om att man köper en bit av ett företag och man betalar för vad man tror att företaget kommer tjäna i free cash flow i framtiden, därav min fråga varför man köper denna aktien.

GME long ena dagen och kort andra? Ptja då jobbar du gratis åt avanza som jag ser det med tanke på avgifterna.

Grejen är att han köpte de i tid. Du köper en aktie med löjliga nyckeltal. Tesla är en framgångssaga precis som Coca cola och Apple. Nu pratar vi GME med PE på -36 och ingen utdelning framöver.

Svårt att veta om du menar allvar men……Ok. Det finns olika horizonter på aktieinnehav, portföljer och mänsklig ålder. Vad man har i investerarportföljen kan skilja väldigt mot vad man har i trejding-portföljen också. Buffet passar någon som är ung och som inte vill lägga så mycket tid.

Avsnza passar de som jag nämnde i ovanstående. Men även om jag skulle handla där, så skulle avgifterna vara försvinnande i hävstången jag använder.

Tesla har legat i invest-portföljen sedan länge. Men med volla-aktier kan man ha 3-siffrig procent-avkastning inom veckan. Tesla och dylikt är för hängmattan.
Citera
2023-06-14, 17:32
Medlem
neiges avatar
Citat:

Och sälja när jag skriver? För då är ju dollarn högt uppe och kursen är på ATH i år. Eller så väntar man på fulllmåne och ett hemligt tecken från don Quixote.

Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Svårt att veta om du menar allvar men……Ok. Det finns olika horizonter på aktieinnehav, portföljer och mänsklig ålder. Vad man har i investerarportföljen kan skilja väldigt mot vad man har i trejding-portföljen också. Buffet passar någon som är ung och som inte vill lägga så mycket tid.

Avsnza passar de som jag nämnde i ovanstående. Men även om jag skulle handla där, så skulle avgifterna vara försvinnande i hävstången jag använder.
Han är en vis investerare bara och han hade troligtvis som egenskap av världens mest framgångsrika investerare troligtvis inte köpt GME, punkt slut nog om hans ålder och kapital och investeringsmöjligheter.
Kursen är på nedgående trend sedan den episka short squeezen 2021 så man måste pricka en botten och sedan sälja men det är ju svårt om man från början köpt den för högt.
Citera
2023-06-14, 17:54
Medlem
Quixote grejen låter sjuk, men historiskt har det varit stora hopp alltid inom ett par dagar efter han varit och skrivit. Som all annan TA är det bara horoskop, men quixote har varit 100% vad jag sett. Om det alltid kommer se ut så? Mest troligen inte
Citera
2023-06-14, 21:11
Medlem
Citat:
Och sälja när jag skriver? För då är ju dollarn högt uppe och kursen är på ATH i år. Eller så väntar man på fulllmåne och ett hemligt tecken från don Quixote.

Han är en vis investerare bara och han hade troligtvis som egenskap av världens mest framgångsrika investerare troligtvis inte köpt GME, punkt slut nog om hans ålder och kapital och investeringsmöjligheter.
Kursen är på nedgående trend sedan den episka short squeezen 2021 så man måste pricka en botten och sedan sälja men det är ju svårt om man från början köpt den för högt.

Mycket självklarheter. Det är mycket du inte vet om Buffet också hör jag. Tråden handlar om aktien GME, och det finns många olika sätt att handla aktier på. Men du har fastnat i buy and hold och att allting måste vara invest, och då är det ju vettigt att ha Buffet som idol.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in