Citat:
Ursprungligen postat av
neige
Efterblivet att kopiera Warren Buffet? Inte så att ni letar frenetiskt efter oslipna diamanter bland de små och medelstora företag som finns, uppenbarligen. Det jag egentligen menade var hans princip om att man köper en bit av ett företag och man betalar för vad man tror att företaget kommer tjäna i free cash flow i framtiden, därav min fråga varför man köper denna aktien.
GME long ena dagen och kort andra? Ptja då jobbar du gratis åt avanza som jag ser det med tanke på avgifterna.
Grejen är att han köpte de i tid. Du köper en aktie med löjliga nyckeltal. Tesla är en framgångssaga precis som Coca cola och Apple. Nu pratar vi GME med PE på -36 och ingen utdelning framöver.
Svårt att veta om du menar allvar men……Ok. Det finns olika horizonter på aktieinnehav, portföljer och mänsklig ålder. Vad man har i investerarportföljen kan skilja väldigt mot vad man har i trejding-portföljen också. Buffet passar någon som är ung och som inte vill lägga så mycket tid.
Avsnza passar de som jag nämnde i ovanstående. Men även om jag skulle handla där, så skulle avgifterna vara försvinnande i hävstången jag använder.
Tesla har legat i invest-portföljen sedan länge. Men med volla-aktier kan man ha 3-siffrig procent-avkastning inom veckan. Tesla och dylikt är för hängmattan.