2022-05-26, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ideologi
Haha en vecka innan earnings och årsmöte? 😂😂😂

lol... "sälj nu, fråga frågor senare..."
Citera
2022-05-26, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ideologi
Haha en vecka innan earnings och årsmöte? 😂😂😂
Tror du på positiva earnings?
Citera
2022-05-26, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dorianblue
Tror du på positiva earnings?

earnings spelar ingen roll, vad som spelar roll att är att få SHF i konkurs och tjäna pengar som lång i GME.

Om du grinar för att retail köper en aktie för det så får du göra det. Inget jag kommer ligga rastlös över.
Citera
2022-05-26, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tendielord
earnings spelar ingen roll, vad som spelar roll att är att få SHF i konkurs och tjäna pengar som lång i GME.

Om du grinar för att retail köper en aktie för det så får du göra det. Inget jag kommer ligga rastlös över.
Nu använde ju Ideologi earnings som en anledning att man inte ska sälja nu, då måste man väl få fråga varför? Vad menar du ens med att jag grinar? Du verkar väldigt känslomässigt engagerad då du svarar detta till mig när jag inte ens taggat dig.
Citera
2022-05-26, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dorianblue
Nu använde ju Ideologi earnings som en anledning att man inte ska sälja nu, då måste man väl få fråga varför? Vad menar du ens med att jag grinar? Du verkar väldigt känslomässigt engagerad då du svarar detta till mig när jag inte ens taggat dig.

du har skrivit till mig hela kvällen och tiggt om att "svara mig, du svarade inte på det, hallå, du svarade inte på denna fråga".

det ideoligi menar är att vi kommer få svar på andra frågar som hur mycket av aktierna har blivit registrerade osv iom earnigs. GameStop är fortfarande i fasen av att bygga upp sig som jätten av spel och NFT... därför förväntar jag mig inte mycket av earnings.
Citera
2022-05-27, 01:36
Medlem
LiquidTensions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sittnerpajas
Bara idioter och pajaser håller enbart på att DRS:a aktier.

Varför skulle det vara idiotiskt att DRSa aktier?
Citera
2022-05-27, 03:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LiquidTension
Varför skulle det vara idiotiskt att DRSa aktier?

För att potentialen för vinst är så extremt mycket lägre än om man använder sig av hävstång när optionskontrakten är undervärderade.

Man behöver inte köpa kontrakt som går ut nästa fredag, eller i morgon, utan köp månader ut så att man inte åker på theta decay.

Så istället för att tjäna lite drygt ~50-60% så fick jag 600%, och 50-60% är ju om du säljer. Optionskontrakt säljer man alltid, då de ändå går ut.

Bara trött när folk som inte förstår sig på vad som sker skall hålla på och tala om optioner de inte förstår sig på. Market makers är även i regel delta och gamma hedgade, och är på det sättet de tjänar pengar på den som köper. Inte på att kontrakten aldrig går att tjäna pengar på, utan för att idioter som citerade mig tidigare provar för att de tror de förstår, och sedan torskar sina pengar.

Då du tog ut den kontexten ur citatet, så är det säkert bra att DRSa. Det är ingenting för mig då jag håller på med det professionellt, och gjort länge, och kan inte vänta på någon dålig klient utan stöd för APIer att få sålt vad jag vill när jag vill.

Jag föredrar att försöka maximera vinst och minimera förlust, inte lägga alla äggen i samma korg. Även därför min portfölj i allmänhet är kort, men jag nu var lång GME vilket visade sig vara rätt val.

Är ingen diamond hander och anser att det är fel sätt att hålla på. Man köper när det är billigt och säljer när det är dyrt. Jag var även lång volatility med en straddle som hedge, vilket även den hamna på rätt håll.
Citera
2022-05-27, 03:24
Medlem
Wretch32s avatar
Citat:
För att potentialen för vinst är så extremt mycket lägre än om man använder sig av hävstång när optionskontrakten är undervärderade.

Man behöver inte köpa kontrakt som går ut nästa fredag, eller i morgon, utan köp månader ut så att man inte åker på theta decay.

Så istället för att tjäna lite drygt ~50-60% så fick jag 600%, och 50-60% är ju om du säljer. Optionskontrakt säljer man alltid, då de ändå går ut.

Bara trött när folk som inte förstår sig på vad som sker skall hålla på och tala om optioner de inte förstår sig på. Market makers är även i regel delta och gamma hedgade, och är på det sättet de tjänar pengar på den som köper. Inte på att kontrakten aldrig går att tjäna pengar på, utan för att idioter som citerade mig tidigare provar för att de tror de förstår, och sedan torskar sina pengar.

Då du tog ut den kontexten ur citatet, så är det säkert bra att DRSa. Det är ingenting för mig då jag håller på med det professionellt, och gjort länge, och kan inte vänta på någon dålig klient utan stöd för APIer att få sålt vad jag vill när jag vill.

Jag föredrar att försöka maximera vinst och minimera förlust, inte lägga alla äggen i samma korg. Även därför min portfölj i allmänhet är kort, men jag nu var lång GME vilket visade sig vara rätt val.

Är ingen diamond hander och anser att det är fel sätt att hålla på. Man köper när det är billigt och säljer när det är dyrt. Jag var även lång volatility med en straddle som hedge, vilket även den hamna på rätt håll.

Okej, boomer
Citera
2022-05-27, 03:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wretch32
Okej, boomer

Helt klart, för "buy and hold" är inte den klassiska boomer strategin.
Citera
2022-05-27, 09:23
Medlem
Mr.Sanders avatar
Citat:

För en vanlig person som inte är professionell trader tror jag att buy, hodl, DRS är mycket tryggare sätt att tjäna och inte förlora pengar. Men det är bara min mening 😊
Citera
2022-05-27, 10:40
Medlem
Ringhals3s avatar
Den sågtandsformade trendkanalen pekar mot i första hand $70 inom tre månader.
Citera
2022-05-27, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Den sågtandsformade trendkanalen pekar mot i första hand $70 inom tre månader.

Ja just det, glömde att vissa använder horoskop för män för sina investeringar, kör hårt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in