Citat:
Ursprungligen postat av
LiquidTension
Varför skulle det vara idiotiskt att DRSa aktier?
För att potentialen för vinst är så extremt mycket lägre än om man använder sig av hävstång när optionskontrakten är undervärderade.
Man behöver inte köpa kontrakt som går ut nästa fredag, eller i morgon, utan köp månader ut så att man inte åker på theta decay.
Så istället för att tjäna lite drygt ~50-60% så fick jag 600%, och 50-60% är ju om du säljer. Optionskontrakt säljer man alltid, då de ändå går ut.
Bara trött när folk som inte förstår sig på vad som sker skall hålla på och tala om optioner de inte förstår sig på. Market makers är även i regel delta och gamma hedgade, och är på det sättet de tjänar pengar på den som köper. Inte på att kontrakten aldrig går att tjäna pengar på, utan för att idioter som citerade mig tidigare provar för att de tror de förstår, och sedan torskar sina pengar.
Då du tog ut den kontexten ur citatet, så är det säkert bra att DRSa. Det är ingenting för mig då jag håller på med det professionellt, och gjort länge, och kan inte vänta på någon dålig klient utan stöd för APIer att få sålt vad jag vill när jag vill.
Jag föredrar att försöka maximera vinst och minimera förlust, inte lägga alla äggen i samma korg. Även därför min portfölj i allmänhet är kort, men jag nu var lång GME vilket visade sig vara rätt val.
Är ingen diamond hander och anser att det är fel sätt att hålla på. Man köper när det är billigt och säljer när det är dyrt. Jag var även lång volatility med en straddle som hedge, vilket även den hamna på rätt håll.