2021-02-02, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emphorn
Fungerar inte så, men de kommer behöva köpa förr eller senare
De lånade aktierna som de sålt i hopp om att köpa tillbaka billigare, vad händer med de? Ska de inte ges tillbaka? Det luktar avtalsbrott och stämning.
Citera
2021-02-02, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itsaek
De lånade aktierna som de sålt i hopp om att köpa tillbaka billigare, vad händer med de? Ska de inte ges tillbaka? Det luktar avtalsbrott och stämning.

Betalar ränta
Citera
2021-02-02, 22:48
Medlem
Neroxxs avatar
Är premarket och afterhour 5 timmar vardera eller är det olika?
Citera
2021-02-02, 22:52
Medlem
JustZlatans avatar
Vad hände med raketen som en del trodde på?
Citera
2021-02-02, 22:54
Medlem
Aigiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
AMC är jävligt billig nu. Har svårt att se att den går under 5 dollar i "normalkurs" när biograferna börjar öppna igen i USA och som blivit skuldfria på köpet.

Därför är inte fallet så stort i den om toppen varit.

Jag är inte någon rådgivare. Bara min syn på saken. Har själv bara satt in pengar jag lika gärna kunde elda i sedlar för att få värme, som Escobar.

Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Det är då definitivt inte nu enligt mig. Isåfall vore det om ett halvår eller så när AMC och GameStop kan fortsätta sin verksamhet på ett normalt sätt efter Corona. AMC är i princip skuldfria när dom konverterade ett lån på 600 miljoner dollar till aktier istället, på kursen $13,30 per aktie.

Det gör mig fasen varken bu eller bä hur dom går närmsta veckan. Enda anledning jag gick in var att jävlas lite med hedgefonderna.

Jag har satt in alldeles för lite för att dylika kommentarer som din ska röra mig i ryggen.

Kul att du tror underliggande siffror spelar nån roll nu.
Citera
2021-02-02, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dristigheten
Att pissa bort 1/3 del av sin dag för att betala en totalskatt på 68% för att sen vid 65 inse att man behöver jobba ytterligare 5 år av sitt liv för att ha råd att bo i en 1:a i en pissig förort där bryshorna som sitter på parkbänken och knaprar piller fortfarande drar in mer stålar på bidrag än du får ut i pension låter rätt sopigt jämfört med att ha yoloat några tusen på gamestop och pensionerat sig vid 28.

Vad fan är du, 16 år? Hahaha. Du kan ju inte vara 28 och skriva sådär. Hur mycket gick du in i GME? Tror du fortfarande att den ska upp i 1000 dollar, trots att hela Wall Street har dragit sig ur?

Ska vara ganska stor insats om du ska pensionera dig redan. Haha. Tomte
Citera
2021-02-02, 22:55
Medlem
Hej igen gott folk

Ännu en dag med tragisk stämning på flashback, vad är det som ligger bakom det här? Jo grupp-psykologi, vad är det som ligger bakom Wallstreetbets? Grupp-psykologi. Underskatta inte effekten av människor när de samlas för en gemensam orsak. Varför gick SD från 4% till 17,53 på så kort tid trots en uppförsbacke som hette duga. Och som ni alla vet så förväntas dom öka ordentligt igen inför nästa val. Så länge ni kan hålla er hyfsat civiliserade så kanske det blir bättre stämning. Jag har nu läst igenom det jag missat i tråden och får ursäkta att jag lackat ur ett par gånger, men det är väl ganska normalt om man befinner sig i en bubbla där så få presenterar källor på det de påstår.

Jag ligger inne med ett arv, där en tredjedel gick till mig för hus och mark. Hur många % av detta får ni gissa er till själva, men jag kan definitivt säga att jag inte kommer ha ångest eller sömnproblem även om jag så förlorar 100% av det jag lagt in. För som ni vet så ska man inte satsa på aktier med pengar som man inte har, fråga Melvin Capital hur sådana idéer går

Min morbror tog livet av sig eftersom att det nästan är omöjligt i dagsläget att bedriva en bondgård då du måste belåna dig på dyra maskiner osv ( i alla fall i Sverige, men många andra länder med, kolla Indien t ex ) Tänk att slita både ryggen och röven av sig hela livet för att sen få dödsdomen av en bank. Det här är saker som är utom eran kontroll, även ni som leker superproffs och "vet exakt vad som kommer hända". Även om det skulle bli en förlust, så är det en hedersam förlust. Jag håller.
💎🙌🏽💎🙌🏽

Fattar ni inte att de här asen som styr bankerna och världspolitiken kommer förstöra hela jorden om vi tillåter det att fortsätta. Om ni vill leva under korruption och mutor så kan ni flytta till första bästa land i Afrika och skapa en egen bank, där hade ni som försvarar Wallstreets beteende nog stortrivts!

Nu tänkte jag gå "even fucking deeper". Den absolut största skandalen i hela det här är hur Robinhood sålde sin metadata för att förvarna Wallstreet. Ett nytt Facebook helt enkelt. Så länge vi håller så har vi vunnit, för det här är en världsnyhet som jag inte tror folk kommer glömma, även om vissa påstår det. Detta fanns tydligen rykten om redan 2018. https://bitcoinist.com/no-such-thing...ser-info-sold/

Utvecklingen av AI är oroväckande. Jag har redan postat en länk om hur AI kontrollerar Wallstreet nu för tiden, och jag tänker inte leta upp den igen. Finns det fler än jag som tror att vi kan ha hittat ett kryphål nu, innan AI-ns kraft har blivit för stark? Om ni använder era egna hjärnor så kommer ni hitta. Sep 4 2017 https://www.theverge.com/2017/9/4/16...rule-the-world

For the lolz: fick tillbaka min fru från hennes pojkvän och nu vill hon inget annat än att knulla

https://twitter.com/n3xra/status/135...553221/photo/1

https://twitter.com/ErickODeLaTorre/...478400/photo/1
Citera
2021-02-02, 22:57
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aigis
Kul att du tror underliggande siffror spelar nån roll nu.

För mig gör dom det då jag tittar på vilken av dom har lägst fallhöjd till normaltillståndet. Om det är över så är det ju dit vi är på väg.

Råder nu som sagt ganska delade meningar om squeezens tidpunkt.
Citera
2021-02-02, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emphorn
Betalar ränta
Det är sant.. men hur länge är det hållbart?
Citera
2021-02-02, 23:05
Medlem
laddkingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan

(FB) Hur går det för er idag på börsen?

Tål att länkas igen.
Citera
2021-02-02, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itsaek
Det är sant.. men hur länge är det hållbart?

Det är det som är det pågående kriget
Citera
2021-02-02, 23:08
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan

Den är åter på Tellus. Tom på bränsle.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in