2023-10-26, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Inte helt ovanligt att eritreanska kvinnor dör av förgiftning.
Bara mellan 2000-2016 dog årligen genomsnitt 3300 per 100 000 av förgiftning:

https://www.ceicdata.com/en/eritrea/health-statistics/er-mortality-rate-attributed-to-unintentional-poisoning-female-per-100000-female-population

Sen Afrika, där finns en hel uppsjö av gifter från naturen som använts av olika länder/klaner och som går under vår 200 testradar:

https://www.gateway-africa.com/howdidthey/poisonforarrows.html
Förgiftning av misstag i Eritrea lär inte vara särskilt relevant när den gäller en familj som helt nyligen flyttat in i en nyrenoverad lägenhet och som högst osannolikt haft användning för starka bekämpningsmedel mot ogräs eller diverse skadedjur , inte heller är risken stor att man blir förgiftad av rökgas i en vanlig svensk lägenhet eller kommer i kontakt med något giftigt i miljön i omgivningen . Bekämpning av ohyra och skadedjur sker i Sverige främst genom olika fällor och ofarliga ämnen , människor uppmanas ju tom bo kvar i sin lägenhet vid sanering av vägglöss och kackerlackor
Citera
2023-10-26, 12:26
Medlem
https://www.expressen.se/nyheter/granne-efter-flickans-mystiska-dod-i-soderhamn/

Precis som jag tidigare skrev så i sjuknade mamman och dottern först i familjen!
Dom hade dessutom ätit kebabpizza från KPC dvs av den man som påstås ha misshandlat henne.
Citera
2023-10-26, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Soldanella
Nyrenoverad lägenhet… det är hög sannolikhet på insektsgift , låg säkert kvar på något ställe och blandades med mat. De som renoverat hoppas jag har kollats vilka medel de använt. Säkert inget godkänt i Svedala. Virus låter intressant men inte så sannolikt, Ryssland, lite långsökt.. jag bettar insektsgift. Kolla saltkar, ofta vitt pulver..
Tänker du på vägglus sanering då?
Citera
2023-10-26, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BJonsson
https://www.expressen.se/nyheter/granne-efter-flickans-mystiska-dod-i-soderhamn/

Precis som jag tidigare skrev så i sjuknade mamman och dottern först i familjen!
Dom hade dessutom ätit kebabpizza från KPC dvs av den man som påstås ha misshandlat henne.

Dessa bladingar tvättar ju aldrig sina händer innan de lagar mat sen skiter de totalt i att slänga gammal mat för att inte prata om deras hygien vanor ( ovanor)
Citera
2023-10-26, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hagelskur
Tänker du på vägglus sanering då?
Vid sanering av vägglöss uppmanas människor bo kvar för att agera lockbete
Citera
2023-10-26, 12:35
Medlem
Farliga-Farans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BJonsson

Jag finner det fortfarande mycket mycket osannolikt att de skulle handla pizza från den man som misshandlat henne.
Citera
2023-10-26, 12:39
Avslutad
Citat:
Kan undrar om de ändrade brottsrubricering till mord efter samtal med kvinnan?
Har kvinnan kunnat höras?
Fadern är flyttad från intensiven och har väl hörts.
Mycket konstigt.
Citera
2023-10-26, 12:43
Medlem
mma
Citat:
Ursprungligen postat av Russiannotsweed
Dessa bladingar tvättar ju aldrig sina händer innan de lagar mat sen skiter de totalt i att slänga gammal mat för att inte prata om deras hygien vanor ( ovanor)

Samma gäller iofs för mig, ehuru infödd svensk som jag är. Kanske rentav dig, ariske broder? När handspritade du senast dina tvålfagra fingrar innan du tillagade en ägg- och ansjovismacka, och lämnade halva mackan på köksbänken för att äta upp den några timmar senare?
Citera
2023-10-26, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nakkvarr
Om det är sant som jag tror påståtts i tråden att familjen bott i Sverige i tio år känns väl inte "Afrikaspåret" sådär jättehett. Menvisst, jag har själv några kemikalieburkar med mindre hälsosamt innehåll hemma, som "råkat" följa med från olika platser där jag studerat eller arbetat! Dock finns, som jag tidigare antytt, potenta gifter att tillgå på närmaste plats, i naturen, så varför vända sig till Afrika för att söka källan?

Spekulationer om "virus" slutar här, då det skulle kräva en mirakulös sammanträffning av smittoöverförning och latenstid för att få alla fyra att insjukna samtidigt!

Det är nog högst personligt hur man smälter in och känner sig i ett samhälle. Oavsett tenderar folk att röra sig med det som är tryggt, beprövat och tillgängligt om man nu har de planerna.
Citera
2023-10-26, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Vid sanering av vägglöss uppmanas människor bo kvar för att agera lockbete
Låter mindre trevligt de..
Citera
2023-10-26, 12:51
Medlem
Citat:
Det är nog högst personligt hur man smälter in och känner sig i ett samhälle. Oavsett tenderar folk att röra sig med det som är tryggt, beprövat och tillgängligt om man nu har de planerna.

Ah! Så du tror på mordteorin? Eller någon variant av andeutdrivning med "djävulsfotrot" (Se Conan Doyle!)?
Citera
2023-10-26, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Har kvinnan kunnat höras?
Fadern är flyttad från intensiven och har väl hörts.
Mycket konstigt.

Har inte sett någon uppdatering om hennes tillstånd men troligen har de gjort ett försök att kommunicera med henne och fått någon indikation. De måste i vart fall ha något med substans iom de ändrat brottsrubriceringen. Det är väldigt tyst från polisen.

I genomsnitt ligger en patient i ECMO i 15 dagar så hoppas hon är mer talför snart.
Senast redigerad av viperstyle 2023-10-26 kl. 13:05.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in