2023-10-16, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av toblemona
Vad som talar emot någon typ av matförgiftning är att alla 4, både vuxna och barn, tycks ha blivit allvarligt sjuka och vid samma tidpunkt. Tycker det för tankarna till en avsiktlig förgiftning, där någon i familjen varit måltavla. Ingen fara för allmänheten, för att man var ute efter just denna person. Får mig att associera till något som är utfört av en underrättelsetjänst snarare än t ex kriminella gäng. Fast kanske har jag helt enkelt för livlig fantasi.

Det killar min fantasi också 🤔

Inte en orimlig tanke.

Det kommer inte fram så mycket info i media så det verkar vara nedtystat av någon orsak.
Citera
2023-10-16, 20:07
Medlem
Förstår, men nu när du skrev lite tokigt så får du hålla oss uppdaterade. Lite konstigt att deras kompisar vet- vem förmedlar till henne?
Citera
2023-10-16, 20:09
Medlem
HocKusPucKoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MastersKitten
Pappan och 2åringen, det överlevande barnet.

Usch, hoppas de klarar sig, och mamman också
Citera
2023-10-16, 20:09
Medlem
Stackars familj. Hoppas sanningen kommer fram.
Citera
2023-10-16, 20:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Jolasst
Jag missuppfattade min vän, pga bristande svenska.

Tack för info. Hoppas på det bästa
Citera
2023-10-16, 20:18
Medlem
En annan vän förmedlar detta till min vän, som tydligen befinna sig på sjukhuset tillsammans med med ett av barnen.
Citerar henne för att undvika eventuella missförstånd, gör er egna tolkning :
” När dem åt pizza barn sjuk, Sen Hon ringade hennes kompis. Och hennes kompis körde sjukhuset När Hon träffa dokter
Dokter sa åt nan Sen Hon ringar amplans pratar Barnes family också åt pizza. När umplans gich där Pappa och mamma och lite barn hittar dålig”

Detta är allt jag kan bidra med atm.
Citera
2023-10-16, 20:19
Bannlyst
Har vi ett namn / FUP på någon av de inblandade ?
Citera
2023-10-16, 20:24
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bynblocksthlm
Har vi ett namn / FUP på någon av de inblandade ?
FUP??? Hur tror du de ska hunnit göra en sån redan???
Citera
2023-10-16, 20:26
Medlem
Säkert en hämt-pizza, som har varit dåligt tillagad och sedan har legat en god stund innan leverans.
Jag har själv erfarenhet av matförgiftning, efter att ha köpt kokt korv med bröd från en sunkig korvkiosk.
Reagerade på att korven mest kändes lite ljummen men åt den ändå och någon timme senare blev jag yr som efter ett karusellåk och spydde i flera dagar.
Så sunkiga hak, som drivs av människor med noll koll på livsmedelshygien, skall man undvika.
Citera
2023-10-16, 20:29
Medlem
Yungvidzibois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Har bara för några veckor sedan varnats för att vara noggrann vid konservering ,och hur man ska förvara det man lagt in , matkedjor har plockat bort recept på bland annat hur man gör smaksatta olivoljor hemma .
OT, Men, hur kommer det sig att allt detta ståhej kring botulism och konservering kommer nu? Man har vad jag vet konserverat saker på det sättet i hundratals år, och som någon annan nämde. Endast 30 fall har uppmärksammats i Sverige sedan 1969..
Citera
2023-10-16, 20:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
FUP??? Hur tror du de ska hunnit göra en sån redan???
Givetvis menar jag något gammalt, FUP från detta lär vi inte se förens om en 3-4 månader.
Citera
2023-10-16, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jolasst
En annan vän förmedlar detta till min vän, som tydligen befinna sig på sjukhuset tillsammans med med ett av barnen.
Citerar henne för att undvika eventuella missförstånd, gör er egna tolkning :
” När dem åt pizza barn sjuk, Sen Hon ringade hennes kompis. Och hennes kompis körde sjukhuset När Hon träffa dokter
Dokter sa åt nan Sen Hon ringar amplans pratar Barnes family också åt pizza. När umplans gich där Pappa och mamma och lite barn hittar dålig”

Detta är allt jag kan bidra med atm.

Det där stämmer inte alls. Jag har nog mer insyn än dig atm.
Det är ingen anhörig som skjutsat dom till sjukhuset. Alla fyra kom med ambulans till AKM vid 03-tiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in