2023-10-19, 14:13
Medlem
Farliga-Farans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Sweden
En del av den utredningen handlar om familjen och deras kultur.

Svårt att fatta? Kvinna? Invandrarkramare? Eritrian?

Aha, du är en sån som springer in på din farfars begravning och ryar om att han brors vita granne var kriminell? Jag fattar.
Citera
2023-10-19, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Verderia
Det står i flera av de senaste nyhetsartiklarna. Läs själv.

Du är ute och cyklar. Det är pappan som förhörts, mammans tillstånd är fortfarande allvarligt.
Citera
2023-10-19, 14:17
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farliga-Faran
Aha, du är en sån som springer in på din farfars begravning och ryar om att han brors bror var kriminell? Jag fattar.
Fast det vore väl dumt att bortse från att det bland erintreaner i Sverige dessvärre förekommer att man fortsätter att underhålla de politiska konflikterna som är i hemlandet. Familjen som drabbades kanske inte gjorde det men någon landsman kan ju ha hyst agg till dem om de inte velat välja sida?
Citera
2023-10-19, 14:21
Medlem
Farliga-Farans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Fast det vore väl dumt att bortse från att det bland erintreaner i Sverige dessvärre förekommer att man fortsätter att underhålla de politiska konflikterna som är i hemlandet. Familjen som drabbades kanske inte gjorde det men någon landsman kan ju ha hyst agg till dem om de inte velat välja sida?

Det gör jag inte. Du svarar fel person.
Citera
2023-10-19, 14:26
Medlem
Hallbarhetnollas avatar
Kan det vara så att de hela tiden druckit varmt vatten direkt från blandaren?
Och på detta vis blivit sjuka med tanke på att aldrig bott i en lägenhet innan de kom till Sverige?
Citera
2023-10-19, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Another-Name
Du är ute och cyklar. Det är pappan som förhörts, mammans tillstånd är fortfarande allvarligt.
Nej, det står i bland annat Svenska Dagbladet att man pratat med båda föräldrarna: "Christer Sammens, som leder förundersökningen, säger till TT att man kunnat prata med båda föräldrarna" (Ett mysterium...SvD 19 timmar sen).
Citera
2023-10-19, 14:30
Medlem
Citat:
Det gör jag inte. Du svarar fel person.

Nej, för du kommentrade en som menar att det kan ha med att de är eritreaner. En etnisk grupp i Sverige som dessvärre har konflikter med andra erintreaner i Sverige pga av politiska eller religiösa skäl (har ju varit bråk kring någon av deras kyrkliga församling med)
Citera
2023-10-19, 14:37
Medlem
Schaefers avatar
Citat:
Nej, det står i bland annat Svenska Dagbladet att man pratat med båda föräldrarna: "Christer Sammens, som leder förundersökningen, säger till TT att man kunnat prata med båda föräldrarna" (Ett mysterium...SvD 19 timmar sen).

SöderhamnsKuriren IDAG !!!

-"Det har nu gått ett par dagar sedan en familj från Söderhamn sökte sjukhusvård med svåra magsjuke-symptom. Två personer, mamman och det yngsta barnet i familjen, vårdas fortsatt på sjukhus. Tillståndet för dem är allvarligt. Pappan i familjen ska må bättre och inte längre vara i behov av sjukhusvård.

– Han har kunnat lämna sjukhuset, medan två ännu vårdas. Läget är fortsatt väldigt allvarligt. Pappan är inte misstänkt för något brott, säger Magnus Jansson Klarin."
Citera
2023-10-19, 14:47
Medlem
Citat:

Hon var troligen talbar när hon anlände till sjukhus.
Citera
2023-10-19, 14:47
Medlem
Farliga-Farans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Nej, för du kommentrade en som menar att det kan ha med att de är eritreaner. En etnisk grupp i Sverige som dessvärre har konflikter med andra erintreaner i Sverige pga av politiska eller religiösa skäl (har ju varit bråk kring någon av deras kyrkliga församling med)

Nä, det har diskuterats så många gånger i denna tråd. Jag tröttnar på lågpannade människor som enbart är här för att göra ner andra folkslag. Speciellt när små barn dött.

Jag tror absolut det har att göra med att de är eritreaner. Det finns dock tusen sätt att säga det på. Jag gillar inte hans.
Citera
2023-10-19, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schaefer
SöderhamnsKuriren IDAG !!!

-"Det har nu gått ett par dagar sedan en familj från Söderhamn sökte sjukhusvård med svåra magsjuke-symptom. Två personer, mamman och det yngsta barnet i familjen, vårdas fortsatt på sjukhus. Tillståndet för dem är allvarligt. Pappan i familjen ska må bättre och inte längre vara i behov av sjukhusvård.

– Han har kunnat lämna sjukhuset, medan två ännu vårdas. Läget är fortsatt väldigt allvarligt. Pappan är inte misstänkt för något brott, säger Magnus Jansson Klarin."
Förstår inte vad du menar? Att mamman är dålig fortfarande motsäger inte att polisen pratat med henne för ett dygn sen? Eller menar du att förhörsledaren ljuger eller vad...?
Citera
2023-10-19, 15:03
Medlem
Citat:
Nä, det har diskuterats så många gånger i denna tråd. Jag tröttnar på lågpannade människor som enbart är här för att göra ner andra folkslag. Speciellt när små barn dött.

Jag tror absolut det har att göra med att de är eritreaner. Det finns dock tusen sätt att säga det på. Jag gillar inte hans.

Fast är det så mycket värre än kommentarer som ytligt är "snällt" uttryckt men ändå utgår att det nog är något olyckligt som hänt pga att eritreanerna inte förstått just för att de var erintreaner?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in