2025-06-15, 22:40
Medlem
Yatsys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Alltså familjen hade bott i lägenheten i två veckor och lägenheten renoverades delvis innan de flyttade in. Så varför tror du att det är större chans att dem själva gjort det än grannen som förvararade livsmedel i sin lägenhet?
Förstår inte hur du tänker? Gas kan vandra genom ventilationen till andra lägenheter och detta hände ju i fallet i England, där grannen under lagt ut fosfin tabletter i sin lägenhet för att utrota vägglöss.
Dessutom fanns de inget spår av tabletterna som det bildas vid sönderfallning ett slags grått damm i offrens lägenheter.
Och det tog tid innan andra lägenheter i närheten undersöktes, så självklart har de hunnit städats bort, den som är skyldig vet nog, men vem vill erkänna att man orsakat en ung flickas död?
Tror fortfarande på någon i familjen. Vid renoveringar av lägenheter ( tapetsering - målning) används inte fosfin.
Fallet är såklart nedlagt så något svar kommer aldrig komma fram om hur det egentligen förhöll sig.
Citera
2025-08-06, 03:20
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yatsy
Tror fortfarande på någon i familjen. Vid renoveringar av lägenheter ( tapetsering - målning) används inte fosfin.
Fallet är såklart nedlagt så något svar kommer aldrig komma fram om hur det egentligen förhöll sig.
Synd att du inte läste hela mitt inlägg. Jag har inte skrivit att fosfinet kom av renovering, där har du läst tokigt!
Får försöka vara mer tydlig! Familjen var nyinflyttad, så varför skulle de behöva sanera ohyra efter så kort tid? Är väl mer troligt att t.e.x grannen som också bar utländskt namn och dessutom förvarade livsmedel i lägenheten använt det för ohyra i mat, typ ris m.m. Han hade eget företag och importerade livsmedel. De kan ha rest iväg efter pellets lagts ut? Det har ju även tidigare i bl.a England hänt att närliggande lägenhet drabbats och personer dött av gasen.
Citera
2025-08-06, 03:34
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sealstryper
Visa gärna....
Varför ska jag visa? De var flyktingar och hade inte varit utomlands, sen de kom till Sverige!
Det är ju knappast svårt att kolla upp att det stämmer?
Det borde annars finnas uppgifter om att de besökt något fosfin land i nära anslutning till att de flyttade in i denna nyrenoverade lägenhet.
Och varför ljuga om giftet? Alla blev ju sjuka och alla kunde ha dött? Vilket skäl har man att ljuga då? Man hade väl berättat för att kunna få rätt hjälp.
Annars är man ju väldigt korkad och de fanns inte heller rester från någon fosfin pellets i lägenheten. Så mest troligt kom gasen in från någon av deras grannar.
Citera
2025-08-06, 19:18
Medlem
sealstrypers avatar
Citat:
Varför ska jag visa? De var flyktingar och hade inte varit utomlands, sen de kom till Sverige!
Det borde annars finnas uppgifter om att de besökt något fosfin land i nära anslutning till att de flyttade in i denna nyrenoverade lägenhet.
Och varför ljuga om giftet? Alla blev ju sjuka och alla kunde ha dött? Vilket skäl har man att ljuga då? Man hade väl berättat för att kunna få rätt hjälp.
Annars är man ju väldigt korkad och de fanns inte heller rester från någon fosfin pellets i lägenheten. Så mest troligt kom gasen in från någon av deras grannar.
Inga rester av fosfin har väl hittats hos någon granne heller ?
Du verkar ha någon sorts fixering vid grannen , har han satt på din fru ?
Citera
2025-08-23, 02:42
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sealstryper
Inga rester av fosfin har väl hittats hos någon granne heller ?
Du verkar ha någon sorts fixering vid grannen , har han satt på din fru ?
Hur kan det ha hittats rester när det dröjde flera veckor innan de genomsökte grannars lägenheter?
Dryg idiot är vad du är!
Som tycks ha någon slags agenda mot den drabbade familjen?
För den drabbade lägenheten genonsöktes ordentligt och inget fosfin spår hittades!
Men det är väl du för trög att förstå?
Citera
2025-08-23, 09:28
Medlem
sealstrypers avatar
Citat:
Hur kan det ha hittats rester när det dröjde flera veckor innan de genomsökte grannars lägenheter?
Dryg idiot är vad du är!
Som tycks ha någon slags agenda mot den drabbade familjen?
För den drabbade lägenheten genonsöktes ordentligt och inget fosfin spår hittades!
Men det är väl du för trög att förstå?

Vid kontaminering via ventilationen skulle det ha funnits fosfinhaltigt damm kvar inne i rören , eller tror du att den granne som du så fantasifullt har utpekat som skyldig har skickat in en dammsugare inne i ventilationssystemet för att dölja spåren efter sitt diaboliska dåd ??

Du säger att negerfamiljens lägenhet saknade spår av fosfin och detta anför du som bevis för att de är oskyldiga till att ha förgiftat sig själva medan omständigheten att det inte hittats några spår av fosfin hos grannen är ett tecken på att han är skyldig .

Inser du inte själv hur ologiskt detta låter ??
Citera
2025-08-26, 22:31
Medlem
sealstrypers avatar
Citat:
Det finns väl inga som åker utomlands så mycket som så kallade "flyktingar" ?
DU påstår att de inte åkt utomlands , så det är upp till dig att bevisa att det du påstår inte är en fantasi .
Citat:
Väntar med spänning på fakta från dig .
Citat:
De kommer från en kontinent där man fortfarande tror att alla sjukdomar beror på onda andar så de kan lika gärna ätit fosfinpellets som en del i någon mumbo-jumbo-ceremoni ......

Citat:
OM det nu var frågan om gasförgiftning överhuvudtaget .
Fosfin är lika dödligt om det intas via mat eller dryck .
Citera
2025-09-29, 00:18
Medlem
Lyssnade på podme om fallet. Hjärtskärande
.Så ledsamt att höra pappan brista i gråt. Det är väldigt sorgligt hur vissa distansiera sig och pratar om "N-familjen' och påstår att de gjort detta. Lyssna på programmet, ta in deras smärta och inse att de är människor som du och jag..Hade det hänt en svensk familj, där pappan blivit misstänkt hade alla sympatiserat med honom, som just mist sitt barm. Tårarna rann på mig när han bröt ihop i podden, han kallade henne sin prinsessa.
Varför i allsin dar skulle han förgifta alla, inklusive sig själv, från.ingenstans. Det framkommer inget suicidalt eller något motiv hos föräldrarna att förgifta sina barn och sig själva
.
Citera
2025-09-29, 00:35
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ericcca
Lyssnade på podme om fallet. Hjärtskärande
.Så ledsamt att höra pappan brista i gråt. Det är väldigt sorgligt hur vissa distansiera sig och pratar om "N-familjen' och påstår att de gjort detta. Lyssna på programmet, ta in deras smärta och inse att de är människor som du och jag..Hade det hänt en svensk familj, där pappan blivit misstänkt hade alla sympatiserat med honom, som just mist sitt barm. Tårarna rann på mig när han bröt ihop i podden, han kallade henne sin prinsessa.
Varför i allsin dar skulle han förgifta alla, inklusive sig själv, från.ingenstans. Det framkommer inget suicidalt eller något motiv hos föräldrarna att förgifta sina barn och sig själva
.

Du är ju så korkad.

De struntar fullständigt i dina tårar.
Ditt privilegium att gråta över världen är just så för att alla andra utnyttjar det medan du själv ser dig som moraliskt överlägsen andra ur din grupp och inbillar dig att dina tårar spelar roll.

Det är roligt och akademiskt svulstigt tills landet är i samma misär som Negerfamiljen kom ifrån.

Och: Ett motiv kan fortfarande existera även om det inte hittas. Det sitter otaliga mördare i fängelse där motivet är dunkelt och man helt enkelt inte vet varför det skedde.
Senast redigerad av -GG 2025-09-29 kl. 00:37.
Citera
2025-09-29, 01:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -GG
Du är ju så korkad.

De struntar fullständigt i dina tårar.
Ditt privilegium att gråta över världen är just så för att alla andra utnyttjar det medan du själv ser dig som moraliskt överlägsen andra ur din grupp och inbillar dig att dina tårar spelar roll.

Det är roligt och akademiskt svulstigt tills landet är i samma misär som Negerfamiljen kom ifrån.

Och: Ett motiv kan fortfarande existera även om det inte hittas. Det sitter otaliga mördare i fängelse där motivet är dunkelt och man helt enkelt inte vet varför det skedde.

Problemet är att ingen uppbringa ett sådant. Du uttalar dig som om de är skyldiga, hoppar på lmg direkt (ingen får ha en annan uppfattning) och aggressivt. Är lika arg som di över kriminaliteten i landet, naiviteten som gjort att den fått fäste.
Men jsg känner med pappan och familjen och gråten lät inte tillgjord. Tror du ska lyssna på programmet, det handlar inte om att de var invandrare eller svenskar.
Jag tror inte på detta med att medvetet avhumanisrra människor.
Men givetvis har det föresvävat mig att de kanske haft ett sådant ämne någonstans. Och så har det läckt. Eller som intervjuaren i podden sade: Det hade konstaterats att anticimex varit i en lägenhet och även ayt fosfin använts i området för länge sedan, och, frågqde då intervjuwren: "Kan det ha funnits en sådan oöppnad förlackning kvar, som läckt, eller av misstag öppnats av någon och gjort att fwmiljen exponerars? . Tror det är klantigt att själv utsätta sig för livsfarligt gift, och hade pappan velat begå utökat självmord och misslyckats, så hade han väl gjort det nu. Tror vi hade fått veta det om sådana tendenser funnits.

Man kan ju tänka vilka tankar som helst, men så länge det inte finns några motiv presenterade,,en bakgrund av psykisk ohälsa eller liknande, så är det ju spekulationer.
Det är nog därför du ör så arg och minuter efter att jag uttrycker att jag blir ledsen av att lyssna på podden, dvs, berördes av papoane smärta du kommer med ett sista ord som osar förakt och hat emot mig. Ingenting väcker sådant hat som känslor, har jag lärt mig. I vissa kretsar. Och då i synnerhet om nan ömmar för fel personer (läs: med fel hudfärg). Usch.

Det är du som är känslomässig, då ditt argument är att alla måste tro att de är skyldiga för att de är av ett ursprung (N-familj) Seriöst.

Och nu kommer du säkert med ett till "lågaffektivt" inlägg. Förutsägbart och meningslöst att föra vidare diskussion.
Senast redigerad av Ericcca 2025-09-29 kl. 01:27.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in