Citat:
Ursprungligen postat av
Vågskålen
Nej du har inte alls besvarat den. Inte den här gången heller. Nu tycks du argumentera för att din omnipotente gud inte har någon annan möjlighet än att plåga folk i evighet. Ännu en logisk omöjlighet.
Svider tvivlet i dig?
Du läser INTE vad jag skriver, du vill inte se eller höra svaret och då blir det tyvärr omöjligt att diskutera eftersom allt du vill är att få ut din aggressivitet, min vän.
Ställ dig frågan var ditt oerhörda hat till Gud kommer från? har han någonsin gjort dig illa eller kan det vara så att du bär på demoner som blir vansinniga vid nämnandet av JESUS kanske? Hm? JESUS som dog på korset för oss alla. han som offrade sitt liv för att du ska kunna sitta i din datorstol och hacka ner andra kristna? nej, du måste göra av med dina demoner, du måste BE, du måste bli fri. Jag svarade på ditt inlägg där du hackade likadant på en annan svarare för att din aggressivitet och vilja att bråka är så hög att jag kände du behöver hjälp med att bli fri.
Om du verkligen vill bli av med anklagarna, de onda och fallna, så ber du, hur det än tar emot så ber du, du kan t.o.m. sova med herrens ord på hela natten och även spela det under dagen till de plågas så svårt att de självmant lämnar dig men sedan är det viktigt att du vänder dig till Jesus eftersom när de lämnat och du inte är frälst, kommer de tillbaka med 7 andra, ännu värre än de första var.
Här är videor du kan spela:
https://www.youtube.com/results?search_query=10hour+prayer
För att förfriska ditt minne kommer mitt svar på din frågeställning igen:
"Mitt svar lyder ju att han under hela våra liv söker en relation med oss för att bli vår vän och far så vi ska få komma upp till honom och undgå helvetet som är designat för fallna änglar och inte människosjälar men vi har en fri vilka som måste respekteras. Vi får våra chanser men det är upp till oss att ta dem. Så på vilket sätt vill han plåga oss när han under vår hela livstid ger oss chans på chans att undgå det? Han böjer sig ju sidledes för att få kontakt med oss, det är människan som undviker honom, inte han oss. Och om vi inte åker ner där, var skulle han gjort av alla själar som inte ville ha med honom att göra då?"
För att besvara din fråga om min tro sviktar ska du veta att den ALDRIG sviktar, inte ens för en sekund numera, min tro är fullständig och jag älskar JESUS och GUD med varenda molekyl i mitt väsen. Innerligt, för alltid och fullständigt.
Jag ÄLSKAR Gud! Och jag skördar också frukterna av det nu när jag får hjälp med precis allting jag ber om Han hör mig verkligen och mitt liv har blivit underbart.