Citat:
Ursprungligen postat av
AskMeAboutJesus
Ja, hur kan kristna tro att Gud torterar någon i evighet? Och dessutom, tro att kristna ska slippa de vedermödor som ska komma? Bara för att de med munnen uttalat trosbekännelser?
Bibeln kan faktiskt tolkas som att alla kommer att drabbas av den stora vedermödan och att helvetet är själens död.
Så vad är det för fel på vissa kristna? En del blir t.o.m. arga över argument mot den eviga plågan. Varför önskar de någon så ont?
Tack!!!
Helt sinnessjukt, men jag ställde just exakt denna fråga tidigare idag till en ganska ny vän som har blivit nyfrälst kristen. Hon har tidigare varit muslim men helt plötsligt så är hon nyfrälst kristen och tvingar på andra hennes tro fastän hon själv säger att hon inte tvingar någon.
Jag exploderade och nu har jag satans huvudvärk för att jag inte kunde behärska mig själv!!
Jag kommer fan ingen jävla vart, jag får bara höra att jag är negativ och vill jag tro på Satan så är det mitt val och jag kommer då att hamna i evigt helvete och precis som du skriver.. Hamna i evig tortyr!
Helvete, vad är det för fel på folk?? Men självklart är det JAG som är idioten som vanligt 😡💣💥.
Så jag ska lägga mitt liv och problem i Guds och Jesus händer och dom löser alla problem åt mig, bara inte i detta liv utan efter döden..
För helvete, tack än en gång för ditt inlägg!!
Jag håller på att tappa det totalt, jag stryper någon snart 😡.
Jag öppnar portarna, bla bla. Ok, en nyfödd då som inte hunnit fatts något el få en tro?
Guds barn, han är min fader.. Bla bla 🤮.
Här kan jag spy ut galla 🙏🏼