Citat:
Men det är ju Paulus som säger att "VI SOM ÄR KVAR LIVET..." ska möta Herren i rymden. Det är DU som utesluter det som inte passar din historia.
Citat:
Men att uppryckelsen sker på ett ögonblick har ju INGET med NÄR det sker att göra. Bara att det NÄR det nu sker, så händer det på ett ögonblick.
Citat:
Håller med.
Citat:
Det kan inte bara gälla uppståndelsen av de som redan finns i himlen i Upp 6:9, eller de som kommer ur den stora vedermödan för att det skulle utesluta alla som levt och dött innan vedermödan, inklusive apostlarna. Någon antikrist är inte heller inblandad.
Det är alltså inte den stora vedermödan som avses, det är alla som har utsatts för en vedermöda och blivit halshuggna.
Det är alltså inte den stora vedermödan som avses, det är alla som har utsatts för en vedermöda och blivit halshuggna.
Nej, alla kyrkans helgon är redan uppståndna/uppryckta till Herren i kapitel 6. Dom är vid Guds Tron redan i kapitel 4.
Uppenbarelseboken och vedermödan kap 4-19 handlar BARA om Israel och "jordlingarna", dvs dom som blev lämnade kvar när kyrkan ryckts upp.
Många kommer vända sig till Herren under denna svåra tid och komma till tro, dom blir martyrer, vedermödans helgon, dom blir svårt förföljda och avrättade för sitt vittnesmål om Jesus. Det är INTE kyrkan och inte gäller kyrkans förbund då heller, eftersom kyrkan är inte kvar längre.
Martyrskap är det som leder till frälsning och uppståndelse under denna svåra tid för omvända troende icke judar. Guds klocka har ställts om till gamla förbundet och Israel igen för en tid om 7 år tills Jesus kommer tillbaks.
Det är klart att antikrist är inblandad, det är ju bara vedermödans helgon som INTE tar hans märke som blir frälsta.
Märket som antikrist kommer tvinga ALLA att ta, annars avrättas dom.
Citat:
De som segrar är inte de som uppstår. Om uppståndelse hade varit segerpriset får även onda människor samma makt som Jesus, vilket är absurt. Den som segrar har besegrat satan och världen.
Onde.Jag har skrivit till er, barn: ni känner Fadern. Jag har skrivit till er, fäder: ni känner honom som är till från början. Jag har skrivit till er som är unga: ni är starka och Guds ord förblir i er och ni har besegrat den Onde. 1Joh 2:14
Men ni, mina barn, är från Gud, och ni har besegrat de falska profeterna, ty han som är i er är större än han som är i världen. 1Joh 4:4
eftersom alla som är födda av Gud besegrar världen, och detta är den seger som har besegrat världen: vår tro. 1Joh 5:4
De har besegrat honom (lille satan) genom Lammets blod och genom sitt vittnesbörds ord. De älskade inte sitt liv mer än att de kunde gå i döden. Upp 12:11
Onde.Jag har skrivit till er, barn: ni känner Fadern. Jag har skrivit till er, fäder: ni känner honom som är till från början. Jag har skrivit till er som är unga: ni är starka och Guds ord förblir i er och ni har besegrat den Onde. 1Joh 2:14
Men ni, mina barn, är från Gud, och ni har besegrat de falska profeterna, ty han som är i er är större än han som är i världen. 1Joh 4:4
eftersom alla som är födda av Gud besegrar världen, och detta är den seger som har besegrat världen: vår tro. 1Joh 5:4
De har besegrat honom (lille satan) genom Lammets blod och genom sitt vittnesbörds ord. De älskade inte sitt liv mer än att de kunde gå i döden. Upp 12:11
Alltså segern är ju Herrens som övervann dödsriket och på tredje dagen uppstod igen. DET är SEGERN.
Sen kan vi helgon få mer eller mindre segerkransar som BELÖNING. Men uppståndelsen ÄR den ultimata segern för ALLA. Men det är HERREN som ska ha äran.
Citat:
????
Vad är det för demoniska doktriner du förgiftats med?
Senast redigerad av vinkelhak 2023-09-30 kl. 19:01.
Senast redigerad av vinkelhak 2023-09-30 kl. 19:01.