Har skrivit i tråden ett antal ggr. Blivit ”nykter” och sedan trillat dit…gång på gång. Fick diagnosen ADHD för 6 månader sedan och är nu kallad på läkarbesök hos en NPF-enhet. Jag dricker för att jag inte orkar med min hjärna…eller för att impulsen att få lite lugn och ro blir för stor. Jag har vridit och vänt på saker till förbannelse. Jag är så jävla tokless på alkoholen. Det finns inget jag önskar mer än att få leva ett vanligt jävla liv. Men jag vill inte leva ett vanligt liv och samtidigt lägga varenda vaken sekund på att kämpa mot en önskan om att få känna lite normal sinnesfrid. Tänk att få plocka upp en bok eller tidning och kunna försvinna ett tag…men det går inte för att jag är så förbannat rastlös. 4 öl gör att jag får detta efterlängtade lugn. Ett helt värdelöst lugn pga en efterföljande ångest…som bäst botas med mer alkohol.
Nåväl. Nu ska vi se om jag kan få prova en CS-medicin. Ska bli extremt intressant att se om behovet av att dra i sig alkohol minskar. Om inte det här funkar så är jag dömd att självmedicinera med alkohol resten av livet. Om det är så, så tänker jag inte gnälla om det heller. Jag klarar mig hyfsat på ett 6-pack 3,5

r om dagen. Förkortar väl livet med en 10 år kanske + att kärringen ständigt är halvgrinig. Men i sånt fall så kan jag säga att jag ändå försökt och på något sätt acceptera ödet. Jag uppdaterar i tråden kring hur detta utspelar sig.