2022-10-04, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av saddam77
Ja, jag vill inget hellre än att sluta. Seriöst försök till nykterhet började 28 aug. Har haft ett återfall (7 öl) 17 sept.
Fan bra kämpat, hoppas det går vägen!
Citera
2022-10-04, 15:25
Medlem
Popetoterors avatar
Finns en medicin som heter Buspiron som man kan använda vid alkoholberoende, funkar inte för alla men värd att läsa om finns en hel del trådar om den medicinen.
Senast redigerad av Popetoteror 2022-10-04 kl. 15:30.
Citera
2022-10-04, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sr_71
Hej på er! Har nu druckit en vecka i sträck blandat med lite andra substanser. Min sambo och jag har levt tillsammans i 40 år . Nu går hon på dialys dialys 3 gånger i veckan och har dessutom fått vatten i lungorna. Orkar inte att se hur sjuk hon är. Jag vill inte leva längre nu när jag ser hur hon tinar bort.. Någon annan som har liknande erfarenheter? Tänker jag bara på mig själv? Vet inte, jag är en så svag människa klarar inte att se andra lider. Allting är bara svart.
Usch va hemskt Har ingen liknande erfarenhet (tack och lov - vet inte vad jag gjort om det var min fru) men finns det någon du kan prata med? Anhörig-stöd eller liknande?
Citera
2022-10-04, 18:18
Medlem
Sr_71s avatar
Tack för ditt svar! Nej jag har ingen anhörig tyvärr. Helt ensam i Universeum. Har två barn men dom bryr inte,
Citera
2022-10-05, 17:47
Medlem
Citat:
Tack för ditt svar! Nej jag har ingen anhörig tyvärr. Helt ensam i Universeum. Har två barn men dom bryr inte,
Tänkte mer om de erbjöd någon hjälp på sjukhuset eller vårdcentralen (alltså någon att snacka med). Måste vara tungt att bära på själv!
Citera
2022-10-05, 17:53
Medlem
Livet är bra märkligt ibland.

Är hemma själv och min hjärna har jobbat hårt idag med att hitta på anledningarna att åka förbi systemet. "Ingen kommer märka något! Det är helt riskfritt, som att kolla lite på porr i mobilen när man sitter och skiter, det skadar ingen!" Stod emot men mådde inte speciellt bra när jag kom hem.

Men då knackar det på dörren, någon som frågar om man vill stödja en förening för barn som växer upp i en missbruksmiljö. Det var nog precis vad jag behövde höra, kom på helt andra tankar.
Citera
2022-10-06, 05:37
Medlem
Sr_71s avatar
Nu är jag snart fri från detta helvete. Tänker inte på något speciellt men känner att kroppen inte tål mer sprit. Jag vill bara härifrån. Lyssnar just nu på Dream theater och har kommit på en utväg att bli fri. Och tack för era svar. Det finns snälla människor. Ha det bra och tack för mig.
Citera
2022-10-06, 07:20
Medlem
Citat:
Nu är jag snart fri från detta helvete. Tänker inte på något speciellt men känner att kroppen inte tål mer sprit. Jag vill bara härifrån. Lyssnar just nu på Dream theater och har kommit på en utväg att bli fri. Och tack för era svar. Det finns snälla människor. Ha det bra och tack för mig.
Det låter som du planerar självmord, hoppas det inte är så? Eller fri från spriten?

Dream theater var riktigt länge sedan jag lyssnade på, hade en bekant som alltid ville lyssna på dem på fyllan. Ska sätta på lite låtar med dem jag med tror jag.
Citera
2022-10-06, 08:10
Medlem
Sr_71s avatar
Nej Måste försöka kämpa vidare, finns en låt med Dream Theater som heter finally free. En av dom vackraste låtar som gjorts. Och tack för dina uppmuntrande ord.
Citera
2022-10-06, 09:43
Medlem
Citat:
Nej Måste försöka kämpa vidare, finns en låt med Dream Theater som heter finally free. En av dom vackraste låtar som gjorts. Och tack för dina uppmuntrande ord.
Skönt att höra! Kämpa på!

Fin låt förresten! Lyssnar på den nu
Citera
2022-10-06, 11:29
Medlem
Citat:
Att supa ner sig när världen omkring en mest gör ont är ingen lösning men det är du säkert införstådd med. Här behöver du hitta en annan väg att hantera smärtan på. Alkoholen kommer lägga locket på men det kommer koka över och bli värre så fort du inte bedövar. Enklare sagt än gjort men bra du snart verkar vara fri från helvetet - för det är exakt vad alkoholen är. Vi tror på dig, kämpa på!
Citera
2022-10-06, 11:33
Medlem
fikasugens avatar
Har varit nyckter i hela livet, aldrig handlat på systemet, inte ens gått in där. Va alltid chauffören som alltid körde bilen åt kompisarna när dom festade. Hur gick det, dom gifte sig fick barn och lever Svensson liv. Jag blev aldrig gift i Sverige och inga barn och Svensson liv heller i Sverige.
Summan av kardemumma är att vara nyckter kanske inte är så bra?
Senast redigerad av fikasugen 2022-10-06 kl. 11:39.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in