2023-12-01, 16:25
Medlem
Hoppar på tåget, räknar med att tjäna en månadslön under nästa år på att sluta dricka.
Citera
2023-12-01, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av harambeek
Fått ett par timmar sömn, men vaknar var och varannan timme. Den värsta panikångesten har gått över nu iallafall men har svårt att äta. Lyckades få i mig några ägg igår som jag med nöd och näppe lyckades hålla nere. Har ätit bättre idag men fortfarande illamående efter måltiderna. Förhoppningsvis får jag sova utan avbrott inatt.

Det som funkade på mig när man mår allmänt piss och ångest över all dricka man druckit var
- Varmt tee
- Kylklamp på bröstet (Kylan konkurrerar ut ångestsignalerna i nervsystemet = minskad ångest)
- Göra något intensivt som man brinner för i syfte att avleda ångesten
- Äta och dricka, extra vitaminer och salt.

Fyfan vad jag inte saknar abstinensångest. Känslan av att man inte har någon annanstans att ta vägen, som att gå på glödande kol. Hände att jag drack handsprit som en nödåtgärd för att dämpa abstinensen.

Hoppas du får sova bättre inatt. Livet är mycket bättre utan alkohol.
Citera
2023-12-01, 23:38
Medlem
Idag så har jag varit nykter i 10dagar, jag har fått jobb fast på samhall men det skiter jag i, det är ett jobb..

Jag har haft enorma abstinensbesvär igen efter återfall hit och dit och ett långt missbruk, jag har hittat en strategi som funkar för mig som varit alkolist i snart 10år, på helger bestämmer jag mig för att ta en promenad istället för att sitta vid datorn hela dan och hälsa på personer som jag möter på vägen, vet inte varför men detta hjälper faktiskt emot ångest och depression att se sig själv ute och vara "social" även fast man inte är det.

Jag jobbar mån-fre 07-16 och känner ingen lust att dricka medans jag är bland folk, jag går även på NA möten varje tisdag och fredag kl 18:00 och pratar med andra och får råd och tips. Jag har ingen sponsor ännu men det är nånting jag vill ha efter jag varit där regelbundet i 2månader för att fortsätta hålla mig nykter, någon att prata med liksom.

Jag hoppas det fortsätter i samma rikting för mig och att alla andra här som har problem med alkoholen och prova samma saker som jag gjort, detta har hjälpt mig hitils och jag vill verkligen att det ska fungera i en längre framtid, jag vill aldrig dricka igen. Jag har även sagt upp vänskapen med 4 kompisar som är alkolister, för då vi är med varandra så super vi riktigt hårt direkt, det kan vara 8-12öl på en måndag och sen bolaget dagen efter kl 10.
Citera
2023-12-02, 00:19
Medlem
Fy fan vilken sopig drog alkohol är när man inte längre brukar på rätt sett. Sorgligt.

Jag hade ett skov för ett tag sedan, ett "återfall" som varade 24månader. På den tiden lyckades jag gå upp 25 kilo och bli av med all min superfysik, jag lyckades tappa tron på glädjen och lusten på jobbet. Jag fixade till slut en burk Antabus, åt en vecka och så var det över. Äntligen. Kunde andas igen.

Det var 6 månader sedan ganska precis och jag är inte sugen, snarast äcklad för egen del. Idag köpte jag en flaska vin till kvällens middag, till frun som knappt dricker. Hon tar ett glas eller två idag och resten marinerar jag morgondagens lammstek med:

När jag gick på bolaget kom jag ihåg hur jag brukade tänka en fredag... : Först två pavor rött, och så kanske en liten pava whisky. Då kunde jag låta ena vinaren stå kvar tills dagen efter oxå. Om man bara tog en backupvinare till, kanske en liter som är lätt att kasta, som man kunde ta halva innan matlagningen och halva efter... och så så klart en flaska vitt till söndag.

Det mesta var ju bara massa hittepå. Det blev ändå en hel del snabba bira med stödben på krogen att kompa upp med. Särskilt söndagarna kunde vara ett himla hallå med "jag skall bara fixa en grej-promenader".

Fy fan vad jag inte saknar det där <3

Nu är devisen, vi i maten, inget vin till maten. Bättre nonalcoholöl och mocktails. Och så njuta av andras fylla Men jag har druckit mig mätt.

Som jag skrivit förut är insikten jag kommer tillbaka till att målet med mitt drickande är att dricka mer. Köpte jag en bag in box och en flaska brännvin special på en fredagen var jag mest orolig för söndagen... då var ju bolaget stängt. Kanske bäst att ta en vitvinare oxå? Jag ni fattar... så kan man ju inte hålla på. Dår är man ju klar.
Senast redigerad av pyroclasm 2023-12-02 kl. 00:24.
Citera
2023-12-02, 02:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pyroclasm
Fy fan vilken sopig drog alkohol är när man inte längre brukar på rätt sett. Sorgligt.

Jag hade ett skov för ett tag sedan, ett "återfall" som varade 24månader. På den tiden lyckades jag gå upp 25 kilo och bli av med all min superfysik, jag lyckades tappa tron på glädjen och lusten på jobbet. Jag fixade till slut en burk Antabus, åt en vecka och så var det över. Äntligen. Kunde andas igen.

Det var 6 månader sedan ganska precis och jag är inte sugen, snarast äcklad för egen del. Idag köpte jag en flaska vin till kvällens middag, till frun som knappt dricker. Hon tar ett glas eller två idag och resten marinerar jag morgondagens lammstek med:

När jag gick på bolaget kom jag ihåg hur jag brukade tänka en fredag... : Först två pavor rött, och så kanske en liten pava whisky. Då kunde jag låta ena vinaren stå kvar tills dagen efter oxå. Om man bara tog en backupvinare till, kanske en liter som är lätt att kasta, som man kunde ta halva innan matlagningen och halva efter... och så så klart en flaska vitt till söndag.

Det mesta var ju bara massa hittepå. Det blev ändå en hel del snabba bira med stödben på krogen att kompa upp med. Särskilt söndagarna kunde vara ett himla hallå med "jag skall bara fixa en grej-promenader".

Fy fan vad jag inte saknar det där <3

Nu är devisen, vi i maten, inget vin till maten. Bättre nonalcoholöl och mocktails. Och så njuta av andras fylla Men jag har druckit mig mätt.

Som jag skrivit förut är insikten jag kommer tillbaka till att målet med mitt drickande är att dricka mer. Köpte jag en bag in box och en flaska brännvin special på en fredagen var jag mest orolig för söndagen... då var ju bolaget stängt. Kanske bäst att ta en vitvinare oxå? Jag ni fattar... så kan man ju inte hålla på. Dår är man ju klar.

Du verkar ju förstå själv att du har ett problem om du måste dit imorn eller så har du så du klarar dig lördag men torr på Söndag, ja du förstår.. Trevligt sällskap och sex med frun har man haft många gånger onykter.. Men det bästa är ju nykter då man verkligen får upp den och känner nått Ta han dom dig, och skippa bolaget på måndag, försök verkligen att vara nykter! Jobbar du? Som jag skrev innan så har jag haft massa återfall periodvis nästan varannan vecka under en extremt lång period som jag skulle säga är 7år då jag verkligen försökt sluta att dricka.

En fin stek eller en ungsbakad fläskfile med frugan vill man alltid ha en öl eller "vin" i ditt fall, men om du frågar dig själv, vet din fru om att du har problem och försöker sluta?
Citera
2023-12-02, 07:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av danichea1
Du verkar ju förstå själv att du har ett problem om du måste dit imorn eller så har du så du klarar dig lördag men torr på Söndag, ja du förstår.. Trevligt sällskap och sex med frun har man haft många gånger onykter.. Men det bästa är ju nykter då man verkligen får upp den och känner nått Ta han dom dig, och skippa bolaget på måndag, försök verkligen att vara nykter! Jobbar du? Som jag skrev innan så har jag haft massa återfall periodvis nästan varannan vecka under en extremt lång period som jag skulle säga är 7år då jag verkligen försökt sluta att dricka.

En fin stek eller en ungsbakad fläskfile med frugan vill man alltid ha en öl eller "vin" i ditt fall, men om du frågar dig själv, vet din fru om att du har problem och försöker sluta?

Jag kanske var otydlig, jag slutade helt dricka och äe nykter igen sedan i somras och det var bara en reflektion över hur jag resonerat tidigare som kom över mig. Just nu är jag helt osugen på fylla. Men man får hålla i sig... För jag vet var det kan hamna. Det ville jag dela. För mina resonemang är helt normala i en alkishjärna och helt absurda i en nykter hjärna.

Lycka till alla, det är mycket trevligare att vara nykter.
Senast redigerad av pyroclasm 2023-12-02 kl. 07:39.
Citera
2023-12-02, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pyroclasm
Lycka till alla, det är mycket trevligare att vara nykter.
Tack detsamma och likaledes önskar jag er alla lycka till!

Speciellt på helgmorgonen, när barnen vaknar allt mellan 5 och 7 på morgonen, tänker jag alltid på hur härligt det är att vara nykter. Fy f-n vad gött att inte vakna bakfull, illamående, stinkande, uttorkad och abstinent utan istället glad och harmonisk. Det enda som är samma är att jag måste springa och kissa det första jag gör men det har väl med åldern och göra
Citera
2023-12-02, 10:39
Medlem
electiondays avatar
Nu har jag bestämt mig, och det känns faktiskt som att jag har tagit mitt sista glas. Varit nykter i 11 dygn, och jag vet... skall väl inte vara för kaxig. Dock ingen abstinens efter de första två dagarna, och mår hur bra som helst. Saknar inte att må kasst och vara tvungen att spy var och varannan morgon. Saknar inte heller det allmänna kaoset med fyllegräl och borttappade kort som blev konsekvenserna av min senaste femveckorsfylla. Det hela avslutades med att jag brände 200 euro på en kväll i centrala Riga, och nästa morgon var nästan alla mina kort försvunna. Som av ett rent mirakel hade jag kvar mitt bankkort och mitt pass, samt mina nycklar.

Jag vet hur lätt det är att trilla dit igen. Varje morgon påminner jag mig själv om att jag kan göra allt bortsett från en sak: jag kan inte dricka alkohol. Sedan ber jag en bön om att beskyddas från drickande i dag, och att få slippa dricka alkohol, och tackar för att jag var nykter i går.

Men det känns, just nu, verkligen som att det är slut nu. Som att jag helt enkelt inte längre går upp i boxningsringen mot Kung Alkohol.
Citera
2023-12-02, 12:54
Medlem
Börjar sakta men säkert närma sig ett halvår utan alkohol. Kan köpa någon alkoholfri öl ibland. Kan inte påstå att jag blivit piggare eller så, men en positiv sak är lägre blodtryck och aldrig baksmälla. Suget efter berusning är i princip helt borta också. Krävdes bara en riktigt dålig akut pankreas, tro mig, det vill ni inte ha. Kör hårt!
Citera
2023-12-04, 09:32
Medlem
Inte druckit sen 25 mars och inte sugen heller. Dock sugen på andra droger hela tiden då livet är tråkigt som fan, försöker dock hålla mig i skinnet då jag tar prover
Citera
2023-12-04, 10:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av dudelidu
Inte druckit sen 25 mars och inte sugen heller. Dock sugen på andra droger hela tiden då livet är tråkigt som fan, försöker dock hålla mig i skinnet då jag tar prover

finns inte andra komplement? Träna? Spela spel? meditera är rätt bra!
Citera
2023-12-04, 10:54
Medlem
Manschauvinistens avatar
Hade en riktig karatefylla under jobbets julfest. Blackout utan dess like.
Det var i fredags.
Nu sitter jag på kontoret, gömmer mig ifrån alla människor och vågar inte höra vad jag sagt eller gjort.
Jag har några minnesfragment som kan absolut få in mig på HR och eventuellt avskedad.
Vet inte vad jag ska ta mig till. Jag kan inte dricka. Har aldrig kunnat.
Det måste ta slut nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in