Citat:
Ursprungligen postat av
FyFanVadFattigt.
Nu handlar det inte om en ren föreläsning utan om att studenterna såklart deltar i den och ställer frågor.
Framöver kanske det hade varit Zoom seminarium.
Normalt när sånt sker så låter man studentens datorkamera vara på så man ser studenten.
Du kanske är lite för gammal för att förstå dagens teknik och hur den används.
Nu har nazisten dödat den akademiska diskussionen.
Bra jobbat!
Du gillar alltså inte studenterna för att de inte vill bli filmade av en nazist?
Spelar det något roll att han är "nazist"? Hade det blivit bättre om han varit med i KPML(r) eller någon annan ideologisk sammanslutning? Hans eventuella nazistiska åsikter borde inte spela någon roll i sammanhanget.
Om det som tidigare angivits stämmer så sa han inget, eller gjorde inget. Om han har eller inte har spelat in eller sparat ner något till sin disk hemma är knappast något någon kan göra så mycket åt. Även om det skulle finnas en spärr för det i ZOOM är det väldigt svårt att stoppa andra sätt att lokalt spara ner information som visas på din skärm. Det är närmast praktiskt omöjligt och alltid löjligt lätt att runda.
Det är som sagt troligen inte ens olagligt. Det hela blir i någon mening egentligen intressant först om, när eller hur han tänker använda materialet. Vi får kanske anta att han inte bryr sig så mycket om de övriga studenterna och om han använder det redigeras det nog så att det bara är Hübinette som syns och hörs och då är det som sagt mer än fråga mellan KAU, Hübinette och Peterson.
Att "Peter" i DN känner obehag för Peterson är inte så mycket det går att göra åt heller. Peterson kan knappast lastas för att "Peter" är rädd av sig.
Citat:
Ursprungligen postat av
TeamAbrupto
Hanif Bali ger sitt indirekta stöd till Christian.
"Jag fick lära mig när jag var liten att föreläsningar på universiteten är öppna för allmänheten. Stämmer inte det längre?"
https://twitter.com/hanifbali/status...14514090664180
Det brukar vara lite olika. Det finns öppna föreläsningar. Men att bara valsa in och sätta sig är numera ganska ovanligt skulle jag säga. Jag har aldrig råkat ut för det. Möjligen är reglerna lite olika och det kanske är vanligare säg i Stockholm att det dyker upp folk och bara sätter sig på föreläsningar än ute på landet och de mindre skolorna. Det brukar vara ok att komma på vissa föreläsningar och sitta med och lyssna om man vill så länge man inte stör. Du kan alltså inte börja störa, ställa massa frågor eller orera rent allmänt, du får troligen som sagt inte heller börja rigga upp kameror och börja filma folk.
Problemet här är att det sker via ZOOM och vad Peterson gör hemma med sin dator är inte så mycket andra kan göra så mycket åt. Utan det blir väl intressant först om han gör något av det hela och vad han då gör. Hade han fysiskt gjort det i universitets lokaler hade andra regler gällt.