2023-09-12, 05:32
Medlem
UndeadNinjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pf10
Det borde ju inte vara några problem då att länka dessa synnerligen olämpliga och obehagliga inlägg? Jag har själv varit inne och försökt leta på vederbörandes twitter men hittar inte annat än lite öknamn som sensei och antivit rasist samtidigt som han friskt citerar alla Hubbes mer eller mindre bisarra uttalanden genom åren. Dylikt är nog ungefär vad man får förvänta sig som en mästrande extremistforskaraktivist. Skulle det vara något jag missat så tar jag dock gärna detta till mig.

Åt ena hållet räcker det med att man bara påstår något och då är det så.

När det gäller sådana som den där Peterson så skulle jag kunna påstå att han heilat och sparkat en liten muslimsk flicka i ansiktet och jag skulle till råga på det kunna hävda att han skrivit "jag älskar Adolf Hitler" och "Jag önskar att Mengele kunde vara Sveriges främsta doktor åt invandrarna".

Det krävs inga bevis eller källor när man påstår sånt här och det gäller det ena hållet.

Jag skulle kunna tipsa de stora tidningarna om Peterson även rånade den lilla muslimska flickan på hennes Canada Goose-jacka. Det här skulle då de stora tidningarna helt okritiskt publicera.

Jag kan däremot visa riktiga källor direkt från hästens mun där Tobias Hubinette uttrycker sig så rasistiskt att om det hade varit en svensk som uttryckt sig så mot invandrare så hade svensken åtalats för hets mot folkgrupp samt fått hela mediakåren efter sig och fått hela livet slaget i spillror.
Citera
2023-09-12, 07:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pf10
Det borde ju inte vara några problem då att länka dessa synnerligen olämpliga och obehagliga inlägg? Jag har själv varit inne och försökt leta på vederbörandes twitter men hittar inte annat än lite öknamn som sensei och antivit rasist samtidigt som han friskt citerar alla Hubbes mer eller mindre bisarra uttalanden genom åren. Dylikt är nog ungefär vad man får förvänta sig som en mästrande extremistforskaraktivist. Skulle det vara något jag missat så tar jag dock gärna detta till mig.

Jag har inte orkat leta själv, men med tanke på att flera studenter faktiskt har hoppat av med hänvisning till CP så lär det finnas anledning till det.
Citera
2023-09-12, 07:21
Medlem
TurboLindas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UndeadNinja

Jag kan däremot visa riktiga källor direkt från hästens mun där Tobias Hubinette uttrycker sig så rasistiskt att om det hade varit en svensk som uttryckt sig så mot invandrare så hade svensken åtalats för hets mot folkgrupp samt fått hela mediakåren efter sig och fått hela livet slaget i spillror.
Vilken relevans skulle det ha för den händelse media nu rapporterar om?

Den ”granskning” Peterson påstår sig syssla med handlar ju knappast om saker Tobias Hübinette har gjort i det förflutna, utan han måste ju ha varit ute efter att dokumentera något han misstänkte försiggick i nutid, på föreläsningarna. Annars hade han ju inte haft någon anledning att delta i dem (förutsatt att han är uppriktig när han säger att syftet med hans kursdeltagare var ett granskande sådant).

Tobias Hübinette är svensk, förresten, så ditt påstående om att hans påstådda uttalanden skulle ha lett till åtal ifall de kom från en svensk är en självmotsägelse.
Senast redigerad av TurboLinda 2023-09-12 kl. 07:25.
Citera
2023-09-12, 07:28
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baron-brazil
EXAKT så är det!
Mest bedrövligt och skrattretande av allt är att media framför våra ögon fabulerar och vinklar allt i sann röd/grön-geggig anda.

Kan inte folk bara börja tänka själva och sluta upp med att låta fantasin överträffa verkligheten gång på gång?!

Ska man behöva ägna hela sitt liv åt att motverka denna fars?

Det finns en märklig alians mellan Expo o DN, Aftonbladet, TV4 o Svt.
Där mediahusen bestämt sig o är övertygade om att de valt rätt sida.

O per automatik så är Tobias H god o det de säger är sant o gott.

O ingen är kritisk till rapporteringen utan alla följer samma stim. För det är i högsta grad intressant att ta del av vad ”vithet” är o hur universiteten spenderar sina resurser. Likaså vad ”meriterade” människor som gått kursen fått lära sig.
Citera
2023-09-12, 08:25
Medlem
HemligaBrevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bofop
Jag har inte orkat leta själv, men med tanke på att flera studenter faktiskt har hoppat av med hänvisning till CP så lär det finnas anledning till det.

Tobias och möjligen prefekten påstår att studenterna hoppat av pga CP. Det kallas hörsägen. TH har ju ett egenintresse av att framställa situationen just så också. DN mfl media rapporterar vidare det som TH och prefekten sagt, et voilà, man har producerat sin egen sanning som allmängiltig.
Citera
2023-09-12, 08:41
Medlem
DroidBishops avatar
Citat:
Ja men snälla vilken typ tror du det är som hoppat av? Givetvis sådana som är lika mycket vänsterflummare som Hubinette själv. En normal svennestudent känner sig givetvis inte på något sätt obehag av Christian, men däremot av kursens innehåll. En sån kurs skulle aldrig någonsin ha släppts igenom på ett universitet för 20 år sedan. Det är inte Christian som är knasig, det är samhället.
Citera
2023-09-12, 08:44
Medlem
HomoHitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Det finns en märklig alians mellan Expo o DN, Aftonbladet, TV4 o Svt.
Där mediahusen bestämt sig o är övertygade om att de valt rätt sida.

O per automatik så är Tobias H god o det de säger är sant o gott.

O ingen är kritisk till rapporteringen utan alla följer samma stim. För det är i högsta grad intressant att ta del av vad ”vithet” är o hur universiteten spenderar sina resurser. Likaså vad ”meriterade” människor som gått kursen fått lära sig.

Njae om en person är nazist, han var ju med i nmr förr,så utgår de flesta normala människor att personen är ond. Varför? Jo pga att nazismen är ondskefull.

Detta är trisst för det behövs absolut kritiska reportage av kurser som är psedoreligiösa i sin natur som te x studier av "vithet".

Nu omöjliggörs detta pga personen som granskar och det är trist.

Men jag förstår medias bias i detta fall helt klart...
Citera
2023-09-12, 08:47
Medlem
HomoHitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UndeadNinja
Åt ena hållet räcker det med att man bara påstår något och då är det så.

När det gäller sådana som den där Peterson så skulle jag kunna påstå att han heilat och sparkat en liten muslimsk flicka i ansiktet och jag skulle till råga på det kunna hävda att han skrivit "jag älskar Adolf Hitler" och "Jag önskar att Mengele kunde vara Sveriges främsta doktor åt invandrarna".

Det krävs inga bevis eller källor när man påstår sånt här och det gäller det ena hållet.

Jag skulle kunna tipsa de stora tidningarna om Peterson även rånade den lilla muslimska flickan på hennes Canada Goose-jacka. Det här skulle då de stora tidningarna helt okritiskt publicera.

Nej du har fel, det krävs mer än så.

Men om en person dyrkar bögen Hitler, CP var ju med i nmr, så får han ta att folk inte tar han på allvar. De sekterna har inte de t bästa ryktet på folkmord krig osv ..
Citera
2023-09-12, 09:32
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TurboLinda

Den ”granskning” Peterson påstår sig syssla med handlar ju knappast om saker Tobias Hübinette har gjort i det förflutna, utan han måste ju ha varit ute efter att dokumentera något han misstänkte försiggick i nutid, på föreläsningarna. Annars hade han ju inte haft någon anledning att delta i dem (förutsatt att han är uppriktig när han säger att syftet med hans kursdeltagare var ett granskande sådant).

Tobias Hübinette är svensk, förresten, så ditt påstående om att hans påstådda uttalanden skulle ha lett till åtal ifall de kom från en svensk är en självmotsägelse.

Ja han är svensk medborgare, dock inte svensk etnicitet.

Betänkt ditt inlägg, TH och hans åsiktsvänner påstår att det finns en stor rasismen i Sverige, av svenskar riktad mot personer av annan ras/etnicitet. Eftersom en väldigt stor andel av den sistnämnda grupperingen har blivit svenska medborgare, ja enligt ditt resonemang finns det ingen rasismen mot dessa då de är svenskar. Eftersom det då inte finns någon rasismen mot dessa personer så behövs då inga kurser i svenskhet och rasismen.
Citera
2023-09-12, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HemligaBrev
Tobias och möjligen prefekten påstår att studenterna hoppat av pga CP. Det kallas hörsägen. TH har ju ett egenintresse av att framställa situationen just så också. DN mfl media rapporterar vidare det som TH och prefekten sagt, et voilà, man har producerat sin egen sanning som allmängiltig.

Det är otvetydigt att studenter har hoppat av med hänvisning till CP:s beteende i sociala kanaler. Så sluta låtsas om att det kanske inte har hänt.

Personligen har jag en vän som är bekant med en studievägledare vid KaU som bekräftat avhoppen i samtal. Det räcker för mig.
Citera
2023-09-12, 10:33
Medlem
Citat:

men det är ju inte Läkarlinjen dom hoppat av precis
Citera
2023-09-12, 10:47
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TurboLinda

Din logik är som vanligt helt värdelös och dum. Menar du att man som svensk har rätt att hetsa mot alla negrer, judar eller chilenare som har svenskt medborgarskap?

Hübinette bedriver förstås i nutid, en kurs som hetsar mot en folkgrupp. Så utifrån det sysslar han förstås med rasism och måste ses som en rasist också idag. Jag har även visat tidigare att kursen är rasistisk och att den även innehåller delar som helt klart påminner om det nazisterna sa om judarna.

Man kan väl även fråga sig varför du så envetet försvarar både hans tidigare rasistiska uttalade och den uppenbara rasismen i kursen. Delar du hans åsikter?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in