Citat:
Ursprungligen postat av
pf10
Det borde ju inte vara några problem då att länka dessa synnerligen olämpliga och obehagliga inlägg? Jag har själv varit inne och försökt leta på vederbörandes twitter men hittar inte annat än lite öknamn som sensei och antivit rasist samtidigt som han friskt citerar alla Hubbes mer eller mindre bisarra uttalanden genom åren. Dylikt är nog ungefär vad man får förvänta sig som en mästrande extremistforskaraktivist. Skulle det vara något jag missat så tar jag dock gärna detta till mig.
Åt ena hållet räcker det med att man bara påstår något och då är det så.
När det gäller sådana som den där Peterson så skulle jag kunna påstå att han heilat och sparkat en liten muslimsk flicka i ansiktet och jag skulle till råga på det kunna hävda att han skrivit "jag älskar Adolf Hitler" och "Jag önskar att Mengele kunde vara Sveriges främsta doktor åt invandrarna".
Det krävs inga bevis eller källor när man påstår sånt här och det gäller det ena hållet.
Jag skulle kunna tipsa de stora tidningarna om Peterson även rånade den lilla muslimska flickan på hennes Canada Goose-jacka. Det här skulle då de stora tidningarna helt okritiskt publicera.
Jag kan däremot visa riktiga källor direkt från hästens mun där Tobias Hubinette uttrycker sig så rasistiskt att om det hade varit en svensk som uttryckt sig så mot invandrare så hade svensken åtalats för hets mot folkgrupp samt fått hela mediakåren efter sig och fått hela livet slaget i spillror.