2023-09-09, 03:32
Medlem
FyFanVadFattigt.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kycklingtass
1. Jo. Det är väl bra om folk får studera det de vill. Jag noterade bara att det är en kurs som inte verkar intressera så många.

2. Ganska mycket faktiskt.

3. Jag tycker inte någon ska trakassera sina studiekamrater, oavsett bevekelsegrund och politisk tillhörighet. Om en student gör det kan (och bör) den stängas av, som du säkert vet.

Universitetet verkar inte anse att det finns anledning till det i dagsläget: ”Det som hittills framkommit är dock inte grund för att pröva frågan om avstängning av nätprofilen.” (Citat från KAUs hemsida).

Men du kanske vet mer än universitetet om hur kurskamraterna blivit trakasserade?

Känner du dig lite kränkt? Ät en snickers!

Läste nog artikeln i DN innan du gjorde.
Att du avfärdar dom genom att de ska äta en Snickers om dom känner sig kränkta berättar ganska mycket om vilken sorts person du är och vilket team du faktiskt håller på i sammanhanget.
Falsk blygsamhet skiner alltid igenom förstår du.

Juridik och praktiskt liv för studenter går inte alltid ihop.

Lite som Petersons tilltag:

"I somras ansökte Tobias Hübinette om kontaktförbud gentemot Christian Peterson. I över ett års tid hade Peterson då, enligt Hübinette, bombarderat honom med sms och telefonsamtal.

Peterson har begärt ut forskarens mejl och publicerat dem på Twitter, samt skrivit en rad inlägg i sociala medier om Hübinette med återkommande anspelningar på forskarens asiatiska ursprung – emojis med sushi, buddhisttempel och uttryck som ”sensei Hübinette”. Peterson besökte även Karlstads universitet i våras för att leta efter Hübinette och filma med drönare på universitetsområdet.

Begäran om kontaktförbud avslogs i somras."

Och du vet väl att regeringen funderar på lagändringar delvis på grund av nassepojkens härjningar.

https://www.dn.se/sverige/regeringen...tning-pa-gang/
Citera
2023-09-09, 03:51
Moderator
T-80Us avatar
Vi är ute i fel ärende här i tråden märker jag.

Problemet här är inte någon som tycker att Tobias Hübinette är ett arsle och en kriminell sälle. Problemet är att sådana som Hübinette tillåts hålla i någon form av "forskning" eller "undervisning" på svenska högskolor och universitet.

Det är problemet, som herr Peterson så fördelaktigt visar oss.
Citera
2023-09-09, 03:54
Medlem
mendokses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FyFanVadFattigt.
Bevis är en sak.
Men om du misstänkte att en högerextremist hade filmat ett seminarium/föreläsning som du deltog i där du visar dig i bild. Hade du varit bekväm med det?

Eftersom jag själv är "högerextremist" så hade just den biten inte påverkat mig speciellt mycket. Om det varit en vänsterextremist hade det egentligen inte påverkat mig heller då jag skulle stå för det jag säger och jag skulle inte gå en kurs som inte verkar vettig.

Om någon utan mitt samtycke lägger upp typ ett zoom-möte där jag medverkar på Youtube skulle jag absolut inte gilla det men av vad jag sett har inte Christian några sådana planer.

Anledningen till avhoppen är för att de inte på något sätt vill bli en del av Christians "content" och bli skrattade åt på internet(även om de är anonyma), för utbildningen är med all sannolikhet bara blaj. Sen kanske några är rädda för en livs levande "nazist" också men nazister bör också få gå i skolan.

Oavsett finns det hittills inget som tyder på att han trakasserar eleverna, och jag tycker det är bra att sådant här granskas(och hånas), eleverna som hoppade av sparar nog både tid och hjärnceller på att inte gå kursen.
Citera
2023-09-09, 04:07
Medlem
FyFanVadFattigt.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mendokse
Eftersom jag själv är "högerextremist" så hade just den biten inte påverkat mig speciellt mycket. Om det varit en vänsterextremist hade det egentligen inte påverkat mig heller då jag skulle stå för det jag säger och jag skulle inte gå en kurs som inte verkar vettig.

Om någon utan mitt samtycke lägger upp typ ett zoom-möte där jag medverkar på Youtube skulle jag absolut inte gilla det men av vad jag sett har inte Christian några sådana planer.

Anledningen till avhoppen är för att de inte på något sätt vill bli en del av Christians "content" och bli skrattade åt på internet(även om de är anonyma), för utbildningen är med all sannolikhet bara blaj. Sen kanske några är rädda för en livs levande "nazist" också men nazister bör också få gå i skolan.

Oavsett finns det hittills inget som tyder på att han trakasserar eleverna, och jag tycker det är bra att sådant här granskas(och hånas), eleverna som hoppade av sparar nog både tid och hjärnceller på att inte gå kursen.

Varför ska ett demokratiskt samhälle ödsla tid och pengar på att fostra nazister?
För att de kommer bli sanna demokrater om man gör det?
Citera
2023-09-09, 04:24
Medlem
mendokses avatar
Citat:
Varför ska ett demokratiskt samhälle ödsla tid och pengar på att fostra nazister?
För att de kommer bli sanna demokrater om man gör det?

På ett universitet ska man forska, diskutera och undervisa, inte fostra människor.
Ser inget principiellt fel i att vara nazist, och att bli en "sann demokrat" ser jag heller knappast som ett ideal.

Däremot att vara en sådan som Tobias Hubinette:
https://www.friatider.se/jag-ar-miss...pert-pa-rasism

Då bör man förmodligen sitta inlåst. Att anställa en sådan person på ett universitet är djupt oseriöst och oansvarigt. Men förmodligen är han inte den enda vänsterextremisten på Karlstads universitet.
Citera
2023-09-09, 04:35
Medlem
FyFanVadFattigt.s avatar
Citat:
På ett universitet ska man forska, diskutera och undervisa, inte fostra människor.
Ser inget principiellt fel i att vara nazist, och att bli en "sann demokrat" ser jag heller knappast som ett ideal.

Däremot att vara en sådan som Tobias Hubinette:
https://www.friatider.se/jag-ar-miss...pert-pa-rasism

Då bör man förmodligen sitta inlåst. Att anställa en sådan person på ett universitet är djupt oseriöst och oansvarigt. Men förmodligen är han inte den enda vänsterextremisten på Karlstads universitet.

Jag är ledsen för din skull men jag håller mig gärna till MSM så sånt som NYT, DN,SD och HBL samt lite lokalblaskor tar jag min info ifrån.
Sen tror nog bara nazister att mina då källor är vänsterextrema.. men det är ju deras val.

Själv anser jag det är bra att Tobias sjukskrev sig och omgrupperar sig.
Hoppas verkligen han kommer tillbaks och slår hårt...
Gärna att hans kurs går över till att bli en ren föreläsningskurs på UR eller med underlärare som tar zoom examinarium. Det vore grymt.
Citera
2023-09-09, 04:50
Medlem
mendokses avatar
Citat:
Jag är ledsen för din skull men jag håller mig gärna till MSM så sånt som NYT, DN,SD och HBL samt lite lokalblaskor tar jag min info ifrån.
Sen tror nog bara nazister att mina då källor är vänsterextrema.. men det är ju deras val.

Själv anser jag det är bra att Tobias sjukskrev sig och omgrupperar sig.
Hoppas verkligen han kommer tillbaks och slår hårt...
Gärna att hans kurs går över till att bli en ren föreläsningskurs på UR eller med underlärare som tar zoom examinarium. Det vore grymt.

Antingen trollar du eller så är du en gravt psykiskt sjuk person om du på något sätt hoppas att Tobias "kommer tillbaks och slår hårt".

Men i princip alla vänstermänniskor jag träffat är psykiskt sjuka och hatar sig själva och världen så det vore väl inte konstigt.
Citera
2023-09-09, 05:12
Medlem
FyFanVadFattigt.s avatar
Citat:
Antingen trollar du eller så är du en gravt psykiskt sjuk person om du på något sätt hoppas att Tobias "kommer tillbaks och slår hårt".

Men i princip alla vänstermänniskor jag träffat är psykiskt sjuka och hatar sig själva och världen så det vore väl inte konstigt.

Jag förstår inte varför du håller på med en tragiskt självspegling men är det något du har mer emot Tobias än din fobi mot Asiater och Asiater som påpekar sanningar?
Citera
2023-09-09, 05:57
Medlem
Citat:
Jag förstår inte varför du håller på med en tragiskt självspegling men är det något du har mer emot Tobias än din fobi mot Asiater och Asiater som påpekar sanningar?
Tack för länk med sammanfattning! https://www.friatider.se/jag-ar-miss...pert-pa-rasism
Citera
2023-09-09, 06:12
Medlem
Lärare kan väl inte sjukskriva sig när de får reda på att en besvärlig elev kommer hamna i deras klass, då skulle ju hela lärarkåren vara sjukskrivna varje terminsstart.

Dessutom måste väl den typen av fejkade sjukskrivningar vara en form av arbetsvägran som arbetsgivaren kan sparka ut den fegande läraren för, eller?

Fusk med sjukförsäkringen uppvisar ett annat mönster. Här finns inga externa aktörer som kan göra vinst (mer än möjligen läkaren som skriver intyget). I stället är det den enskilde som antingen lever på sjukpenning trots att han inte är sjuk, eller som får både sjukpenning och lön.

Läs gärna mer om det "Sjuka fusket":

https://timbro.se/smedjan/det-sjuka-fusket/
Citera
2023-09-09, 06:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Utifrån den där beskrivningen är jag inte det minsta förvånad att Tobias inte vill ha med Christian att göra.

Vad är det för jävla mesfasoner? Tobias borde liksom jubla och välkomna Christian "Välkommen Christian, nu ska du få lära dig varför jag som asiat har det så svårt här i livet och du som svensk är privilegierad."

Istället springer han och gömmer sig som en fegis.. Han är dessutom offentligt avlönad och då måste man kunna tåla granskning, självklart får han inte kontaktförbud bara för att någon ringer och ställer frågor 🤦‍♂️
Citera
2023-09-09, 06:42
Medlem
FyFanVadFattigt.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Missouri
Lärare kan väl inte sjukskriva sig när de får reda på att en besvärlig elev kommer hamna i deras klass, då skulle ju hela lärarkåren vara sjukskrivna varje terminsstart.

Dessutom måste väl den typen av fejkade sjukskrivningar vara en form av arbetsvägran som arbetsgivaren kan sparka ut den fegande läraren för, eller?

Fusk med sjukförsäkringen uppvisar ett annat mönster. Här finns inga externa aktörer som kan göra vinst (mer än möjligen läkaren som skriver intyget). I stället är det den enskilde som antingen lever på sjukpenning trots att han inte är sjuk, eller som får både sjukpenning och lön.

Läs gärna mer om det "Sjuka fusket":

https://timbro.se/smedjan/det-sjuka-fusket/

Detta är ett universitet och inte småskolan.
Tobias har definitivt ledningen bakom sig.

"Nu har universitetsledningen vidtagit flera åtgärder. Tobias Hübinette är sedan ett par dagar sjukskriven, och har inte längre ansvar för kursen.

– Det är naturligtvis en väldigt stressande situation för Tobias, och vi har stöttat honom på allsköns sätt. Jag kan dock inte gå in på exakt vad vi har gjort, av sekretesskäl, säger prefekt Andreas Nyström.

Prefekten har under sina 20 år vid universitetet aldrig varit med om en liknande situation. Han uppfattar att Christian Peterson försöker ”göra kursen osökbar”. "

Lär dig läsa på fakta innan du svamlar strunt.

https://www.dn.se/sverige/avhopp-och...versitetskurs/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in