2023-09-08, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PedoJoeBiden
Det lustiga är inte att han uttalat sig på det sättet tidigare, utan att han fortfarande står fast i dessa åsikter även idag utan att det påverkar hans möjlighet att röra sig fritt eller ens verka i akademiska sammanhang.
Ska det vara så att om någon inte tycker som jag, så ska han ha husarrest?
Eller har jag missförstått?
Citera
2023-09-08, 19:05
Medlem
Hübinette bör anmälas för bidragsfusk eftersom han med stor sannolikhet inte är sjuk alls.
Citera
2023-09-08, 19:06
Medlem
PedoJoeBidens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kontrollstyrelsen
Ska det vara så att om någon inte tycker som jag, så ska han ha husarrest?
Eller har jag missförstått?
Att utpeka enskilda raser som underlägsna får nog anses vara HMF, hur man än vrider och vänder på det.
Citera
2023-09-08, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av r.ofverholm
Hübinette bör anmälas för bidragsfusk eftersom han med stor sannolikhet inte är sjuk alls.
Var står det att läsa att han får bidrag?
Citera
2023-09-08, 19:08
Medlem
Elon-Fiskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mangne
Han är nog rik, tjänar säkert 50 k i månaden.
Tar väl tjänst ledigt. För som du säger så
krävs det läkarintyg, och han är inte sjuk

Ja men det verkar ju som mördaren har sjukskrivit sig och arbetsgivaren godkänt detta?

Tjänstledighet innebär ju ledighet utan lön, och det vill säkert denna kriminella person undvika.

Hoppas nån anmäler mördaren om han lyckas få ersättning för sin ledighet.

Arbetsgivare har även möjlighet att bevilja ledighet med betalning, beroende på vilket avtal man har med facket..
Citera
2023-09-08, 19:15
Medlem
Och vänder man och kikar på den andra sidan av myntet så är det nazisten som är boven i dramat...
Citat:
- Vi ser mycket allvarligt på situationen och tar starkt avstånd från nätprofilens agerande på sociala medier. Vi stöder den lärare som är utsatt på flera sätt och vi värnar om våra studenter. Karlstads universitet är en plats för lärande och sökande efter kunskap. Vi står för ett demokratiskt synsätt, jämställdhet, öppenhet och mångfald, säger rektor Jerker Moodysson.

Berörd prefekt, institutionsledning och flera andra funktioner inom universitetet har vidtagit olika åtgärder för att säkerställa arbetsmiljön för lärare och studenter, samt för att göra det möjligt för kursens studenter att fullfölja studierna enligt kursplan.
https://www.kau.se/nyheter/universit...sociala-medier
Citera
2023-09-08, 19:19
Medlem
flesh-flutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TeamAbrupto
Rasisten och svenskhataren Tobias Hübinette har sjukskrivit sig från Karlstads universitet. Inte för att han har blivit sjuk utan för att en av studenterna är journalisten Christian Peterson.

"I onsdags gick ett mejl ut till flera anställda vid Karlstads universitet. Avsändare var Andreas Nyström, prefekt vid Institutionen för språk, litteratur och interkultur, som inledde:

Som många av er känner till har vi en komplicerad situation på kursen IKGA29 Interkultur: Ras och vithet i Sverige, där en högerkonservativ och nationalistisk nätprofil är student. Nätprofilen har valt att gå kursen för att – som han själv säger – granska den och även läraren (Tobias Hübinette). Målet är någon form av dokumentär/nätvideo om Tobias och om kursen. Nätprofilen är mycket aktiv i sociala medier där han skriver nedsättande om kursen, kursens studenter och om Tobias”."

Tobias håller inte fast vid "allas lika värde" utan blir så irriterad på att Christan ska gå hans kurs "ras och vithet". Han tål inte att bli granskad.

"I somras ansökte Tobias Hübinette om kontaktförbud gentemot Christian Peterson. I över ett års tid hade Peterson då, enligt Hübinette, bombarderat honom med sms och telefonsamtal.

Peterson har begärt ut forskarens mejl och publicerat dem på Twitter, samt skrivit en rad inlägg i sociala medier om Hübinette med återkommande anspelningar på forskarens asiatiska ursprung – emojis med sushi, buddhisttempel och uttryck som ”sensei Hübinette”. Peterson besökte även Karlstads universitet i våras för att leta efter Hübinette och filma med drönare på universitetsområdet.

Begäran om kontaktförbud avslogs i somras.

Nu har universitetsledningen vidtagit flera åtgärder. Tobias Hübinette är sedan ett par dagar sjukskriven, och har inte längre ansvar för kursen."

https://www.dn.se/sverige/avhopp-och...versitetskurs/

Det som är ironiskt är att det är pissfittan Niklas Orrenius som skrivit artikeln - "journalisten" som trakasserat äldre tanter för att de vågat kritisera massinvandringen och gjort hembesök och knackat på rutor - den journalisten blir alltså förvånad när någon begär ut offentliga handlingar.

https://twitter.com/AssarChristian/s...83518635835479

På twitter hävdar sensei Hübinette att det är Christian som förstört hans kurs.

"Intervjuad om att den högerradikale ”journalisten” Christian Peterson förföljer och är besatt vid mig samt att han har förstört en av mina kurser vid Karlstads universitet vilket har resulterat i att jag är sjukskriven och att studenter har hoppat av,"

https://twitter.com/TobiasHubinette/...73566294622677

Ska det verkligen vara så enkelt för en rasistisk lärare som Tobias Hübinette att sjukskriva sig när han får en student han inte tycker om - en student som är journalist? Jag tycker inte det är rimligt.

Två fullständiga dårar. Ointressant för alla andra än höger/vänsterextremister.
Citera
2023-09-08, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elon-Fiske
Ja, men varför står det att mördaren sjukskrivit sig?

Förövrigt är det ju märkligt att man anställer en mördare och sen backar upp denna då han blir granskad?

Var det står att han skall sjukanmäla sig (eller redan har gjort det) vet jag inte, men det kan vara så enkelt att han sagt så till någon tidning, men inte haft några planer på att göra det: det låter bra i MSM.
Citera
2023-09-08, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flesh-flute
Två fullständiga dårar. Ointressant för alla andra än höger/vänsterextremister.

Är väl ganska intressant för alla som betalar skatt att det går till vettiga saker. Kurser om vithet eller när studenter går kurser för att göra scoop känns som ett slöseri båda delar.
Citera
2023-09-08, 19:32
Medlem
Elon-Fiskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xpqr12345
Var det står att han skall sjukanmäla sig (eller redan har gjort det) vet jag inte, men det kan vara så enkelt att han sagt så till någon tidning, men inte haft några planer på att göra det: det låter bra i MSM.
I trådstarten.

Man bör kanske kolla in vad som står i TS innan man börjar spekulera?

https://www.dn.se/sverige/avhopp-och...versitetskurs/
Citera
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.H.
Vilken soppa.

Måste erkänna att jag att hade dålig koll på vem Hübinett var mer än några tidningsartiklar och kanske något nyhetsinslag där han förekommit.

Men efter att ha läst hans wiki så verkar han vara minst lika galen som Christian
Peterson om än med en annan ideologi. Att någon av de båda släpps in på ett universitetet är uppseendeväckande.

Studenter kan väl inte portas godtyckligt. Men att högskolan anställer någon med ett så digert brottsregister bl.a. mordbränder, är anmärkningsvärt.

Några axplock: Tobias Hübinette greps för en rad mordbränder 2006, bland annat hos sin före detta flickvän och hennes dåvarande sällskap. Hübinette blev åtalad för mordbrand, men dömdes slutligen för framkallande av fara för annan.

2007 åtalades och dömdes Hübinette för att ha hotat en jurist, hällt lacknafta genom hans brevinkast och krossat fönster - dock hos fel person. 2008 blev han åtalad för olaga hot och genomgick ytterligare en rättspsykiatrisk undersökning.
Senast redigerad av Meiji 2023-09-08 kl. 19:37.
Citera
Medlem
Går det inte att stänga av den där eleven? Sverige har redan lärarbrist och har inte råd med att lärare blir hemmasittare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in