2023-09-03, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Citronfjeril
Håller med. Jättekonstigt verkligen. Dessutom skriker utsläppt hår till den klänningen gymnasiefest, inte 40årig bröllopsgäst.
Kanske det va fri klädkod? Konstnärsfamilj ändå. Spelar ingen roll att Elsas klänning ser ut att komma från Gina Tricit, alla vet ju att den är en svindyr av creddigt märke, eftersom hon skrivit om det. Håller med om att hår och make borde varit något extra på bröllop.
Citera
2023-09-04, 07:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avledbar
Pontus klarade tydligen inte heller av att följa en klädkod - varför hade han smoking när ingen annan hade det, ens brudgummen? Så märklig kombo med hans fru i opassande miniklänning som ser ut att komma från Gina tricot.

Med risk att framstå som lite dum nu, men hur (utifrån bilderna på bloggen) ser du att han har smoking, och dessutom är den ende gästen som har det? Är inte smoking typ en uppgraderad kostym, med väst eller gördel under? Ser inte ut som att P har det. Men det kanske finns fler skillnader?
Citera
2023-09-04, 19:58
Medlem
trewts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ryssfemm
Med risk att framstå som lite dum nu, men hur (utifrån bilderna på bloggen) ser du att han har smoking, och dessutom är den ende gästen som har det? Är inte smoking typ en uppgraderad kostym, med väst eller gördel under? Ser inte ut som att P har det. Men det kanske finns fler skillnader?

Det är en smoking, syns bland annat på slagen och den plisserade skjortan. Men ja, det är otroligt märkligt beteende.
Citera
2023-09-04, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trewt
Det är en smoking, syns bland annat på slagen och den plisserade skjortan. Men ja, det är otroligt märkligt beteende.
Av bilderna att döma har flera ljus kostym, jag tror att det var klädkod kavaj alt valfri klädsel. Jag är inte etikettexpert, men är det inte en större "synd" att klä sig under klädkoden än över? Pontus gillar väl att klä upp sig och klär onekligen i smoking.
Citera
2023-09-05, 00:14
Medlem
trewts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fridafogel99
Av bilderna att döma har flera ljus kostym, jag tror att det var klädkod kavaj alt valfri klädsel. Jag är inte etikettexpert, men är det inte en större "synd" att klä sig under klädkoden än över? Pontus gillar väl att klä upp sig och klär onekligen i smoking.

Nej det skulle jag inte säga. Snarare tvärtom. Om du klär ner dig tar du inte fokus från brudparet (på ett för dem ofördelaktigt vis) men risken finns vid omvända scenariot.
Citera
2023-09-06, 06:05
Medlem
Elsa och Wood verkar helt missat vad en konferens är för något och använder begreppet bara som en ursäkt för att göra det dom alltid gör fast med den något lyxigare kulissen Ett Hem.
Citera
2023-09-06, 07:49
Medlem
Undrar om Jaltakonferensen gick till ungefär så här? Stalin tar ett mysigt bad, beställer upp champagne till honom och Churchill.
Middag. Några kompisar kommer förbi. Frukost. Roosevelt tycker kopparna är jättefina och beställer sex likadana hem. (Skålarna från Birgitta Watz har han redan.)

Sen undrar jag om den här ”konferensen” är avdragsgill. Det är strikta regler kring hur mycket tid som ska läggas på arbete och med Elsas redovisning i bloggen av hur tiden har använts borde verkligen Skattemyndigheten studsa.
Citera
2023-09-06, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sopkvastensskaft
Elsa och Wood verkar helt missat vad en konferens är för något och använder begreppet bara som en ursäkt för att göra det dom alltid gör fast med den något lyxigare kulissen Ett Hem.
Är väl ett generellt problem för Skattemyndigheten med alla influencers och var gränsen går vid jobb. De planerar säkert jobb, men kruxet är väl att dricka en kopp te och sen fota koppen är Elsas "jobb".
De lär väl få rejäl spons för all reklam hon gör för Ett Hem också.
Citera
2023-09-06, 09:35
Medlem
Citat:
Är väl ett generellt problem för Skattemyndigheten med alla influencers och var gränsen går vid jobb. De planerar säkert jobb, men kruxet är väl att dricka en kopp te och sen fota koppen är Elsas "jobb".
De lär väl få rejäl spons för all reklam hon gör för Ett Hem också.

Så till och med bubbelbadet är avdragsgillt? Gunnar Sträng snurrar som en rotisserikyckling i sin grav.
Citera
2023-09-06, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SomersetMum
Så till och med bubbelbadet är avdragsgillt? Gunnar Sträng snurrar som en rotisserikyckling i sin grav.
Det vet jag inte, men det hade nog varit smartare av dem att kalla det jobbdygn. Konferens blir lite fånigt.
Citera
2023-09-06, 17:19
Medlem
Citat:
Det vet jag inte, men det hade nog varit smartare av dem att kalla det jobbdygn. Konferens blir lite fånigt.

De lajvar vuxna med jobb och ju äldre jag blir desto mer skämmigt uppfattar jag deras beteende.
Citera
2023-09-06, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SomersetMum

Skrattade högt åt detta!

Citat:
Ursprungligen postat av Mikaelviraa
De lajvar vuxna med jobb och ju äldre jag blir desto mer skämmigt uppfattar jag deras beteende.

+1. De konferenser jag varit på inom mitt jobb skiljer sig rätt markant från de s.k. ”konferenserna” de har på Ett Hem. Men, Sofia har ju åtminstone börjat plugga, och gjort ett vettigt (framtida) yrkesval dessutom. Kanske sätter lite perspektiv på influencer-tillvaron.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in