2023-10-24, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farling
Jag har inte varit inne på hennes blogg sedan innan förra sommaren men jag gissar på att det är EXAKT samma innehåll nu som då.
Eller, sedan dess har hon ju blivit smaaaal så det är väl säkert mer fokus på kroppsbilder än vad det var då. Hur som helst känner jag att jag missar ungefär 0.

Undrar faktiskt helt ärligt hur länge hon kommer att kunna livnära sig som imfluencer? Fem år till, tio år?

Citat:
Ursprungligen postat av Fridafogel99
😂 ja hon får allt skaffa sig ett mer spännande liv om hon ska behålla sina (oss iaf) följare!

Jag skulle verkligen kalla mig själv för en trogen bloggläsare och har lyssnat på podden sedan start också. Har kommit på mig själv med att allt mer sällan läsa bloggen, kan gå månader mellan poddlyssningarna. Det är helt sjukt repetitivt det hela: Söndagspromenader, honungsgula ljus, ”den nya filmiska stilen/den franska stilen”, granola recept eller bild på, någon gustaviansk eller allmogeinredning, träning/egentid, linsgryta eller en vegetarisk pasta, dricka vin, höst/vinter/jul/vår pynt/stil/planering, en resa till Köpenhamn, Ett hem, lite om cancer, lite om att vara en känslosam mellansyster som inte fick tillräckligt med uppmärksamhet, Gotland. I flera år har jag lagt min tid på detta? I flera år har detta utan variation upprepats? Hur kan det fortgå? Hur kan hon tjäna så mkt pengar på detta? Wood har iaf gjort ansatser att ha lite nya vinklar och skrivit om bla böcker och politik även om det enligt mig mest bara är massa ord i sjukt långa meningar utan någon substans eller botten.

En liten rant blev det men känner mig typ lurad…
Citera
2023-10-24, 21:33
Medlem
plommonstups avatar
Från dagens blogginlägg:
"Känner jag mig inte totalt avgudad är det över. Haha, här är jag verkligen hård. Jag vill känna mig som det hetaste på två ben."

Hur funkar det i praktiken, att kräva att bli avgudad varje dag?
Citera
2023-10-24, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plommonstup
Från dagens blogginlägg:
"Känner jag mig inte totalt avgudad är det över. Haha, här är jag verkligen hård. Jag vill känna mig som det hetaste på två ben."

Haha jag undrade det också. Seriöst alltså.
Citera
2023-10-25, 08:26
Medlem
Citronfjerils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plommonstup
Från dagens blogginlägg:

Regerade också på detta. Helt klart Elsas narcissistiska sida som talar. Hon hör inte ens hur absurt det låter… vem vill bli totalt avgudad?

För mig låter det som: Jag klarar inte av att bli kritiserad någonsin, om du skulle våga kritisera mig är det över.
Citera
2023-10-25, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farling

Undrar faktiskt helt ärligt hur länge hon kommer att kunna livnära sig som imfluencer? Fem år till, tio år?
Jag tror att influencer som levebröd kommer va över tidigare än så. Tycker man ser tendenser redan nu att många trappar ner sin aktivitet som bloggare o instagrammare plus att ökningen av antalet stora influencer stagnerat. Både Underbaraclara och Elsa har ju antytt på sina bloggar att de vill byta riktning karriärmässigt. Minns inte hur Elsa uttryckte det men nåt liknande, tidigare i höst el på sensommaren.
Citera
2023-10-25, 14:51
Medlem
Som ett brev på posten kommer ett blogginlägg om.att hon minsann fortf handlar på loppis. Sen det skrivits här om att hon mest ägnar sig åt lyxkonsumtion numer.
Citera
2023-10-25, 16:38
Medlem
Jag följde Elsa Billgren ett tag för sådär 15 år sen,då hon var rödhårig och rolig med egen stil.Nu när jag återupptäckt henne är hon så...hm..beige? Hon ser ut som alla andra influencers,hon klär sig och inreder i beige och vitt,allt ser supertrist ut.Klär sig tråkigt,ibland vansinnigt dyra plagg,som alla andra bloggare i genren.Inte så mkt loppis nu m när det sker är hennes senaste loppisfynd också i vitt och beige,natur....Det verkar som om influencers mest influerarar varandra i en egen värld,hemmablinda för hur tråkiga de är.Hur lämge kan man försörja sig som bloggare om nsn bara är likadan som alla andra,och inte originell och kul?
Citera
2023-11-01, 19:33
Medlem
Då Elsa verkar helt sakna egen identitet, då hon kopierar på ett högst pinsamt sätt. Nu är det Sandra Beijer hon försöker efterapa med luggen, minikjol,basker m.m dessutom skall hon göra som Sandra, visa böcker hon köpt & för första gången i historien gå på utställning. Nu är Wood avverkad, där var det gå ner i vikt, buskiga bryn, stor ring med Sten, försöka vara mild o petit som Wood, planka hennes klädstil, men nu försöker med Beijer. Så obehagligt att se som amatörpsykolog dvs hon verkar sjukligt identitetslös men låtsas att hon kommit på allt hon gör själv. Dessutom detta eviga tjat om franskt o danskt, ett hem, Sturehof helt plötsligt & butiken Strandvägen, Westman Atelier, Arket går vi inte glömma 🤮ps: hon blocka mig då jag skrev att hon inte verkar veta vem hon skall vara som!!!
Citera
2023-11-01, 19:35
Medlem
Då Elsa verkar helt sakna egen identitet, då hon kopierar på ett högst pinsamt sätt. Nu är det Sandra Beijer hon försöker efterapa med luggen, minikjol,basker m.m dessutom skall hon göra som Sandra, visa böcker hon köpt & för första gången i historien gå på utställning. Nu är Wood avverkad, där var det gå ner i vikt, buskiga bryn, stor ring med Sten, försöka vara mild o petit som Wood, planka hennes klädstil, men nu försöker med Beijer. Så obehagligt att se som amatörpsykolog dvs hon verkar sjukligt identitetslös men låtsas att hon kommit på allt hon gör själv. Dessutom detta eviga tjat om franskt o danskt, ett hem, Sturehof helt plötsligt & butiken Strandvägen, Westman Atelier, Arket får vi inte glömma 🤮ps: hon blocka mig då jag skrev att hon inte verkar veta vem hon skall vara som!!!
Citera
2023-11-02, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dressingdress
Då Elsa verkar helt sakna egen identitet, då hon kopierar på ett högst pinsamt sätt. Nu är det Sandra Beijer hon försöker efterapa med luggen, minikjol,basker m.m dessutom skall hon göra som Sandra, visa böcker hon köpt & för första gången i historien gå på utställning. Nu är Wood avverkad, där var det gå ner i vikt, buskiga bryn, stor ring med Sten, försöka vara mild o petit som Wood, planka hennes klädstil, men nu försöker med Beijer. Så obehagligt att se som amatörpsykolog dvs hon verkar sjukligt identitetslös men låtsas att hon kommit på allt hon gör själv. Dessutom detta eviga tjat om franskt o danskt, ett hem, Sturehof helt plötsligt & butiken Strandvägen, Westman Atelier, Arket går vi inte glömma 🤮ps: hon blocka mig då jag skrev att hon inte verkar veta vem hon skall vara som!!!

Ha ha då är vi två som är blockade jag svarade väl inte så som hon önskat när hon frågade vad följarna tyckte om ett antal outfits tidigare i höst.
Ja det är märkligt att vi uppfattar det som att hon var mer intressant och hade en kul personlig stil den period hon själv säger sig i efterhand ha mått dåligt och inte varit nöjd med sig själv. Nu när hon säger sig ha funnit harmoni uppfattas hon som tråkigare. Kanske kreativiteten flödar starkare när man mår dåligt helt enkelt.
Citera
2023-11-06, 14:39
Medlem
Dagens blogginlägg "livets viktigaste ögonblick", sista punkten? Ett meddelande som hon skickade för 1,5 år sedan, följt av kryptiskt svammel. Någon som har en aning om vad hon kan mena med det?
Citera
2023-11-06, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spuck
Dagens blogginlägg "livets viktigaste ögonblick", sista punkten? Ett meddelande som hon skickade för 1,5 år sedan, följt av kryptiskt svammel. Någon som har en aning om vad hon kan mena med det?
Jag har ingen aning men kommentaren under som lyder:" Du är en duktig dramaturg, Elsa", tycker jag beskriver inlägget bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in