2022-12-01, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farling
Lyssnade 10 minuter nu och håller med.
Förstår inte alls kritiken mot Pontus? Skulle inte kalla hans röst nasal, och tycker att han verkar rätt mysig generellt. Utseendemässigt, om det nu är relevant tycker jag att han ser ut som en blandning mellan en ung Magnus Härenstam och Adam Driver. Alla de tre har lite quirky utseende.

OMG, jaaaa, det är ju Magnus Härenstam han är lik!

https://static-cdn.sr.se/images/2071/3350750_2000_1125.jpg
Citera
2022-12-01, 20:18
Medlem
Har på riktigt skrivit samma fråga tre gånger i hennes instastory när hon kör ”ska vi prata lite? Fråga på!”, även ställt frågan i kommentarer på bloggen utan svar. Det jag undrade över var ett par fina dinglande pärlörhängen som både hon och Johanna B har som jag kanske tänkte unna mig till jul.

Visar sig att den troliga anledningen till att hon inte svarat är att de är från Sophie Bille Brahe och kostar 18 000..

Känner mig lite dum som trodde att jag skulle ha råd med något som en stor influenser köpt typ on a whim. För varken Elsa eller Sofia är någon ”vanlig söt Cheyya som luktar skjölmedel och går på sats” utan de försöker båda tona ner den lyxkonsumtion de lever i (kanske framför allt Elsa som väl helst skulle gå full on Marie Antoinette om det inte rynkades på näsan åt och gjorde henne orelaterbar). Och det är lite det som leder till kognitiv dissonans när Sofia säger att hon ”är en vanlig trebarnsmorsa från Norrköping” och även Elsa försöker positionera sig som vilken 35-åring medelklasskvinna som helst. De vill inte framstå som de privilegierade höginkomsttagare som de är. De lever på reklamsamarbeten där mottagaren tror att den nästan är i samma ekonomiska samhällsklass som dessa två och om skillnaden blir för stor tror jag att de skulle tappa många följare, därav döljer man örhängesinköp på 18 000.

Tänker på det här blogginlägget som Underbara Clara så klarsynt skrev: https://underbaraclaras.se/2021/01/16/vad-hander-nar-influencers-blir-rika/
Citera
2022-12-01, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bofajans
Har på riktigt skrivit samma fråga tre gånger i hennes instastory när hon kör ”ska vi prata lite? Fråga på!”, även ställt frågan i kommentarer på bloggen utan svar. Det jag undrade över var ett par fina dinglande pärlörhängen som både hon och Johanna B har som jag kanske tänkte unna mig till jul.

Visar sig att den troliga anledningen till att hon inte svarat är att de är från Sophie Bille Brahe och kostar 18 000..

Känner mig lite dum som trodde att jag skulle ha råd med något som en stor influenser köpt typ on a whim. För varken Elsa eller Sofia är någon ”vanlig söt Cheyya som luktar skjölmedel och går på sats” utan de försöker båda tona ner den lyxkonsumtion de lever i (kanske framför allt Elsa som väl helst skulle gå full on Marie Antoinette om det inte rynkades på näsan åt och gjorde henne orelaterbar). Och det är lite det som leder till kognitiv dissonans när Sofia säger att hon ”är en vanlig trebarnsmorsa från Norrköping” och även Elsa försöker positionera sig som vilken 35-åring medelklasskvinna som helst. De vill inte framstå som de privilegierade höginkomsttagare som de är. De lever på reklamsamarbeten där mottagaren tror att den nästan är i samma ekonomiska samhällsklass som dessa två och om skillnaden blir för stor tror jag att de skulle tappa många följare, därav döljer man örhängesinköp på 18 000.

Tänker på det här blogginlägget som Underbara Clara så klarsynt skrev: https://underbaraclaras.se/2021/01/16/vad-hander-nar-influencers-blir-rika/

Johanna B måste ju vara sanslöst rik nu. Köpa två fåtöljer a’ 50 tkr styck och samtidigt skriver en önskelista för presenter i 7- 15 tkr klassen! Jag trodde många skulle få det tufft fram över men det märks verkligen inte hos elle-bloggare. Det konsumeras värre än någonsin.
Citera
2022-12-02, 07:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ww-m
Johanna B måste ju vara sanslöst rik nu. Köpa två fåtöljer a’ 50 tkr styck och samtidigt skriver en önskelista för presenter i 7- 15 tkr klassen! Jag trodde många skulle få det tufft fram över men det märks verkligen inte hos elle-bloggare. Det konsumeras värre än någonsin.

Klickade mig in hos Johanna B nu för att läsa hennes önskelista och kollade några av de senaste inläggen. La märke till dels att hon önskade sig badprodukter från Susanne Kaufmann (som Elsa ofta tipsar om) och i ett inlägg från Köpenhamn (staden alla ELLE-bloggare älskar) letade efter en cafe au lait-skål att dricka matcha ur (precis som Sofia). Ni som läser alla tre, är det nån som är först eller är det bara ständig korsbefruktning?
Citera
2022-12-02, 07:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaisyB
Klickade mig in hos Johanna B nu för att läsa hennes önskelista och kollade några av de senaste inläggen. La märke till dels att hon önskade sig badprodukter från Susanne Kaufmann (som Elsa ofta tipsar om) och i ett inlägg från Köpenhamn (staden alla ELLE-bloggare älskar) letade efter en cafe au lait-skål att dricka matcha ur (precis som Sofia). Ni som läser alla tre, är det nån som är först eller är det bara ständig korsbefruktning?
Kan säga att den som är sist på bollen hela tiden är i alla fall Elsa.
Övriga ”inspireras” av andra influensers nere i Europa. Johanna har iaf vett nog att plocka russinen ur kakan efter någorlunda eget tycke (hon har smak och stil), medan Elsa istället gapar som en svulten hundvalp över alltihopa, för att passa in i beiga gänget (ett meningslöst uppdrag eftersom hon är för tjock och osäker).
Citera
2022-12-02, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bofajans

Så du ställde frågan inte för att du egentligen undrade utan för att dra ner byxorna offentligt på Elsa? Jag måste säga att jag inte alls förstår mig på folks behov av att ställa influencers till svars för sin livsstil. Man kan väl känna sig som en vanlig Svensson-morsa även om man har tillgång till lyxigare delar än många andra?

I övrigt håller jag med om att de säljer en idealbild av livet som kräver ganska rejält konsumtionsutrymme. Allra deppigast tycker jag det blir när Elsa gör sina interaktionsinlägg med någon som vill få inredningsinspo till sitt deppiga korridorsrum i Uppsala, som de vill få att se ut som en sekelskiftesvåning på Mosebacke.
Citera
2022-12-02, 15:39
Medlem
I ett avsnitt av Alla mot alla säger Ernst att han också köpte landställe på Gotland efter Elsa gjorde det, men att han hatade det eftersom man måste köra bil överallt så han sålde det efter 3 dagar. Elsa ser oerhört irriterad ut. Hon har ju inte heller körkort, det måste vara ganska jobbigt att inte ha det och befinna sig på Gotland?
Citera
2022-12-02, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moderatkenneth
I ett avsnitt av Alla mot alla säger Ernst att han också köpte landställe på Gotland efter Elsa gjorde det, men att han hatade det eftersom man måste köra bil överallt så han sålde det efter 3 dagar. Elsa ser oerhört irriterad ut. Hon har ju inte heller körkort, det måste vara ganska jobbigt att inte ha det och befinna sig på Gotland?

Haha har inte hon heller körkort.
Citera
2022-12-02, 16:36
Medlem
Sardinbruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikaelviraa
Haha har inte hon heller körkort.
Nej, hon har bestämt att det skulle bli farligt på vägarna om hon körde runt så istället ska folk i hennes omgivning skjutsa runt henne livet ut. Som kvinna säger jag att det är ett ganska typiskt kvinnligt men väldigt oklädsamt och osolidariskt beteende i körkortsfrågan, rätt vanligt bland kultur- och vänsterfolk.
Citera
2022-12-02, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sardinbrus
Nej, hon har bestämt att det skulle bli farligt på vägarna om hon körde runt så istället ska folk i hennes omgivning skjutsa runt henne livet ut. Som kvinna säger jag att det är ett ganska typiskt kvinnligt men väldigt oklädsamt och osolidariskt beteende i körkortsfrågan, rätt vanligt bland kultur- och vänsterfolk.
Där får min lilla teori vatten på kvarn. Upplever att Elsa Och även Sandra är lite infantila just för att de undviker att ta sig över trösklar i livet. Smärre som större. Att växa upp och ta körkort handlar ju bara om att samla sig och överkomma det som håller en tillbaka. Något de allra flesta klarar. Isabella Löwengrip kan man ju tycka saker om men hon är alltså yngre än vänster och kultur-flunsorna, men upplevs som väldigt mycket mer vuxen i just dessa avseenden.
Citera
2022-12-02, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solinvictus86
Där får min lilla teori vatten på kvarn. Upplever att Elsa Och även Sandra är lite infantila just för att de undviker att ta sig över trösklar i livet. Smärre som större. Att växa upp och ta körkort handlar ju bara om att samla sig och överkomma det som håller en tillbaka. Något de allra flesta klarar. Isabella Löwengrip kan man ju tycka saker om men hon är alltså yngre än vänster och kultur-flunsorna, men upplevs som väldigt mycket mer vuxen i just dessa avseenden.

Exakt. Det handlar om att samla sig. Jag tog inget körkort när jag var 18 utan gjorde det som student och jag HATADE det. Kunde inte köra med föräldrar och förstörde min ekonomi på grund av detta. En jävla kamp. Sjukt tråkiga pengar och allmänt tråkigt grej att göra en onsdagseftermiddag. Hatade (hatar) att köra bil och är så obekväm på stora vägar men kör ändå och har blivit bättre och det var en sådan kamp att ta sig över den tröskeln men fan vad man blir kaxig och stark efteråt.

Jag tänker på Anna Björklund som trots tusen barn och kille utan körkort fixade detta. Minns även att Flora Wiström hade det jobbigt och bara köttade på tills det var fixat.
Citera
2022-12-03, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ww-m

Kan någon berätta var Johanna får sina pengar ifrån? Hon verkar ju göra ingenting på dagarna, sociala medier kan väl inte stå för allt? Ärvda pengar? Gift sig rik? Hennes man är väl typ kock eller liknande?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in