2023-09-06, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mikaelviraa
De lajvar vuxna med jobb och ju äldre jag blir desto mer skämmigt uppfattar jag deras beteende.

Verkligen. De leker vuxna. De är båda så banala och förutsägbara i sina referenser. Det är som att de har stannat i utvecklingen. Deras tjat om Ett hem. Ett för övrigt överskattat ställe. Det ser ganska fint ut på bilder, men i verkligheten inte alls lika fint. Lite samma proppmätta, ”utklädda” småstadsstämning som elsas och Sophias uppsyn. En kristallkrona - och vips så blir det lyx. Inte en antik kristallkrona av kvalitet, nej en nyproducerad, som ska efterlikna en antik. Ser ni någon utveckling i deras referenser? Eller är det fortfarande samma linnehanddukar, träskärbrädor, ”drömmiga” recept och besök på ett Hem som gäller? Har missat att uppdatera mig på senaste tiden.
Citera
2023-09-07, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sopkvastensskaft
Elsa och Wood verkar helt missat vad en konferens är för något och använder begreppet bara som en ursäkt för att göra det dom alltid gör fast med den något lyxigare kulissen Ett Hem.
Utan att för den skull försvara influencerlivet - men nog festas det en del på konferenser generellt? Och görs avdrag för div tveksamheter...

Jag brukar inte lyssna på deras podd, men gjorde ett försök idag, orkade dock inte lyssna klart på senaste avsnittet. Vilket sjukt navelskåderi! Och de pratar först om att de köper femtioelva blå skjortor och ljusblå klänningar, sen i nästa avsnitt (som är reklam för Tradera) om att rensa i garderoben. Visst, det ÄR kul att shoppa, och det ÄR bra att rensa garderoben och köpa/sälja begagnat. Men de pratar om det på ett så världsfrånvänt korkat sätt liksom. Men kanske folk som gillar planeringslistor etc mer än jag gillar podden.
Citera
2023-09-07, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fridafogel99
Utan att för den skull försvara influencerlivet - men nog festas det en del på konferenser generellt? Och görs avdrag för div tveksamheter...

Jag brukar inte lyssna på deras podd, men gjorde ett försök idag, orkade dock inte lyssna klart på senaste avsnittet. Vilket sjukt navelskåderi! Och de pratar först om att de köper femtioelva blå skjortor och ljusblå klänningar, sen i nästa avsnitt (som är reklam för Tradera) om att rensa i garderoben. Visst, det ÄR kul att shoppa, och det ÄR bra att rensa garderoben och köpa/sälja begagnat. Men de pratar om det på ett så världsfrånvänt korkat sätt liksom. Men kanske folk som gillar planeringslistor etc mer än jag gillar podden.
Absolut! Halva nöjet med konferens ju! Men man brukar även arbeta och knyta kontakter etc. Här är det bubbelbad och mat/dryck för hela slanten, sen skrev de väl lite på varsitt kommande blogginlägg typ…
Citera
2023-09-09, 14:35
Medlem
Är det någon som kan förklara varför Elsa ofta har så uppspärrade ögon på bild? Är det för att hon är så lysten på allt gott hon ser att äta eller allt som hon vill ha att köpa?
Citera
2023-09-09, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tiktaalik
Är det någon som kan förklara varför Elsa ofta har så uppspärrade ögon på bild? Är det för att hon är så lysten på allt gott hon ser att äta eller allt som hon vill ha att köpa?
Nej hon är bara pirrig eller ”filmisk”😊
”Filmisk” är för övrigt ett ord som Elsa har låtit det gå inflation i. Vad betyder det ens i de sammanhang hon använder det i?
Citera
2023-09-09, 14:58
Medlem
Har Elsa någon OF?
Citera
2023-09-09, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psykbryt76
Har Elsa någon OF?

Vad är OF?
Citera
2023-09-09, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hensteeth
Nej hon är bara pirrig eller ”filmisk”😊
”Filmisk” är för övrigt ett ord som Elsa har låtit det gå inflation i. Vad betyder det ens i de sammanhang hon använder det i?

Jaha, hon blir extra drömmig och filmisk när hon spärrar upp ögonen!
Citera
2023-09-09, 15:11
Medlem
Är det inte det att Elsa tycks sakna självdistans och skam, hon är skamlös, som gör henne så festlig och komisk?
Citera
2023-09-09, 15:21
Medlem
Citat:
Vad är OF?

Only Fans

Hon är med i SVT-avsnittet om stölden från Carl Larsson i den här serien om svenska konstkupper.
Tänkte inte på om hon spärrar upp ögonen extra och är pirrig men konstaterar att jag blir lite pirrig.
Citera
2023-09-09, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psykbryt76
Only Fans

Hon är med i SVT-avsnittet om stölden från Carl Larsson i den här serien om svenska konstkupper.
Tänkte inte på om hon spärrar upp ögonen extra och är pirrig men konstaterar att jag blir lite pirrig.

Jasså minsann! Tycker du att Elsa är mer attraktiv som trind eller i nuvarande nedbantade skick?
Citera
2023-09-09, 15:31
Medlem
Citat:
Jasså minsann! Tycker du att Elsa är mer attraktiv som trind eller i nuvarande nedbantade skick?

Har hon bantat sen den "serien" spelades in? Har inte så stor koll då jag inte följer henne men konstaterar att hon såg helt okej ut där iaf.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in