2023-08-21, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av London
Haha

De som spelar över VHS:en skulle vara så okända för allmänheten att ingen känner till deras akronymer. Ändå gissar jag att Kristersson skulle få skiten som fjärde statsminister i denna härva när han den blonde på Aftonbladet skulle rapportera

Vem syftar du på då? Anders Lindberg eller Oisin Cantwell möjligen? Personligen avskyr jag båda två, men har en särskild avsky för Lindberg.
Citera
2023-08-21, 22:10
Medlem
Londons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnord1984
Vem syftar du på då? Anders Lindberg eller Oisin Cantwell möjligen? Personligen avskyr jag båda två, men har en särskild avsky för Lindberg.

Hade inte namnet på honom men japp… den förste.
Citera
2023-08-21, 22:15
Medlem
Citat:
Nej jag är faktiskt hur lugn som helst, ibland blir det fel i text, jag sitter mest och myser och garvar faktiskt för jag tycker det är otroligt fascinerande att nånting jag vet till 100 % att det har hänt kan ifrågasättas av människor som inte själva sett matchen.

Anledningen till att jag skrev i CAPS var för att jag gärna ville ha svar på frågan. Har du sett matchen förresten, är det okej om jag frågar det? Med Arne som kommentator.

Jag minns faktiskt inte med all säkerhet om dom visade själva avbytarbänken. Jag har för mig att dom gjorde det men nu är det ju fem år sedan jag såg matchen senast (33 år sedan som jag såg den först) och jag har definitivt för mig att dom filmade avbytarbänken, men jag ska inte säga att jag är 100 % på den, den är nog mer fifty-fifty.

Det jag däremot är helt säker på är att Arne sa "och nu ser det väldigt mörkt ut på Kameruns avbytarbänk" eller nåt otroligt snarlikt. Orden SER, MÖRKT, UT, PÅ, KAMERUN och AVBYTARBÄNK är jag 100 % säker på och skulle kunna satsa allt jag äger och har inklusive pungkulorna och högerarmen på. Arne kan självklart ha kommenterat avbytarbänken utan att den visades i bild. Så ja, som sagt, ganska osäker på den, helt säker på att han sa själva kommentaren.
När du sett matchen igen, på VHS (som din far har i sin ägo?), kommer du försvinna från tråden. Kanske byter du användarnamn, kanske inte.

För ditt egna, smått roande, högmods skull: klättra inte högre upp på din häst, ditt fall kommer bli legendariskt redan i nuläget.

Förresten, du vet att ens minne ändras konstant? Det är på grund av att man kan aldrig minnas en händelse, bara minnet av den. Så när någon säger att den minns något för 10 år sedan är det i själva verket senaste gången de tänkte på händelsen de minns.

Ha det i minnet!
Citera
2023-08-21, 22:15
Medlem
Tintin.i.Kongos avatar
Citat:
Knappast troligt. Men rent teoretiskt (frågar bara på skoj nu är självklart inte orolig för det) tror du dom kan spåra min adress och på så vis få reda på vart min pappa bor? Det finns ett par tusen hushåll i Storvreta trots allt, men jag använder en sån här VPN-tunnel och surfar i sånt här privat läge med Firefox är det lugnt då?!

Tyvärr skrev du ju ut åldern på far din och att grannen heter Allan. Särskilt med Säpos resurser borde de kunna räkna ut vem din pappa är då.

Då hjälper inte VPN-tunneln, det blir som att spela pacman när fienden spelar Stratego…
Citera
2023-08-21, 22:21
Medlem
Skidlifts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tintin.i.Kongo
Tyvärr skrev du ju ut åldern på far din och att grannen heter Allan. Särskilt med Säpos resurser borde de kunna räkna ut vem din pappa är då.

Då hjälper inte VPN-tunneln, det blir som att spela pacman när fienden spelar Stratego…

Att fadern är från Chile är oxå avslöjat.

Kommer att vara lätt för Censurbyrån att hitta honom i lilla Storvrera.
Citera
2023-08-21, 22:21
Medlem
Citat:
Varför är dom trovärdiga? Glorkas ljög ju om saker Arne sagt i Englandsmatchen som är den enda match som räknas? Varför tog han inte ens en stillbild som bevis på att han såg matchen? Varför transkriberade dom inte matcherna?

Allt vi fått är ju en massa påhittat dravel. Förstår att du är nojig över att den där studenten i tråden cyklat iväg till KB. Hoppas han återkommer med bevisning annars så kommer jag få vänta till mellandagarna att se dig avsluta ditt flashback-konto och springa och gömma dig.

Svårt att tro dig efter att du kommit med sådana grundlösa anklagelser.
Citera
2023-08-21, 22:22
Medlem
Londons avatar
Citat:
Kan garantera att Lindberg skulle applådera Hegerfors-censuren... Han är en sån.

En vettig poäng om det inte hade varit för en öppning att obegripligt massakrera Kristersson för ingrepp i demokratins heligaste grundvalar… nämligen fri och öppen journalistik.

Förstår du nu digniteten i din fars VHS? Lev upp till förväntningen.
Citera
2023-08-21, 22:31
Medlem
Jag ska kolla med grannen till min far som bor norrut i landet om han har kamera på sin mobil imorgon... Farsan har en sån där knapptelefon och kan inte sånt. Och farsans granne är gammal men han kanske har en smartphone. I så fall ska jag guida honom kring hur man gör och förstår han sig på det där så laddar jag upp det på tuben imorgon kväll i så fall...
Citera
2023-08-21, 22:41
Medlem
VonObens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jerkus
Jag har ingen VHS-spelare hemma. Naturligtvis kan jag lösa det genom att lämna in bandet och digitalisera det, men sådant brukar ta ett par veckor på min lokala filmbutik. Med andra ord går det nog snabbare om du helt enkelt filmar av videon och publicerar den här.

Jag har en semiproffsutrustning för att digitalisera VHS och hjälper gärna till med det.

Jag tillhör de som tidigare i tråden hävdat (och fortfarande hävdar) att jag hörde detta citat live. Som jag tidigare skrivit är det något som inte stämmer med "myten" och jag reagerade på det när det begav sig. Jag minns dock inte vad det var jag reagerade på. Fel lag, fel kommentator, fel något annat.

Jag har tidigare också hävdat att jag gissar det hör hemma i VM 1990 och inte 1994. Men jag har gärna fel.
Citera
2023-08-21, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VonOben
Jag har en semiproffsutrustning för att digitalisera VHS och hjälper gärna till med det.

Jag tillhör de som tidigare i tråden hävdat (och fortfarande hävdar) att jag hörde detta citat live. Som jag tidigare skrivit är det något som inte stämmer med "myten" och jag reagerade på det när det begav sig. Jag minns dock inte vad det var jag reagerade på. Fel lag, fel kommentator, fel något annat.

Jag har tidigare också hävdat att jag gissar det hör hemma i VM 1990 och inte 1994. Men jag har gärna fel.

Det är VM 1990, Kamerun mot England. Grymt bra att du har sån utrustning och tack för att du kan hjälpa till med det. Bor du i Stockholmsområdet el. dyl. - om du vågar gå ut med det? Eller kan man se till att skicka bandet till dig på något sätt eller vill du att det ska gå genom Jack (Jerkus)?
Citera
2023-08-21, 22:47
Citat:
Ja jag har det ju på VHS-band? Förstår inte vad du menar. Ifrågasätter du hela världens historia innan videokameran kom till eller vad menar du egentligen? Fanns det en Kung som heter Gustav Vasa? Fanns Romarriket? Fanns det fler indianer i Nordamerika innan landet koloniserades? Vad är förintelsen för något? Filmade din mamma och pappa dig när du föddes? Hur vet du att du ens kom till annars?

Du får gärna förtydliga vad du menar. Har du själv sett matchen eller? Bor du i Stockholm? Ta dig till Kungliga Biblioteket och titta själv. Arne säger det vid straffen i förlängningen. Måste bli sjukt jobbigt för dig i och för sig att ta dig dit varje dag och bekräfta om igen och igen och igen att det faktiskt sägs, för i den här tråden verkar det finns något slags kollektivt guldfisk-minne
Om du hade sett det igår hade jag haft lite mer förtroende för det hela, men fem år är ganska lång tid.

Och nej, jag ifrågasätter inte hela världens historia. Däremot ställer jag mig starkt skeptisk till den här historien, just för att OM det skulle vara sant, så är det oerhört osannolikt att ingen skulle ha lagt upp filmen på youtube vid det här laget. På samma sätt skulle jag också ställa mig oerhört skeptisk till förintelsen om det enda beviset som fanns var hörsägen.

Det är just det som är kärnan i sådana här saker. OM det vore sant, vad hade man kunnat förvänta sig då? Om vi tar Gustav Vasa som exempel så kan man förvänta sig att det finns tavlor av honom, och det finns det. Om romarriket fanns så kan vi förvänta oss ruiner och skrifter från den tiden, och det finns det.

Men det är helt enkelt helt orimligt att INGEN har lagt upp den här filmsekvensen om den existerar. Dessutom VET vi att mandelaeffekten är reell. Så av de två möjligheterna att det skulle vara sant och att folk kollektivt har skapat ett falskt minne så är helt enkelt det senare alternativet det mest sannolika.

Skulle dock älska att bli motbevisad. Det vore ashäftigt.
Citera
2023-08-21, 22:48
Medlem
VonObens avatar
Citat:
Det är VM 1990, Kamerun mot England. Grymt bra att du har sån utrustning och tack för att du kan hjälpa till med det. Bor du i Stockholmsområdet el. dyl. - om du vågar gå ut med det? Eller kan man se till att skicka bandet till dig på något sätt eller vill du att det ska gå genom Jack (Jerkus)?

Inte Stockholmsområdet, närmare Örebro-hållet. Skicka PM till mig så kan du skicka mig bandet om du får fatt i det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in