Citat:
Ursprungligen postat av
Fnord1984
Ja jag har det ju på VHS-band? Förstår inte vad du menar. Ifrågasätter du hela världens historia innan videokameran kom till eller vad menar du egentligen? Fanns det en Kung som heter Gustav Vasa? Fanns Romarriket? Fanns det fler indianer i Nordamerika innan landet koloniserades? Vad är förintelsen för något? Filmade din mamma och pappa dig när du föddes? Hur vet du att du ens kom till annars?
Du får gärna förtydliga vad du menar. Har du själv sett matchen eller? Bor du i Stockholm? Ta dig till Kungliga Biblioteket och titta själv. Arne säger det vid straffen i förlängningen. Måste bli sjukt jobbigt för dig i och för sig att ta dig dit varje dag och bekräfta om igen och igen och igen att det faktiskt sägs, för i den här tråden verkar det finns något slags kollektivt guldfisk-minne

Om du hade sett det igår hade jag haft lite mer förtroende för det hela, men fem år är ganska lång tid.
Och nej, jag ifrågasätter inte hela världens historia. Däremot ställer jag mig starkt skeptisk till den här historien, just för att OM det skulle vara sant, så är det oerhört osannolikt att ingen skulle ha lagt upp filmen på youtube vid det här laget. På samma sätt skulle jag också ställa mig oerhört skeptisk till förintelsen om det enda beviset som fanns var hörsägen.
Det är just det som är kärnan i sådana här saker. OM det vore sant, vad hade man kunnat förvänta sig då? Om vi tar Gustav Vasa som exempel så kan man förvänta sig att det finns tavlor av honom, och det finns det. Om romarriket fanns så kan vi förvänta oss ruiner och skrifter från den tiden, och det finns det.
Men det är helt enkelt helt orimligt att INGEN har lagt upp den här filmsekvensen om den existerar. Dessutom VET vi att mandelaeffekten är reell. Så av de två möjligheterna att det skulle vara sant och att folk kollektivt har skapat ett falskt minne så är helt enkelt det senare alternativet det mest sannolika.
Skulle dock älska att bli motbevisad. Det vore ashäftigt.