2024-02-08, 09:39
Medlem
mickenyqvist123s avatar
Slowcooker för fan, kan du sluta överkomplicera reglerna till att få tillgång till KB? Du gaslightar som in i norden när du pladdrar om legitimering och annat larv, du får det att låta som när Robert Langdon behövde camerlengons godkännande för att komma åt påvens hemliga arkiv i Vatikanen i Änglar & Demoner. Det är här är verkliga livet, ingen Dan Brown historia. Det är väldigt enkelt - man fyller bara i att man gör research för en bok, artikel, skolprojekt eller dylikt så får man godkänt.

Vi har gett dig virtuell livboj efter livboj, ta den nu innan du gräver hålet ännu djupare så har du iaf chans att checka ut härifrån med någon slags heder i behåll.
Citera
2024-02-08, 09:40
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 13121312
Haha slowcooker är riktigt pinsam
Först är hans minne "kristallklart" och slänger han ur sig okvädningsord mot andra som ifrågasätter. Sen när han inte ens minns avgörande detaljer kring matchen så är det plötsligt inte så noga med att minnas exakt.
Citera
2024-02-08, 09:45
Medlem
mickenyqvist123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chran508
Problemet är ju att deras back-up-ursäkt är att KB eller SVT klippt i materialet.

Hellre att de iaf går dit och kollar matchen än spela tuff på avstånd och inte ens kolla igenom materialet med ursäkten "jag orkar inte" "det är för svårt att komma in dit". Om de efter det fortfarande hävdar censur och PK maffia så får de göra det, då har de iaf utforskat sanningens aveny även om de förnekar den.

Värt att notera att Glorkas och de andra påpekade att det vore nästan omöjligt att klippa bort något då det bevingade citatet sägs komma, i samband med straffen till 3-2. De sade att Arne pladdrar nonstop under dessa minuter så om något ska redigeras så behövs ett otroligt skickligt jobb göras, kanske tom att det skulle krävas att Arne själv ställde upp på denna censur och gjorde lite ADR-jobb i en studio för att det ska flyta på. Om något klippts bort så hade det märkts i videon på KB
Citera
2024-02-08, 10:42
Medlem
Bartman777s avatar
Jag tycker ändå det är intressant att diskussionen fortfarande lever och att ingen tycks ha hittat varken bevis eller motbevis.
Citera
2024-02-08, 10:45
Medlem
bananjuices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
Jag tycker ändå det är intressant att diskussionen fortfarande lever och att ingen tycks ha hittat varken bevis eller motbevis.

Vad menar du att man skulle hitta för motbevis som är starkare än att ingen kan komma överens om vilken match det skulle gälla, de matcher på Kungliga biblioteket där citatet saknas?

Eftersom folk säger att dessa inspelningar är manipulerade, vad skulle hindra samma personer att säga att en hittad VHS-kopia är det?
Citera
2024-02-08, 10:46
Citat:
Ursprungligen postat av chran508
Alltid spännande att gå igenom tråden från start och hitta såna här guldklimpar. Det blev tydligen skriverier redan dagen efter. Såklart lätt hänt att blanda ihop en dag och fem år.
Finns ju tidningsarkiv för Aftonbladet och Expressen, men något bevis för att citatet var omskrivet direkt efter matchen har inte setts till. Kanske har någon varit inne och censurerat även där?
Citera
2024-02-08, 10:48
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bananjuice
Vad menar du att man skulle hitta för motbevis som är starkare än att ingen kan komma överens om vilken match det skulle gälla, de matcher på Kungliga biblioteket där citatet saknas?

Eftersom folk säger att dessa inspelningar är manipulerade, vad skulle hindra samma personer att säga att en hittad VHS-kopia är det?
Läs det jag skrev igen.
Citera
2024-02-08, 10:49
Medlem
bananjuices avatar
Citat:
Läs det jag skrev igen.

Du skriver att ingen tycks ha hittat motbevis. Vad skulle ett sådant bestå i, eftersom du tycker att det inte gjorts?
Citera
2024-02-08, 10:51
Medlem
mickenyqvist123s avatar
Citat:

Hur hittar man motbevis för att något inte sagts?
Citera
2024-02-08, 10:53
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:

Icke-förhållanden är ju kända för att vara svåra att bevisa. Eller hur tänker du dig ett bevis för att citatet aldrig sagts skulle se ut? Teoretiskt?
Citera
2024-02-08, 10:54
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mickenyqvist123
Hur hittar man motbevis för att något inte sagts?
Det är inte relevant, jag tycker bara det är intressant som sagt.
Ni behöver tagga ner.
Citera
2024-02-08, 10:54
Medlem
mickenyqvist123s avatar
Citat:
Det är inte relevant, jag tycker bara det är intressant som sagt.
Ni behöver tagga ner.

Jag är nertaggad, är inte aggro alls. Bara undrade om du hade någon gamechanger ide för vad ett "motbevis" i denna debatt skulle kunna vara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in