2023-08-21, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hodde
Haft känslan några sidor nu att det slutar med: "postnord måste slarvat bort det".

Hämta bandet du, när tillfälle ges. Sen pausa med inläggen till mellandagarna eller när du nu skulle dit.

edit: och låt inte gamla gubbar leka för mycket med banden

Ja jag vill svara på dom som hånar mig bara. Skillnaden är att jag förstår att man hånar mig nu, för jag hade själv gjort det i er situation. Jag FÖRSTÅR att det är svårt att tro på mig eftersom SVT eller KB bevisligen har censurerat i klippet och jag fattar liksom att det är sjukt svårt att tro på... Jag är själv chockad över det... Men jag kommer i alla fall få min upprättelse, men när jag får det kommer jag inte att vara "in your face!" about it utan jag fattar nu hur sjuk censuren är i det här landet, och det kommer ni också förstå då...
Citera
2023-08-21, 21:46
Medlem
Skidlifts avatar
Skulle vara fantastiskt om Arne verkligen sagt:

"Det blev en oväntad vändning den här kvällen sett till matchbilden, nu är det uppgivna blickar och det ser plötsligt väldigt mörkt ut på Kameruns avbytarbänk."

Det skulle lixom få ett svar på frågan var det ursprungligen kom ifrån men samtidigt inte göra någon större skillnad i fenomenet runt myten då de flesta inbillar sig citatet med en annan formulering och sammanhang.

Der blir nog en Netflix dokumentär serie av allt detta 😁
Citera
2023-08-21, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av London
Bra där. Glada för omtanken utöver att se sin son då förutsätter jag.

Värt utöver att du tack vare din far kommer sitta på förstasidesstoff om det du säger skulle vara sant. Därmed också värt skumpa på returen upp till Storvreta efterkommande helg i sådana fall.

Första-sides-stoff kanske är att överdriva en del... Tror knappast löpsedlarna kommer prydas av "ARNES CITAT ÄR SANT!" eller nåt i den stilen liksom... Men visst, jag förstår din poäng, om inte annat är ni här på flashback som varit lurade av censuren i åtta år nu värda att få höra kommentaren... Det var inga nättroll som lurade folk, det var som vanligt maktens högborg som knullade oss alla...
Citera
2023-08-21, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skidlift
Skulle vara fantastiskt om Arne verkligen sagt:

"Det blev en oväntad vändning den här kvällen sett till matchbilden, nu är det uppgivna blickar och det ser plötsligt väldigt mörkt ut på Kameruns avbytarbänk."

Det skulle lixom få ett svar på frågan var det ursprungligen kom ifrån men samtidigt inte göra någon större skillnad i fenomenet runt myten då de flesta inbillar sig citatet med en annan formulering och sammanhang.

Der blir nog en Netflix dokumentär serie av allt detta 😁

Det där var EXAKT det han sa... Jag hörde det idag och grannen Allan i Storvreta spelade tillbaka bandet flera gånger så att jag fick den helt korrekta ordalydelsen... Så allt annat kan ni helt skriva bort nu, nu har ni alla fall det exakta citatet... Förstår att ni vill ha videobevis också, det kommer... Och vittnen finns i Allan och min pappa, mycket trovärdiga vittnen.
Citera
2023-08-21, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av runx
Precis så är det. Tur att det finns några av oss kvar som fortfarande minns sanningen.

Tack, det känns skönt att höra att jag inte är helt ensam i detta. Det blåser snålt runtomkring mig just nu men jag förstår också varför... Längtar tills jag kan presentera bevisen.. Tack för stödet.
Citera
2023-08-21, 21:58
Medlem
Londons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnord1984
Första-sides-stoff kanske är att överdriva en del... Tror knappast löpsedlarna kommer prydas av "ARNES CITAT ÄR SANT!" eller nåt i den stilen liksom... Men visst, jag förstår din poäng, om inte annat är ni här på flashback som varit lurade av censuren i åtta år nu värda att få höra kommentaren... Det var inga nättroll som lurade folk, det var som vanligt maktens högborg som knullade oss alla...

Om din fars band hade innehållit material som inte återfinns i SMDB:s arkiv så skulle detta bli en nationell nyhet av flertalet orsaker.

Skulle det vara så att innehållet fanns där hela tiden så hade det fortfarande funnits stort nyhetsvärde. Denna tråd har som sagt närmare en miljon visningar.
Citera
2023-08-21, 22:01
Medlem
Citat:
Om din fars band hade innehållit material som inte återfinns i SMDB:s arkiv så skulle detta bli en nationell nyhet av flertalet orsaker.

Skulle det vara så att innehållet fanns där hela tiden så hade det fortfarande funnits stort nyhetsvärde. Denna tråd har som sagt närmare en miljon visningar.

I och för sig, det har du rätt i jag ger dig medhåll där, men storyn kommer då inte bli "Arnes citat var sant" nödvändigtvis utan storyn kommer snarare bli "VHS-band avslöjar censur i statliga arkiven". Och nu när jag tänker efter är det fan så mycket roligare, för jag hatar den äckliga censuren. Så ok, fine, I stand corrected, det skulle kunna bli en större nyhet av den anledningen... Om inte SMDB/KB/SVT & Co. snabbt som attan ser till att lägga upp originalsändningen istället för dom kanske har kvar den nånstans.
Citera
2023-08-21, 22:01
Medlem
DoktorNos avatar
Citat:
Ska göra det... Så länge får du litet info av mig här om censurbyrån. Det hette faktiskt censurbyrån förr i tiden, i alla fall i Finland hette det censurbyrån, osäker om det var exakt det ordet man använde i Sverige förut men du fattar va jag menar...

Och censurbyrån lever än idag inom korridorerna på SVT & SR, tror du något annat så är du vilseledd... Och det är det vårat inofficiella propagandaministerium gör, verkar i det tysta för att gaslighta och lura oss... Det tror jag folk här på flashback är mer vakna och uppmärksamma än gemene Svennebanan kring på väldigt många sätt.

https://riksarkivet.se/svenska-filmcensuren
Akta så inte foliehatten förstör vhs-bandet
Citera
2023-08-21, 22:03
Medlem
Tintin.i.Kongos avatar
Citat:

Just därför tror jag på riktigt att det är hög risk att Säpo eller liknande organisation gör inbrott i Storvreta i natt och spelar över bandet med den tillrättalagda versionen. De vill inte få en ny ”IB-affär” på halsen.
Citera
2023-08-21, 22:07
Medlem
Londons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tintin.i.Kongo
Just därför tror jag på riktigt att det är hög risk att Säpo eller liknande organisation gör inbrott i Storvreta i natt och spelar över bandet med den tillrättalagda versionen. De vill inte få en ny ”IB-affär” på halsen.

Haha

De som spelar över VHS:en skulle vara så okända för allmänheten att ingen känner till deras akronymer. Ändå gissar jag att Kristersson skulle få skiten som fjärde statsminister i denna härva när han den blonde på Aftonbladet skulle rapportera
Citera
2023-08-21, 22:07
Medlem
Lastbils avatar
Citat:
Det kan vara så att de är i slutet på andra förlängningshalvleken... Det vet jag ju inte längre eftersom jag bevisligen hade fel där, jag bad Allan (farsans kompis) att spola och han spolade och han och farsan satt och dividerade med varandra. Allan är liksom också över 80, en bra bit över till och med, tror han är fyra år äldre än farsan men kan vara mer och i så fall är han ju närmare 90...
Den äldsta personen med tilltalsnamn Allan boende i Storvreta är 82 år gammal enligt birthday.se. Rätt säker på att du skrivit att din farsa är 82. Eller har du glömt bort hur gammal farsan är? Eller har birthday censurerat bort Allan?
Citera
2023-08-21, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tintin.i.Kongo

Knappast troligt. Men rent teoretiskt (frågar bara på skoj nu är självklart inte orolig för det) tror du dom kan spåra min adress och på så vis få reda på vart min pappa bor? Det finns ett par tusen hushåll i Storvreta trots allt, men jag använder en sån här VPN-tunnel och surfar i sånt här privat läge med Firefox är det lugnt då?!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in