2023-07-11, 14:27
Medlem
urverksapelsins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av patrixx
Finns på Spreaker. Lyssna om ni inte redan har det och säg vad ni tycker
Dagens GP. Läs frågelådan, relationer, sid 28 & säg vad ni tycker.

Ps, återkommer med vad som är så viktigt i den, för er
Citera
2023-07-21, 16:52
Medlem
urverksapelsins avatar
Citat:
En högsta domstol i Tyskland tittade på detta 2016 (Lanka vs Bardens) och konstaterade att metoden som används för att isolera virus är ovetenskaplig eftersom det inte utförs kontrollexperiment. Vidare har smitta från människa till människa aldrig bekräftats vetenskapligt. https://northerntracey213875959.wordpress.com/2021/02/22/contagion-a-fairy-story/

Men det är ju så. Vår nuvarande syn på sjukdom är lika befäst som den på medeltiden - att sjukdom berodde på onda andar...
https://www.forskning.se/2008/06/13/ny-metod-avslojar-virus-vard-interaktioner-i-mikrobiella-samhallen/#
https://www.internetmedicin.se/behandlingsoversikter/infektion/virologisk-diagnostik/
Citera
2023-07-25, 17:04
Medlem
urverksapelsins avatar
Citat:
Vilken fin teckning du har gjort. Kurt Olsson skulle varit stolt!.
Eftersom mina teckningar inte duger har jag nya bilder! Från en gammel barnbok att lära barn teknik och vetenskap. Ni får ju gå tillbaka till början.
http://www.pilum.nu/6-tema/konspirationer/#A.
Scrolla till slutet, efter Fabian Fjällings rumpspark och före Juri Linna.
Citera
2023-08-02, 12:43
Medlem
urverksapelsins avatar
Håller just nu på att jämföra avsnitt 17 och 35 om attentatet på Drottninggatan. Det är det mest djävulska obehagliga jag gjort på länge. En Gaspar Noe film är lättviktig i jämförelse med de jv-la svinen i Cui Bono.
Efter att ha förnekat att någon dog i attentatet 2017 - där i verkligheten fyra personer dog varav ett litet barn, skriver en vars namn inte avslöjas följande hjärtskärande till Cui Bono:
Citat:
Hej!
Har lyssnat igenom en del av era avsnitt. Jag är själv oerhört kritisk mot allt och alla. Tycker det är bra när man belyser narrativet och i många fall exponerar vad som faktiskt är sanningen. Lyssnade på de två första avsnitten om 9/11. Intressant.
Däremot blev jag själv illa berörd när ni satt och pratade om att ingen skulle ha dött under terrorat-tacken på Drottninggatan i Stockholm. Det är nämligen inte sant.
Min dotter spelar basket med elvaåriga Åkerlund som dog. Jag har träffat Ebba massvis med gånger. Hon har varit hemma hos oss. Jag har sett henne skratta med de andra tjejerna. Hon var elva år när hon mördades på Drottninggatan. Tog oerhört hårt på min dotter och lagkamrater.
Menar ni att dessa småtjejer är professionella gråterskor som på något sätt är in-on-it?
Jag förstår att man kan ifrågasätta wall-of-tears, false-flagg och annat men då bör man verkligen se till att man har belägg för det man säger. Annars drar man ett löjets skimmer över alla sina vettiga argument som faktiskt är relevanta. Man blir lite av en Flat Earther som inte kan tas på allvar. Det är synd. Jag hade öppet sinne gällande 9/11, men man börjar ju undra när ni menar på att attentat aldrig skedde och att Ebba aldrig skulle ha dött eller kanske ens existerat.
När jag själv kände denna tjej så blir man faktiskt rejält illa berörd. Det är lätt att avfärda mig och övriga i Ebbas liv som någon form av gråterskor som fått betalt för att ljuga i samklang. Jag såg första hand hur dessa tjejer reagerade när de fick beskedet. Det förändrade deras syn på livet. Jag såg hur Emmas föräldrar gick sönder, människor jag pratat med i bänkarna, gympasalarna, massvis med gånger. Man kan ifrågasätta allt men skall man komma med påstående som detta så bör man verkligen ha på fötter, annars blir man med rätta blir avfärdad som en dåre.
Emma var en fantastiskt sprallig tjej som dog på Drottninggatan. Så jävligt är det ibland.
Tack för en intressant podd.
NN
Cui Bonos "svar" kommer snart.
Citera
2023-08-02, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av urverksapelsin
Håller just nu på att jämföra avsnitt 17 och 35 om attentatet på Drottninggatan. Det är det mest djävulska obehagliga jag gjort på länge. En Gaspar Noe film är lättviktig i jämförelse med de jv-la svinen i Cui Bono.
Efter att ha förnekat att någon dog i attentatet 2017 - där i verkligheten fyra personer dog varav ett litet barn, skriver en vars namn inte avslöjas följande hjärtskärande till Cui Bono:

Cui Bonos "svar" kommer snart.

Tycker att denna iver i att förneka att terroristdåd är intressant. Själva mörkläggningen av dåden skulle kräva en apparat som är mångfalt större än ifall terrordåden hade skett och innefattat mängder av människor. Bara i fallet Drottninggatan så gissningsvis ett antal tusen individer, tusentals individer med spelmissbruk, relationsproblem, pengaproblem och en massa annat strul i sina liv som riskerar att läcka.
Mer troligt ifall det var en konspiration är att staten eller någon organisation visste om att det var på gång och lät det ske eller till och med aktivt påverkade skedet genom att trigga en person att göra dådet.

Men ska jag komma med en egen konspiration så skulle jag säga att Cui Bono och liknande grupper är konspirationen genom att vara en kontrollerad opposition med syfte att förlöjliga närstående grupper genom det klassiska guilt by association.
Citera
2023-08-06, 16:17
Medlem
urverksapelsins avatar
Citat:
Du får som sagt gärna debattera med oss i ett avsnitt men då du konsekvent visar din okunskap, exempelvis om vad bekräftat innebär inom vetenskapen eller vad Terrängteorin säger så ser jag det inte meningsfullt att göra det "per korrespondens".
Isolera virus. Titta vad jag hittade
Citat:
In 1935, after the development of the electron microscope, Wendell Stanley was the first scientist to crystallize the structure of the tobacco mosaic virus and discovered that it is composed of RNA and protein. In 1943, he isolated Influenza B virus, which contributed to the development of an influenza (flu) vaccine. Stanley’s discoveries unlocked the mystery of the nature of viruses that had been puzzling scientists for over 40 years and his contributions to the field of virology led to him being awarded the Nobel Prize in 1946.
Citera
2023-08-06, 16:51
Medlem
LaurentiusLucidors avatar
Citat:

Du måste dessvärre nog hitta ett bevis från 17/1800-talet för att Cui bonopajasarna ska inse att de som vanligt haft fel!
Citera
2023-08-07, 19:00
Medlem
urverksapelsins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaurentiusLucidor
Du måste dessvärre nog hitta ett bevis från 17/1800-talet för att Cui bonopajasarna ska inse att de som vanligt haft fel!
Krävs gud fader för att åstadkomma det...

Men jag vänder mig direkt till Patrik och Martin: Er inställning till Ebba skall ni få ångra!
Det finns många, såsom syndikalister och andra, vilka grymt fått ångra vad de gjort tack vare mig och mina avslöjanden!!
Nu har ni själva sällat er till Fienden!
Jag skall sparka och jaga er till ni inte finns längre.
Jag betraktar er härmed som fienden. Inte som en allmän irritation eller dåliga låtsasforskare, utan verkligen fienden till sanningen och rättvisan.
Jag kommer inte sluta förrän ni ligger krossade på golvet. Ni skall få krypa i leran inför mina larvfötter!
Ni skall många gånger ångra att ni gjorde mig till er fiende.
Citera
2023-08-07, 19:47
Medlem
Citat:

"isolera" inom virologi, innebär vanligen att observera nåt i en cellkultur, och sen tolka detta som att virus är närvarande. Men som en ledande virolog utrycker det:

"Isolation and purification are jargon words in virology...they mean different things to different people...they're not very precise."

Angående elektronmikroskops-bilder... så ser man nånting, men det finns inga bevis att det rör sig om orsaken till någon sjukdom. Det är bara en ren gissning, taget ur luften.
Citera
2023-08-08, 13:30
Medlem
-Hengpung-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleuch
"isolera" inom virologi, innebär vanligen att observera nåt i en cellkultur, och sen tolka detta som att virus är närvarande. Men som en ledande virolog utrycker det:

"Isolation and purification are jargon words in virology...they mean different things to different people...they're not very precise."

Angående elektronmikroskops-bilder... så ser man nånting, men det finns inga bevis att det rör sig om orsaken till någon sjukdom. Det är bara en ren gissning, taget ur luften.

Bry dig inte urverksapelsin(erna) i denna tråd. Mannen är uppenbarligen psykiskt sjuk och lider av mani, och jag förmodar att det är något otalt på ett rent personligt plan som urverksapelsin har med någon i Cui Bono än att han faktiskt avskyr podden. Finns inget annat som förklarar urverksapelsin(ernas) besatthet av podden.
Citera
2023-08-09, 09:27
Medlem
urverksapelsins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleuch
"isolera" inom virologi, innebär vanligen att observera nåt i en cellkultur, och sen tolka detta som att virus är närvarande
Wikipedia:
Inom mikrobiologi syftar termen isolering på separationen av en stam från en naturlig, blandad population av levande mikrober, som finns i miljön, till exempel i vatten eller jord, eller från levande varelser med hudflora, munflora eller tarmflora, för att identifiera mikroberna av intresse
Citat:
Titta på den här bilden: http://positivists.org/blog/archives/3663
Du behöver inte ens läsa texten, bara titta på bilden......

Säg sen att det är en "gissning".
Citera
2023-08-09, 09:30
Medlem
urverksapelsins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Hengpung-
Bry dig inte urverksapelsin(erna) i denna tråd. Mannen är uppenbarligen psykiskt sjuk och lider av mani, och jag förmodar att det är något otalt på ett rent personligt plan som urverksapelsin har med någon i Cui Bono än att han faktiskt avskyr podden. Finns inget annat som förklarar urverksapelsin(ernas) besatthet av podden.
Tycker du att Cui Bonos behandling av Ebbas familj och vänner är trevlig?

Vad har du för kvalifikationer att kalla någon sjuk? Är du läkare?

Du "förmodar" som Fermat. Jaha, vad skall jag svara på det? Att jag inte har nåt otalt med Cui Bono, endast träffat en av dem sporadiskt på nationalistiska möten, bytt några ord, inte mer, ingen kontakt i övrigt. Den andre, skägget, har jag enbart sätt på nån föreläsning i Cui Bonos regi. Och med honom vill jag ha så lite med att göra som möjligt.

Att jag avskyr och hatar Cui Bonos verksamhet beror på exakt vad jag sade det beror på: För Ebba!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in