2021-07-21, 19:01
Medlem
urverksapelsins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gerhardt
Detta kan vara nå´t att fundera på angående Sionism: The Religion of World Domination – Banned French Documentary]
Värdelöst antisemitiskt pladder; vad har det med tråden att göra? Finns mongotrådar för antisemitiska konspirationstrams.
Här gäller enbart Cui Bono och deras beteende.
Orsaken till att de är ute på tunn is är för att de tex tar ett ökänt antisemitiskt falsarium som Sion vises protokoll, och använder det som källa TROTS ATT DE VET att det är ett falsarium. Inte protokollen i sig. Fattaru?
Citera
2021-07-22, 00:36
Medlem
Gerhardts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urverksapelsin
Värdelöst antisemitiskt pladder; vad har det med tråden att göra? Finns mongotrådar för antisemitiska konspirationstrams.
Här gäller enbart Cui Bono och deras beteende.
Orsaken till att de är ute på tunn is är för att de tex tar ett ökänt antisemitiskt falsarium som Sion vises protokoll, och använder det som källa TROTS ATT DE VET att det är ett falsarium. Inte protokollen i sig. Fattaru?

Just det, Cui Bono och deras beteende! Videon ger klart besked om att denna judiska/sionistiska världskonspiration stämmer väl överens med vad Cui Bono förfäktar! Det är dessutom inte något antisemitiskt pladder utan snarare semitisk krigsförklaring vi hör på videon, Capisci?

Citat:
Detta kan vara nå´t att fundera på angående Sionism:
Video på 30 minuter.

The Religion of World Domination – Banned French Documentary
https://brandnewtube.com/watch/judaism-the-religion-of-world-domination-banned-french-documentary_CpeieQV3ZImeDzQ.html
Citera
2021-07-26, 11:17
Medlem
LaurentiusLucidors avatar
Citat:
Just det, Cui Bono och deras beteende! Videon ger klart besked om att denna judiska/sionistiska världskonspiration stämmer väl överens med vad Cui Bono förfäktar! Det är dessutom inte något antisemitiskt pladder utan snarare semitisk krigsförklaring vi hör på videon, Capisci?

Cui bono-gänget beter sig föga förvånande precis som de lågpannade idioter de är.
Citera
2021-07-29, 00:41
Medlem
Gerhardts avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av LaurentiusLucidor
Cui bono-gänget beter sig föga förvånande precis som de lågpannade idioter de är.

Cui Bono hävdar tillsammans med juden Lasse Wilhelmson att det finns en judisk världskonspiration:

"The Jewish Global Banking Mafia | Lasse Wilhelmson
https://lassewilhelmson.wordpress.com/the-jewish-global-banking-mafia/
- RADIO CUI BONO 5 februari 2020: Lasse Wilhelmson berättar om världens stora problem och dess orsaker Dokumentären om Bechir Rabani med Lasse Wilhelmson Synpunkter på Det nationalistiska Manifestet, av Greg Johnson, Logik förlag 2019 - samt Alt-right, White Nationalism och Trump".

"Om de hemliga protokollen - Föreningen Cui Bono
https://foreningencuibono.se/2019/11/om-de-hemliga-protokollen/
- ett föredrag med Lasse Wilhelmson. Få dokument har haft så stort inflytande på 1900-talets historia som "De hemliga protokollen". Ändå är det inte många som läst dem. De flesta har läst OM dem och hänvisningar TILL dem i historieböckerna men inte läst själva dokumenten".

Videon nedan "The Religion of World Domination – Banned French Documentary" ger klara belägg för att det stämmer, inser du inte det så är det nog du som är "lågpannad"!

Citat:
Detta kan vara nå´t att fundera på angående Sionism:
Video på 30 minuter.

The Religion of World Domination – Banned French Documentary
https://brandnewtube.com/watch/judaism-the-religion-of-world-domination-banned-french-documentary_CpeieQV3ZImeDzQ.html
Citera
2021-08-06, 18:29
Medlem
patrixxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urverksapelsin
EXEMPEL PÅ CUI BONO TANKEMISSTAG

Lite väl mycket oriktiga påståenden för att jag ska orka bemöta allt men vi kan ta något.

Det var inte Hutchinson som hade en rivaliserande teori till Pasteur, det var Bechamp. Hutchinson hade dock en mycket rimlig och logisk teori till hur lepra uppstår vilken bekräftats av att den var utbredd i Norge på 1800-talet och försvann när kylning och bättre konserveringsmetoder utvecklades. Han ansåg att lepra uppstod vid konsumtion av dålig/skämd mat och skämd fisk i synnerhet. Fisk blir skämd då det omättade fettsyrorna i den oxiderar. Detta ger stöd för hypotesen som många näringsexperter framför att fleromättade fetter i själva verket inte är hälsobringande utan tvärtom.

Nej vi anser naturligtvis inte att bakterier inte existerar. Dessa kan man odla och undersöka i mikroskop. Däremot så anser vi att Terrängteorin har betydligt mer på fötterna än den rådande infektionsteorin. Och det centrala i den är att bakterier är en konsekvens och inte orsaken till infektioner.
Citera
2021-08-07, 18:25
Medlem
urverksapelsins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av patrixx
Lite väl mycket oriktiga påståenden för att jag ska orka bemöta allt men vi kan ta något.

Det var inte Hutchinson som hade en rivaliserande teori till Pasteur, det var Bechamp. Hutchinson hade dock en mycket rimlig och logisk teori till hur lepra uppstår vilken bekräftats av att den var utbredd i Norge på 1800-talet och försvann när kylning och bättre konserveringsmetoder utvecklades. Han ansåg att lepra uppstod vid konsumtion av dålig/skämd mat och skämd fisk i synnerhet. Fisk blir skämd då det omättade fettsyrorna i den oxiderar. Detta ger stöd för hypotesen som många näringsexperter framför att fleromättade fetter i själva verket inte är hälsobringande utan tvärtom.

Nej vi anser naturligtvis inte att bakterier inte existerar. Dessa kan man odla och undersöka i mikroskop. Däremot så anser vi att Terrängteorin har betydligt mer på fötterna än den rådande infektionsteorin. Och det centrala i den är att bakterier är en konsekvens och inte orsaken till infektioner.
32 gånger under en 10-minuters
Citera
2021-08-07, 18:51
Medlem
urverksapelsins avatar
Citat:
Lite väl mycket oriktiga påståenden för att jag ska orka bemöta allt men vi kan ta något..
TAck för det
Citat:
Det var inte Hutchinson som hade en rivaliserande teori till Pasteur, det var Bechamp.
Jaha, Så jag hade fel på struntdetaljen om vem som exakt hävdade vilken teori och vem som skrev en bok om nämnda teori. Detta kallar jag leta halmstrån för att ersätta kommunikation med struntdetaljer.
Citat:
Hutchinson hade dock en mycket rimlig och logisk teori till hur lepra uppstår vilken bekräftats av att den var utbredd i Norge på 1800-talet och försvann när kylning och bättre konserveringsmetoder utvecklades.
Nej. Det "bekräftas "inte. det var ett argument förvisso, men med tanke på alla tidigare argument jag framlagt mot den är det en motbevisad arbetshypotes, inte en "teori". = en av dem varande att man åt samma runt hela Nordsjön. Samt att sjukdomen är utbredd där man äter annat etc.
Citat:
Nej vi anser naturligtvis inte att bakterier inte existerar. Dessa kan man odla och undersöka i mikroskop. Däremot så anser vi att Terrängteorin har
Citat:
betydligt mer på fötterna
än den rådande infektionsteorin. Och det centrala i den är att bakterier är en konsekvens och inte orsaken till infektioner.
Ok, så ni säger inte att bakterier inte existerar. Tycker nog ni kunde varit klarare där. Men för all del. Då är vi alla på det klara med att Cui Bono inte säger att bakterier inte existerar, bara att Terrängteorin har mer belägg än Infektionsteorin.
Då är ni hjärtligt välkomna att lägga fram detta som utgör "mer på fötterna" Och helst inte med utdaterade över hundra år gamla böcker slash teorier.
Samt förklara hur smitta som I också erkänner existera faktiskt smittar. Kanske jag som är slö bakom öronen med följande gav inte mycket klarhet:
”Riktigt hur det där funkar, det det... det är ju svårt att svara på då….. (skratt) Jag vet faktiskt inte riktigt va. Men jag jag jag... jag kan ju se att det här... eh paradigmet som man ser som så självklart då va att att eh ... sjukdom beror på smitta. Men sen är det ju i och för sig också så att det säger man ju inte om alla saker, för jag menar det här med... eh ja, vad hjärtkärl-sjukdom eller cancer beror på då va, det har vi ju ingen… eh självklar förklaring till va, man har liksom de här teorierna då. Men eh eh... man man vet ju inte, men man man man hävdar ju inte att de här beror på nån smitta i alla fall va, men sen har vi ju alla de här olika... eh eh epidemierna och pandemierna då, som har har brutit ut... eh i världen då , dom är man ju väldigt noga med att att säga att dom beror på smitta då, från människa till människa, som tex... eh, ja förr i tiden så hade vi ju smittkoppor och eh... polio och nu har man det har ju vart sånt här svininfluensan och sånt här va”.
Citera
2021-08-10, 11:24
Medlem
patrixxs avatar
Du får som sagt gärna debattera med oss i ett avsnitt men då du konsekvent visar din okunskap, exempelvis om vad bekräftat innebär inom vetenskapen eller vad Terrängteorin säger så ser jag det inte meningsfullt att göra det "per korrespondens".
Citera
2021-08-10, 23:01
Medlem
LaurentiusLucidors avatar
Citat:
Du får som sagt gärna debattera med oss i ett avsnitt men då du konsekvent visar din okunskap, exempelvis om vad bekräftat innebär inom vetenskapen eller vad Terrängteorin säger så ser jag det inte meningsfullt att göra det "per korrespondens".

Oföränderlig "bekräftad" vetenskap är ovetenskaplig då det strider mot vad begreppet vetenskaplighet står för.

Varför satsar ni inte på att bilda en sekt när ni ändå håller på?
Citera
2021-08-16, 18:59
Medlem
urverksapelsins avatar
Citat:
I verkligheten är det betydligt klarare för tankeutbyte att göra det skriftligt. Om inte så märks det på tankeoredan hos era sändningar; eftersom det bara regnar sitter jag inne och lyssnar på er John Blaid sändning; just det faktum att ni hela tiden stapplar, fumlar, ööhhhh-ar, och hänvisar till böcker som ni inte har titeln till visar hur oprofessionella ni är. Ingen på Sveriges radio skulle göra på det sättet.

Har faktiskt funderat på att dyka upp på Cui Bono, men inte utan kristallklar agenda, full manual, färdiga mallar, ordnat schema, där alla ämnen är klart avgränsade och definierade. Man kan tex ha övergripande tema om Cui Bonos vetenskapliga misstag och kriterier på pseudovetenskap samt två till tre ämnen som man går igenom. Exempel på ämnen kan vara månlandning, vaccin ,,,,,, och nåt mer.

Vill gärna tillägga att det krävs en del för att provocera mig, men när jag hörde idioten John Blaid i eftermiddag sitta och säga till förändrar som förlorat sjuka barn, till människor som förlorat anhöriga, till sjuka människor som lider och plågas, som förlorat kontakten med sina familjer och vänner att "det finns ingen sjukdom", "det finns inget problem nånstans" å de enda man behöver göra är att hälla lite mer D-vitamin i den ekologiska gröten för att aldrig få en sk sjukdom!!!
Skulle vara kul att presentera herr Blaid för nån som just förlorat sitt barn i mässlingen och säga dem det rätt upp i ansiktet!
Hoppas den fan får en gedigen bakterie som gör hans han fejs knottrigt.
Citera
2021-08-16, 19:07
Medlem
urverksapelsins avatar
Citat:
Varken i avsnittet om modern medicin eller i John Blaid avsnittet kunde någon berätta om vad som orsakade den smittspridning som faktiskt kan observeras.

Kommer det att hända i Blaidavsnittet nummer två kanske? Eller kan vi höra det här på Flashback?
Citera
2021-08-16, 19:46
Medlem
urverksapelsins avatar
Citat:
Du visar din okunskap vad Terrängteorin säger.
Jajha. Gogglade (som ni säger) på "Terrängteorin". Det finns blott fyra sidor om vad Terrängteorin innebär.
De första sju sidor som dyker upp är en
1. Swakinome, namnet inger inte förtroende
2. Charles Eisenstein, vem det nu kan vara
3. Sthreponsays = som är exakt samma som 1, bara sämre stavning.
4. Metabol hälsa sidan. Vad det nu kan vara
5. Hälsosamtal med John Blaid att bevisa a med b för att sedan bevisa b med a kallas cirkelbevis
6. Prickiga huset - kommer ta en tid att gå igenom dessa ordmassor. Skall bli intressant att se deras kvalifikationer
7. Odysse, hälsosamtal med John Baid = exakt samma som 5.

Ser du inte själv vilka problem ni har?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in