Citat:
Ursprungligen postat av
den-kristne
Ja, tveksamheterna är flera. Vem är Grandmannen och vid vilken tidpunkt är Grandmannens rörelseschema i synnerhet intressant? Kan det ha varit SE som tidigare på kvällen observerat LOP vid Grand? Vem är mannen du indirekt pekar ut? CA?
Vad gäller mordet anser iaf jag att det väsentliga är händelserna vid själva mordplatsen och vid tiden då mordet skedde. Där har vi ju SE som åtminstone av några har pekats ut som havandes ett liknande signalemente som GM. I förhör säger han häpnadsväckande saker som ofta speglar GM:s rörelser. Jag tycker inte att det är extremt att se detta som misstänkt. Själv har jag misstänkt Stig som inblandad ända sedan jag såg det där Rapport inslaget där han framträdde, 1986. Minns det som igår.
Tack för ett seriöst och bra svar, förresten.
Som tidigare påvisats i tråden så är det sannolikaste scenariot att Engström hör det enda skott han säger sig hört,ungefär vid Skandias ytterdörr.
Vi vet att Engström sannolikt stämplat ut i intervallet 23.20.20-23.20.40
Ett samtal med väktarna på cirka 45 sekunder..och Engström bör befinna sig exakt här när han hör skottet.
Engströms sannolika utstämplingsintervall är utförligt förklarat tidigare i tråden.Till dags dato är det icke ifrågasatt av någon.
Materialevidensia ger att samtal med väktarna skett.
Materialevidensia visar att person inne på La Cartiere,som ju ligger strax norr om Skandia..även denne hör ett skott,precis som Stig Engström alltid har uppgett sig höra.
Man bör ha bättre på benen för att misstänka individ än att ha sett denne i Rapport 1986.