Citat:
Ursprungligen postat av
csvens
Ja, det är sjukt, förmodligen menar hon inte hela vägen bort till tunnelbanenedgången gissar jag, utan kanske strax i höjd med barackens norra sida och att GM därmed rört sig på norra sidan om barackerna vid sin flykt.
Men det är helt klart att hon delar upp det hon sett i tre skeden som hon inte kan fastslå hör ihop. Hon har aldrig sett förflyttningarna. Det kan man se av förhören. Hon säger också att hon är fokuserad på sin make vilket är helt naturligt.
AB säger ju aldrig att GM närmar sig honom och går och ställer sig vid Dekorimahörnan. Han menar att GM vänder sig om och stegar in mot Luntmakargatan, dvs samma scenario som LP nämner vid observation två. AB nämner också att han fick uppfattningen att LP tittade på honom.
Mitt scenario är att LP ser AB när hon tittar upp första gången. Hon tittat ner mot OP, tittar upp igen och ser då GM i höjd med där hon befinner sig i sydlig riktning men några steg in på Tunnelgatan på väg ifrån platsen. Allt det här går fort vilket LP vittnar om.
Efter ett tag tittar hon in i gränden och tar då LJ för GM.
Ja, de måste mena den södra delen av den norra sidan av barackerna.
Hon säger i tingsrätten att hon ser honom förflytta sig två steg in mot Tunnelgatan i första skeendet.
Och i förhören pratar hon om att hon ser honom gå.
"Han bär mörkblå jacka. Den är inte midjelång, inte heller väldigt lång.
Han har mörka byxor. Det är inte jeans.
När Lisbet ser honom går han ut till vänster snett fram mot det upplysta fönstret i affären i hörnan.
Han blickar tillbaka som för att kontrollera om han lyckats och fortsätter in i gränden.
Lisbeth har sedan intrycket att han kan ha stått kvar inne i gränden en stund och stirrat tillbaka på henne."
Och vems utseende menar du att hon beskriver? För det stämmer ju väldigt dåligt in på AB. Isåfall beskriver ju hon en man som inte finns och är helt uppdiktad av henne. Och som råkar stämma in på de övrigas beskrivning av gm.
Det är för mig helt uteslutet. Hon beskriver en man på en plats där AB inte är med ett utseende som inte AB har. Det är gm hon beskriver.