Citat:
Ursprungligen postat av
Roerlig
Jag menar inte att han chansar om detta. Utan det är så att han alldeles uppenbarligen gör det.
Hans intresse verkar snarare ha varit att komma ut på Sveavägen så nära inpå mordet som möjligt.
.
Ja är han GM så döljer han verkligen inte att han är på Sveavägen tidigt..
Men han förnekar väl att han har skjutit så GM-SE säger väl då att : Japp jag förnekar inte att jag troligen gick bakom Olof men som Vittne...
Förhörsledaren : Ja vi har något vittne som sett dig gå strax bakom Olof på Sveavägen så du tror att du blivit förväxlad?
Engström : Ja det är min förklaring..
Förhörsledaren : Okej så du menar att du går bakom Olof på Sveavägen och sen även blir förväxlad i Gränden ?
Engström:: Ja tyvärr är det ju så att jag och GM råkar ha gått/sprungit samma sträcka men är det brottsligt ?
Förhörsledaren: Jo men även LJ pekar lite mot ditt håll med signalement och det är innan polisen dyker upp, så det har inget med din språngmarschen att göra ju ?
Engström: Jo men LJ måste blanda ihop mig och GM , för den lilla knubbisen stod och fån stirra på mig från barackerna, det har jag nämnt !
Förhörsledaren: Men det är ju helt galet herr Engström, inte nog att ni går/springer samma sträcka nu ser tydligen LJ er nästan samtidigt..
Engström: Ja men det är en tillfällighet att LJ och GM råkar också se varann just innan..
Förhörsledaren: Jag tror inte på tillfälligheter !!
Dessutom ser ju YN en mörk rock och liten väska vad är din förklaring på det ?
Engström: Fast att två människor har små väskor är fan inget konstigt...
Förhörsledaren: Men hör du inte hur detta låter själv?
Engström: Nja kanske har ni mig, drar upp en Magnum och skjuter förhörsledaren mellan ögonen och sen riktar vapnet mot sin tinning, Han skriker : Jävla sossepack hela högen och blåser av skallen !!
3mars 1986