Citat:
Ursprungligen postat av
Rust-Lee
Nej, jag har inte påstått att det är samma sak
Jag säger att
påståendet om att han inte hade något vapen har fortfarande samma bevisbörda som att han hade har ett vapen!
Båda 2 är absoluta påståenden utan grund.
Det var väl jag som skrev detta SE "saknar vapen" så jag får ta på mig skulden för att det ältats i 1-2 sidor nu.
Min avsikt var att det jag skrev skulle tolkas såhär:
* Trots relativt omfattande utredning, om än långt senare i tiden, har polis inte hittat någon vapenkoppling för Stig.
* I Sverige har vanliga svenssons utan vapenlicens rent statistiskt inte access till vapen (annorlunda om man är gangsterrappare t.ex.)
* Tidslinjen för kvällen medför att Stig inte bara måste ha vapen ibland, han måste ha det just när han kliver ut på gatan utan att veta att han ska möta LOP som kommer den vägen.
Baserat på allmän erfarenhet, tidslinjen och rimliga antaganden så menar jag att sannolikheten är mindre än 1 på miljonen att Stig har vapen i aktuell stund. Däremot, om man bestämt sig för att Stig är GM och vill få honom det till med alla medel så är det förstås inte omöjligt.
Jag menar INTE att det är bevisat att han inte hade vapen dock. Så det var slarvigt uttryckt av mig.