2023-07-22, 22:13
Medlem
gunnarks avatar
Snackade med en person som gift sig med en Kinesisk kvinna, och vad hon sade så har ett gäng företag gått ihop i Kina, så det är samfrakt för dessa till en stad i Holland ( tror det var Rotterdam) och där sätts det på en ny klisterlapp på paketen som säger att det kommer ifrån ett annat EU Land, så på det viset blir det inga problem i tullen

Så dom kanske inte har fabriker där produkterna görs i EU, men dom har absolut någon slags fabrik där dom klistrar på nya lappar på paketen
Citera
2023-07-23, 03:20
Medlem
Sababas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Nu kom min andra beställning dom la det utanför dörren så nu räcker det nog för mig har provat 2 gånger och det har funkat utan problem. Ingen köper från såna här sidor och förväntar sig bra grejer det fattar ju alla och det bästa av allt är att man betalar via klarna så dom får inga kortuppgifter alls.

Temu påstår ju att man handlar av tillverkarna direkt darför en del priser på många produkter kan dom pressa ner utan mellanhänder kan va anledning en del varor är superbilliga med deras promotions....

Kina har byggt stora logistikcenter i Europa. Ett egen flygplats i b.la. Belgien. Köpt hamnar mm. De köper ut mottagarlogistiken för sin export för att få större bit av kakan.
Citera
2023-07-23, 10:29
Medlem
aaerligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aaerlig
Testade idag.

Köpte 4 par sådana mjuka tofflor som annonseras om överallt för 120kr totalt. Fri frakt. De kostar 2-300kr styck i de svenska webbshopparna.

Det låter lite för bra för att vara sant, men efter att ha läst tråden vågade jag testa. Går dessutom att betala med Klarna, så inga kortuppgifter till kineserna.

Recension:

Tofflorna hade lite lägre kvalitet än Happyflops och dylika. Eventuellt samma fabrik, men att de på Temu var andrasortering. De var dock fullt användbara och jag kommer använda dem i trädgården. Jag är nöjd i och med priset.

Övriga småsaker var av samma kvalitet som de kinavaror jag köpt på amazon eller biltema. Exempelvis möbeltassar, trädgårdsspade, självhäftande små krokar osv.

Frakten var relativt snabb. Skulle anlända mellan 21 och 27 Juli eller någonting sådant. Det anlände den 21a. Gratis frakt, väl packat. Lämnades av Citymail utanför dörren.

Jag kommer definitivt beställa igen. Dock kommer jag inte köpa saker över ett visst styckpris, då risken att få skräp/andrasortering verkar förekomma. Känns dock vettigt att beställa småsaker för 5-50kr styck. Köper du 10 produkter och en är defekt så har du fortfarande 9 fungerande produkter, för 1/5 av priset jfr med amazon.
Senast redigerad av aaerlig 2023-07-23 kl. 10:32.
Citera
2023-07-23, 14:51
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZtarZcream
Precis som Wish! Dyker upp överallt nu i mina sociala medier, men undviker sidan! Hellre beställa från eBay eller Wish!
Vill du inte se reklam kan du väl använda ad-blocker eller surfa med Brave browser?
Citera
2023-07-23, 16:07
Medlem
MeppoLundgrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gunnark
Snackade med en person som gift sig med en Kinesisk kvinna, och vad hon sade så har ett gäng företag gått ihop i Kina, så det är samfrakt för dessa till en stad i Holland ( tror det var Rotterdam) och där sätts det på en ny klisterlapp på paketen som säger att det kommer ifrån ett annat EU Land, så på det viset blir det inga problem i tullen

Så dom kanske inte har fabriker där produkterna görs i EU, men dom har absolut någon slags fabrik där dom klistrar på nya lappar på paketen

Självklart, det är som uppgjort för mygel. Samtliga av mina paket har haft dubbla etiketter.
Citera
2023-07-23, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zoone1
Någon som har handlat ifrån dom? Är dom legitima? Eller kommer det fler avgifter så som tull
https://www.temu.com/

Köpt saker tre gånger på Temu nu. Det har varit helt OK grejer - ett balkongnät, 8 par strumpor och några tingestar som gör lockar. Första gången kom paketet efter sju dagar, andra paketet kom efter runt åtta. Som någon redan skrev så är det bara att köra.

Mvh.
Citera
2023-07-26, 10:26
Medlem
Jag fick precis min leverans. Jag beställde lite grejer för runt 550 kronor den 18 juli, och allting kom samtidigt. Inga extra avgifter eller tull. Produkterna verkar att vara av bra kvalitet. Så om någon vill köpa därifrån så är det bara att köra på.
Citera
2023-07-31, 13:50
Medlem
Diablo1118s avatar
Även jag har gjort en beställning och ser att det är citymail som leverera paketet.

Undrar hur det levereras. Skickas paketet till en paketutlämning om man inte är hemma eller hur funkar det? Har nog aldrig fått paket av Citymail tidigare.

Vill gärna inte att det lämnas utanför för då lär det inte vara kvar när jag kommer hem.
Citera
2023-07-31, 14:35
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diablo1118
Även jag har gjort en beställning och ser att det är citymail som leverera paketet.

Undrar hur det levereras. Skickas paketet till en paketutlämning om man inte är hemma eller hur funkar det? Har nog aldrig fått paket av Citymail tidigare.

Vill gärna inte att det lämnas utanför för då lär det inte vara kvar när jag kommer hem.
Jag fick utanför ytterdörren med Citymail men fick i min postbox innan med Early Bird när jag köpte mindre saker ...Du kanske kan höra av dig till Citymail och hämta från terminalen istället.
Man får också meddelande vid leveransen om du känner någon som kan hjälpa dig under dagtid.
Citera
2023-07-31, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zoone1
Någon som har handlat ifrån dom? Är dom legitima? Eller kommer det fler avgifter så som tull
https://www.temu.com/

Har handlat och fått hem och är nöjd!
Det enda jag är missnöjd med egentligen är väl att jag vill kunna välja fraktbolag när det kommer till Sverige!
Beställt igen och väntar på 2 paket till!
Citera
2023-07-31, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
Fick leverans idag till min postbox av Early Bird utan problem, beställde den 10:e så ganska snabb leverans ...Det jag fick har hyfsad kvalité för sitt låga pris

vad menar du med postbox?
Citera
2023-07-31, 17:15
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av W54932
vad menar du med postbox?
Har en slags box / fack för posten i trappuppgången där jag bor sedan rätt länge istället för att posten kommer genom brevinkastet i ytterdörren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in