2023-07-16, 22:45
Medlem
peterpanps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zoone1
Någon som har handlat ifrån dom? Är dom legitima? Eller kommer det fler avgifter så som tull
https://www.temu.com/

Verkar rätt skumma. Kopplingar till CCP, samt verkar småscamma sina kunder (använd inte ditt vanliga kreditkort). Mer info här om Temu, var de kommer ifrån, och hur de bedrar/scammar kunder (på mindre belopp mest, men ändå): https://youtu.be/20_TlrrB3W4
Citera
2023-07-17, 10:33
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterpanp
Verkar rätt skumma. Kopplingar till CCP, samt verkar småscamma sina kunder (använd inte ditt vanliga kreditkort). Mer info här om Temu, var de kommer ifrån, och hur de bedrar/scammar kunder (på mindre belopp mest, men ändå): https://youtu.be/20_TlrrB3W4

Ser inte hur man kan bli scammad om man beställer för nån hundring och väljer betalning via klarna.
Citera
2023-07-17, 12:21
Medlem
SchrodingersPizzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Ser inte hur man kan bli scammad om man beställer för nån hundring och väljer betalning via klarna.

Om man tror att det är originalprodukter man får till en bråkdel av originalpriser så blir man lite scammad, men så länge man är medveten om att man köper billigt skit och kina kopior, så är det nog ok.
Citera
2023-07-17, 15:34
Medlem
MeppoLundgrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SchrodingersPizza
Om man tror att det är originalprodukter man får till en bråkdel av originalpriser så blir man lite scammad, men så länge man är medveten om att man köper billigt skit och kina kopior, så är det nog ok.

Kopior på vad? Allt på hemsidan föreställer att vara billiga kinesprodukter. Jag hittar ingenting som utser sig att vara icke kinesiskt.
Citera
2023-07-17, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeppoLundgren
Kopior på vad? Allt på hemsidan föreställer att vara billiga kinesprodukter. Jag hittar ingenting som utser sig att vara icke kinesiskt.

Pratar tex om folk här i tråden som köpt Lenovo hörlurar för 22kr, som garanterat inte är original. Visst, det är kinesiska märken, men garanterat kopior iallafall.
Citera
2023-07-17, 16:24
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Pratar tex om folk här i tråden som köpt Lenovo hörlurar för 22kr, som garanterat inte är original. Visst, det är kinesiska märken, men garanterat kopior iallafall.

Ja haha, fast dom kostar nu ser jag typ 200kr, tvivlar dom är värda ens det priset men dom hade en promotion så klagar inte, har jämfört lite med ett par onear jag köpte för 500 några år sen, ingen större skillnad och batteritiden är helt ok så om det är original eller inte spelar nog mindre roll om man är nöjd för priset man gav. Så man kan säga man hittar ungefär samma saker som på wish eller aliexpress.
Citera
2023-07-17, 17:59
Medlem
MeppoLundgrens avatar
Citat:

Jag tvivlar på att det finns någon lönsamhet i att kopiera en produkt som Lenovo själva köper in från en fabrik som OEM tillverkar hörlurar för 1 dollar styck. Jag sökte på Alibababa och hittade många av deras hörlurar för någon eller några dollar per styck.

Kolla själv på Alibaba så får du en uppfattning om vad saker kostar att tillverka.

https://www.alibaba.com
Citera
2023-07-18, 00:54
Medlem
peterpanps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeppoLundgren
Jag tvivlar på att det finns någon lönsamhet i att kopiera en produkt som Lenovo själva köper in från en fabrik som OEM tillverkar hörlurar för 1 dollar styck. Jag sökte på Alibababa och hittade många av deras hörlurar för någon eller några dollar per styck.

Kolla själv på Alibaba så får du en uppfattning om vad saker kostar att tillverka.

https://www.alibaba.com

Kineser kopierar inte bara västerländska produkter, utan de snor och kopierar även kinesiska produkter (speciellt de som är mer kända). Därmed så kan kvaliteten, även mellan olika kinesiska produkter, variera något enormt. Det gäller att verkligen ha koll på vad man köper, och att lita på säljaren.
Citera
2023-07-19, 08:25
Medlem
Har beställt där ett par gånger och jag är nöjd
Citera
2023-07-19, 11:28
Medlem
swebarbs avatar
Nu kom min andra beställning dom la det utanför dörren så nu räcker det nog för mig har provat 2 gånger och det har funkat utan problem. Ingen köper från såna här sidor och förväntar sig bra grejer det fattar ju alla och det bästa av allt är att man betalar via klarna så dom får inga kortuppgifter alls.

Temu påstår ju att man handlar av tillverkarna direkt darför en del priser på många produkter kan dom pressa ner utan mellanhänder kan va anledning en del varor är superbilliga med deras promotions....
Citera
2023-07-19, 15:34
Medlem
Fick paket precis, lämnades utanför dörren till lägenheten. Beställde på kvällen 10 Jul. Var som förväntat billigt skit från Kina, men så länge det är det man förväntar sig så är allt bra!

Kommer nog att bli fler beställningar, men aldrig något som har med elektronik att göra. Så otroligt mycket scams på det i Kina.
Citera
2023-07-22, 17:21
Medlem
ZtarZcreams avatar
Precis som Wish! Dyker upp överallt nu i mina sociala medier, men undviker sidan! Hellre beställa från eBay eller Wish!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in