Citat:
Ursprungligen postat av
aaerlig
Testade idag.
Köpte 4 par sådana mjuka tofflor som annonseras om överallt för 120kr totalt. Fri frakt. De kostar 2-300kr styck i de svenska webbshopparna.
Det låter lite för bra för att vara sant, men efter att ha läst tråden vågade jag testa. Går dessutom att betala med Klarna, så inga kortuppgifter till kineserna.
Recension:
Tofflorna hade lite lägre kvalitet än Happyflops och dylika. Eventuellt samma fabrik, men att de på Temu var andrasortering. De var dock fullt användbara och jag kommer använda dem i trädgården. Jag är nöjd i och med priset.
Övriga småsaker var av samma kvalitet som de kinavaror jag köpt på amazon eller biltema. Exempelvis möbeltassar, trädgårdsspade, självhäftande små krokar osv.
Frakten var relativt snabb. Skulle anlända mellan 21 och 27 Juli eller någonting sådant. Det anlände den 21a. Gratis frakt, väl packat. Lämnades av Citymail utanför dörren.
Jag kommer definitivt beställa igen. Dock kommer jag inte köpa saker över ett visst styckpris, då risken att få skräp/andrasortering verkar förekomma. Känns dock vettigt att beställa småsaker för 5-50kr styck. Köper du 10 produkter och en är defekt så har du fortfarande 9 fungerande produkter, för 1/5 av priset jfr med amazon.