Citat:
Ursprungligen postat av
sn0rungen
Dom fraktar inte till Sverige ännu
Råkade av en händelse snubbla in på sidan ikväll, som just nu verkar ha en grand opening för just Sverige.
Ingen aning vad som gäller tullavgifterna, men jag killgissar på att dom
inte har samarbete med postnord, och att det därför kommer komma en avgift på minst 75kr per paket, vilket ju är lite jobbigt eftersom sakerna inte fraktas tillsammans.
Mycket grejer är man ju intresserad av just för att det är CP-billigt, men när man kan överraskas med en eventuell hanteringsavgift á 75kr * 20 paket känns det ju lite olustigt att lägga en beställning.
Kontaktade supporten för att fråga, och hon påstod att:
"EU legislation dictates if shipping and handling are taxable or not. In EU, we will collect tax on shipping and handling where applicable." samt
"The prices on our website for goods sold are displayed in EUR and inclusive of VAT." och hon försäkrade att jag kan beställa utan att oroa mig för att det kommer komma några ytterligare avgifter. Men postnords hanteringsavgift är väl ett lite unikt case för oss i Sverige, som jag utgår från att en random Kines i supperten inte har en aning om och hon skiter givetvis fullständigt om min 500kr order slutar på 2000kr, när prylarna väl dyker upp.
Någon som sitter på info?