2023-07-08, 19:38
Medlem
FarliKorvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sababa
Jag lade beställning nr2 igår. Inga tilläggsavgifter.

Beställer man över 100kr så fraktfritt. Sjukt bra priser på vissa saker. Begränsat utbud. Kvaliteten verkar generellt ok också.

Wish är rena rama motsatsen. På Wish ljuger dessutom oftast bilderna.
Har du haft tur eller VET du att inga extra avgifter kan tas ut?
Citera
2023-07-08, 19:44
Medlem
Sababas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FarliKorv
Har du haft tur eller VET du att inga extra avgifter kan tas ut?

Du får fråga fler i tråden. Eftersom det är Postnord som tar hand om försändelsen utan att lägga på tullklarering så utgår jag från att det inte är tur.

De resterande företagen t.ex. Fyndiq tar grejerna till MG Expresss (osäker på namnet) som i sin tur använder early bird.
Citera
2023-07-09, 08:41
Medlem
kompjuters avatar
Min order blev precis annullerad pga att "failed to delivery" och återbetalning ska ske.
Hade beställt lite billigt småskit för drygt 100 kr där motsvarande på Amazon hade kostat 300 kr...minst.

Inga viktiga saker direkt men att man 2 veckor efter beställning meddelas är ju dåligt.

Temu kan dra åt helvete 🖕😤🖕
Citera
2023-07-09, 09:21
Medlem
FarliKorvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kompjuter
Min order blev precis annullerad pga att "failed to delivery" och återbetalning ska ske.
Hade beställt lite billigt småskit för drygt 100 kr där motsvarande på Amazon hade kostat 300 kr...minst.

Inga viktiga saker direkt men att man 2 veckor efter beställning meddelas är ju dåligt.

Najs att du delar med dig, ja man beställer ju bara skit som man inte behöver från Wish och liknande sidor men man vill ju gärna få sitt skit.
Citera
2023-07-09, 15:41
Medlem
Awendelas avatar
Citat:

Låter som en klassiker för Kinabolag. Om de märker att frakten kostar mer än ordern så brukar de "glömma" att uppdatera spårningen så att det går till automatisk återbetalning efter ett tag (ofta bestämt av marknadsplatsen).
Citera
2023-07-12, 18:10
Medlem
Freebops avatar
Fick hem hörlurar och lite annat krimskrams idag, hörlurarna är helt klart godkända för priset! Sitter fint i öronen. Fick hem även ett fint läderbälte för 60kr. Överlag nöjd med allt, snabb beställning och betalning via klarna är ett stort plus
Citera
2023-07-12, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zonedisk
Råkade av en händelse snubbla in på sidan ikväll, som just nu verkar ha en grand opening för just Sverige.
Ingen aning vad som gäller tullavgifterna, men jag killgissar på att dom inte har samarbete med postnord, och att det därför kommer komma en avgift på minst 75kr per paket, vilket ju är lite jobbigt eftersom sakerna inte fraktas tillsammans.

Mycket grejer är man ju intresserad av just för att det är CP-billigt, men när man kan överraskas med en eventuell hanteringsavgift á 75kr * 20 paket känns det ju lite olustigt att lägga en beställning.

Kontaktade supporten för att fråga, och hon påstod att:
"EU legislation dictates if shipping and handling are taxable or not. In EU, we will collect tax on shipping and handling where applicable." samt "The prices on our website for goods sold are displayed in EUR and inclusive of VAT." och hon försäkrade att jag kan beställa utan att oroa mig för att det kommer komma några ytterligare avgifter. Men postnords hanteringsavgift är väl ett lite unikt case för oss i Sverige, som jag utgår från att en random Kines i supperten inte har en aning om och hon skiter givetvis fullständigt om min 500kr order slutar på 2000kr, när prylarna väl dyker upp.

Någon som sitter på info?

Jag har handlat från dom och priserna stns direkt på deras sida och det är vad det kostar...har bara fått ett av mina 3 paket ännu och dom använder citymail iaf till mig...
Allt jag handlar hamnar i ETT paket och leveranstiden är runt 2 veckor(långt bättre än wish) och minimi beloppet att handla gör är 150kr...du kan få 150kr i rabatt om du handlar för 750 eller 200 om du handlar för 1000.
Mitt första paket kom bort så fom tog ej betalt för det och skrev även att om det ändå dyker upp så kunde jag behålla det utan att betala och ja det dök upp på utsatt sista ordinarie leveransdag så allt gratis 😁
Ja jag gick krångla lite med klarna men det löste sig iaf
Citera
2023-07-13, 02:44
Medlem
kompjuters avatar
Citat:

Fick faktiskt mitt paket igår, värt 100 kr, fick 50 kr i kompensation för sen leverans.
Vet dock fortfarande inte om de 100 kr kommer att betalas tillbaka som jag först fick meddelande om.

Alla sakerna var som förväntat, bra skit för en spottstyver 😀

Förlåt Temu, du är legit 👌

Edit : Såg nu att jag har 150kr i credit, paketet gratis + 50 kr i sen leverans.
Jag skäms nästan lite, men tack Temu 👍
Senast redigerad av kompjuter 2023-07-13 kl. 03:07.
Citera
2023-07-13, 15:56
Medlem
swebarbs avatar
Citat:

Låter konstigt, jag fick min första order för exakt 113 kr var skeptisk som fan men visst fan kom paketet en dag, var det inte pga strul att leverera till dig som var anledningen det gick direkt till retur av nån anledning ? Har ett till paket på g också för lite över hundralappen men sen får det vara tror jag. Men om det aldrig skickades under dessa 2 veckor kanske är det för nån vara tog slut i deras lager eller nåt...
Citera
2023-07-13, 16:12
Medlem
kompjuters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Låter konstigt, jag fick min första order för exakt 113 kr var skeptisk som fan men visst fan kom paketet en dag, var det inte pga strul att leverera till dig som var anledningen det gick direkt till retur av nån anledning ? Har ett till paket på g också för lite över hundralappen men sen får det vara tror jag. Men om det aldrig skickades under dessa 2 veckor kanske är det för nån vara tog slut i deras lager eller nåt...

Det kom ju ändå till slut efter några märkliga vändor....har lagt ytterligare en beställning för de 150 kr som jag fick credit.
Gratis är gott
Citera
2023-07-15, 13:13
Medlem
Isopääs avatar
Ja, Temu kör onekligen stenhårt på att nå ut till folk just nu.. Reklam i diverse mobilspel, sponsring av youtubers etc.
Citera
2023-07-16, 17:56
Medlem
aaerligs avatar
Testade idag.

Köpte 4 par sådana mjuka tofflor som annonseras om överallt för 120kr totalt. Fri frakt. De kostar 2-300kr styck i de svenska webbshopparna.

Det låter lite för bra för att vara sant, men efter att ha läst tråden vågade jag testa. Går dessutom att betala med Klarna, så inga kortuppgifter till kineserna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in