2023-07-31, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Har dom redan höjt priserna ? Ett par lenovo onear hörlurar som jag klippte för 22kr kostar nu lite över 200 på sidan.. får inte ihop det ? Ska hämta mina grejer senare idag så får vi se om man verkligen fått det man beställt.
hämta vart?
Citera
2023-07-31, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aaerlig
Recension:

Tofflorna hade lite lägre kvalitet än Happyflops och dylika. Eventuellt samma fabrik, men att de på Temu var andrasortering. De var dock fullt användbara och jag kommer använda dem i trädgården. Jag är nöjd i och med priset.

Övriga småsaker var av samma kvalitet som de kinavaror jag köpt på amazon eller biltema. Exempelvis möbeltassar, trädgårdsspade, självhäftande små krokar osv.

Frakten var relativt snabb. Skulle anlända mellan 21 och 27 Juli eller någonting sådant. Det anlände den 21a. Gratis frakt, väl packat. Lämnades av Citymail utanför dörren.

Jag kommer definitivt beställa igen. Dock kommer jag inte köpa saker över ett visst styckpris, då risken att få skräp/andrasortering verkar förekomma. Känns dock vettigt att beställa småsaker för 5-50kr styck. Köper du 10 produkter och en är defekt så har du fortfarande 9 fungerande produkter, för 1/5 av priset jfr med amazon.

bor du i hus eftersom dom lade beställningen utanför din dörr? har ni inte postboxar i farstun?
Citera
2023-07-31, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaffekoppen
Köpt saker tre gånger på Temu nu. Det har varit helt OK grejer - ett balkongnät, 8 par strumpor och några tingestar som gör lockar. Första gången kom paketet efter sju dagar, andra paketet kom efter runt åtta. Som någon redan skrev så är det bara att köra.

Mvh.

Hur kom leveranserna?
Citera
2023-07-31, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av W54932
Hur kom leveranserna?

Paketen lämnades utanför min lägenhetsdörr av PostNord. Praktiskt imo.
Senast redigerad av kaffekoppen 2023-07-31 kl. 20:46.
Citera
2023-07-31, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterpanp
Verkar rätt skumma. Kopplingar till CCP, samt verkar småscamma sina kunder (använd inte ditt vanliga kreditkort). Mer info här om Temu, var de kommer ifrån, och hur de bedrar/scammar kunder (på mindre belopp mest, men ändå): https://youtu.be/20_TlrrB3W4

hur annars beställa?
Citera
2023-07-31, 20:50
Medlem
Hur levererades era grejer? utanför dörr? postbox? ombud? och vilket företag levererade?
Citera
2023-07-31, 23:12
Medlem
Citat:
Recension:

Tofflorna hade lite lägre kvalitet än Happyflops och dylika. Eventuellt samma fabrik, men att de på Temu var andrasortering. De var dock fullt användbara och jag kommer använda dem i trädgården. Jag är nöjd i och med priset.

Övriga småsaker var av samma kvalitet som de kinavaror jag köpt på amazon eller biltema. Exempelvis möbeltassar, trädgårdsspade, självhäftande små krokar osv.

Frakten var relativt snabb. Skulle anlända mellan 21 och 27 Juli eller någonting sådant. Det anlände den 21a. Gratis frakt, väl packat. Lämnades av Citymail utanför dörren.

Jag kommer definitivt beställa igen. Dock kommer jag inte köpa saker över ett visst styckpris, då risken att få skräp/andrasortering verkar förekomma. Känns dock vettigt att beställa småsaker för 5-50kr styck. Köper du 10 produkter och en är defekt så har du fortfarande 9 fungerande produkter, för 1/5 av priset jfr med amazon.
Varför gynnar du skitsaker som bara går sönder och slängs? Köp kvalitet istället som håller och är bättre för alla. Vill du att kineserna ska ta över mer av EU och Sverige eller mindre?
Citera
2023-07-31, 23:19
Medlem
Knoppys avatar
Citat:
Hur levererades era grejer? utanför dörr? postbox? ombud? och vilket företag levererade?

Jag hämtade mitt hos mitt postombud.
Citera
2023-07-31, 23:57
Medlem
aaerligs avatar
Citat:
bor du i hus eftersom dom lade beställningen utanför din dörr? har ni inte postboxar i farstun?

Utanför villans dörr. Hade nog kunnat välja annat alternativ.

Citat:
Ursprungligen postat av Magnificoo
Varför gynnar du skitsaker som bara går sönder och slängs? Köp kvalitet istället som håller och är bättre för alla. Vill du att kineserna ska ta över mer av EU och Sverige eller mindre?

Det jag köpte var inte skräp. Jag behövde och använder samtliga produkter. Många av dem hade jag annars behövt köpa på amazon för flera gånger priset. Nu gäller det inte teknik, kläder, skor eller annat som med stor sannolikhet går sönder direkt.
Citera
2023-08-01, 07:55
Medlem
Citat:
Utanför villans dörr. Hade nog kunnat välja annat alternativ.

Det jag köpte var inte skräp. Jag behövde och använder samtliga produkter. Många av dem hade jag annars behövt köpa på amazon för flera gånger priset. Nu gäller det inte teknik, kläder, skor eller annat som med stor sannolikhet går sönder direkt.

Happyflops låter som några riktiga kvalitet tofflor du, möbeltassar finns på Ikea för 5 kr.
Jo, allt som kommer från sidor som Temu, Wish och Shein är skräp.
Kineserna själva handlar inte ens där utan bara dumma européer och amerikaner som gör det.
Citera
2023-08-01, 13:18
Medlem
aaerligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magnificoo
Happyflops låter som några riktiga kvalitet tofflor du, möbeltassar finns på Ikea för 5 kr.
Jo, allt som kommer från sidor som Temu, Wish och Shein är skräp.
Kineserna själva handlar inte ens där utan bara dumma européer och amerikaner som gör det.

De funkar utmärkt i trädgården. Jag har för övrigt noll intresse av att åka till ikea eller att köpa varor i separata butiker och betala frakt för varje leverans.

Mycket är skräp. Inte allt. Många varor i våra svenska butiker är dessutom made in china om du bemödar dig att kolla baksidan av produkten. Men du kanske inbillar dig att dessa anställda får mycket bättre lön och villkor, eftersom biltema/jula/clas ohlson/kjell och company/HM/Lindex/NetonNet med flera är så otroligt transparenta med sina leverantörskedjor.

I din telefon eller dator som du skriver detta på sitter ett litiumjonbatteri med kobolt utvunnet under slavliknande förhållanden i mörkaste Afrika.
Citera
2023-08-02, 01:58
Medlem
peterpanps avatar
Citat:
I din telefon eller dator som du skriver detta på sitter ett litiumjonbatteri med kobolt utvunnet under slavliknande förhållanden i mörkaste Afrika.

Det där är en myt till en stor del. Normalt så utvinner man kobolt med stora dyra avancerade gruvmaskiner i stordrift, och de maskinerna kostar såpass mycket att man inte riskerar att överlåta de till att opereras av barn eller slavar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in