2026-08-31, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swedenistani
Ni som har köpt från TEMU tryckt skjorta/t-shirt (designat den själv med bild).
Tänkte fråga hur länge höll skjortan/t-shirten dvs. var hela bilden borta efter 10 tvätt eller efter 500 tvätt på 40 graders värme i tvättmaskinen?
För mig har det hållit väldigt bra. Inga problem alls. Ser ingen skillnad alls efter tio+ tvättar.
Citera
2026-08-31, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YeahLikeWhoa
temu är bara skit.
Företaget eller prylarna?

Jag har hittat en del nya elprylar från Temu i områdets miljöstuga som visade sig fungerade alldeles utmärkt efter konfigureringen.

Kan det vara så att folk i allmänhet är klåpare som inte får prylarna att fungera och ger upp efter första försöket?

Jag fick hålla på några gånger för att få sakerna att lira, men fungerade efter konfigureringen.
Citera
2026-08-31, 14:00
Medlem
swedenistanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thai-massagen
För mig har det hållit väldigt bra. Inga problem alls. Ser ingen skillnad alls efter tio+ tvättar.

1000 tack några sista frågor amigo.

1. Får jag fråga vilken sort bild det är på din t-shirt eller skjorta och hur stor är den?

2. Hur mycket fick du betala.

3. Och när du känner på bilden är den grovt tryckt?
Citera
2026-08-31, 14:56
Medlem
YeahLikeWhoas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av obyn
Företaget eller prylarna?

Jag har hittat en del nya elprylar från Temu i områdets miljöstuga som visade sig fungerade alldeles utmärkt efter konfigureringen.

Kan det vara så att folk i allmänhet är klåpare som inte får prylarna att fungera och ger upp efter första försöket?

Jag fick hålla på några gånger för att få sakerna att lira, men fungerade efter konfigureringen.

Skulle säga att det är 50/50 med grejerna. En del nice och funkar men inte i längden. tex deras kläder blir dåliga efter bara några tvättar, köpt saker som skulle vara rostfritt till köket men som rostade sönder direkt. den enda el grej jag köpt är en batteri ljusslinga som fungerar bra.
Citera
2026-08-31, 20:59
Medlem
Citat:
temu är bara skit.
Knappast, har bland annat köpt skor som har hållit i 2 år innan det blev ett litet hål i sulan, bättre än det överprisade skräp som tex Skecher säljer. Deras skor har inte ens en livslängd på 3 månader innan de har gått sönder.

Börja gnäll på Biltema, Jula, Clas Ohlson med flera som säljer Temuprodukter med ett prispåslag på hundratals/tusentals procent. Finns ju anledningar till varför ägarna är rika som fan.
Citera
2026-08-31, 22:37
Medlem
Citat:
1000 tack några sista frågor amigo.

1. Får jag fråga vilken sort bild det är på din t-shirt eller skjorta och hur stor är den?

2. Hur mycket fick du betala.

3. Och när du känner på bilden är den grovt tryckt?
Har lite olika varianter,

1. Där trycket är i själva tyget, är över hela tröjan. Tunt material, polyester, känns nästan som en sporttröja. Finns olika kvaliteter så lite av en chansning vad man får men blivit bra i 75% av fallen.

79kr för en tröja, men finns ett antal olika varianter.

2. Bommulströja, med typ påstryken bild, lite plastig, men inte värre än en bandtröja man köper på en konsert.

Kollade, och sist betalade jag 118 kr för en långärmad men fick sen tillbaka 20kr för att priset sjönk.

I den första varianten är trycket i själva tyget så du känner ingenting av det. I bommulströjan ligger trycket ovanpå men känns inte grovt.
Citera
2026-09-01, 03:36
Medlem
YeahLikeWhoas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MickelMan
Knappast, har bland annat köpt skor som har hållit i 2 år innan det blev ett litet hål i sulan, bättre än det överprisade skräp som tex Skecher säljer. Deras skor har inte ens en livslängd på 3 månader innan de har gått sönder.

Börja gnäll på Biltema, Jula, Clas Ohlson med flera som säljer Temuprodukter med ett prispåslag på hundratals/tusentals procent. Finns ju anledningar till varför ägarna är rika som fan.

Jaså? Har aldrig ens tänkt på att köpa skor därifrån.
Citera
2026-09-01, 09:05
Medlem
swedenistanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thai-massagen
Har lite olika varianter,

1. Där trycket är i själva tyget, är över hela tröjan. Tunt material, polyester, känns nästan som en sporttröja. Finns olika kvaliteter så lite av en chansning vad man får men blivit bra i 75% av fallen.

79kr för en tröja, men finns ett antal olika varianter.

2. Bommulströja, med typ påstryken bild, lite plastig, men inte värre än en bandtröja man köper på en konsert.

Kollade, och sist betalade jag 118 kr för en långärmad men fick sen tillbaka 20kr för att priset sjönk.

I den första varianten är trycket i själva tyget så du känner ingenting av det. I bommulströjan ligger trycket ovanpå men känns inte grovt.

Tack igen.
Citera
2026-09-01, 09:46
Medlem
Citat:
Jaså? Har aldrig ens tänkt på att köpa skor därifrån.
De har riktigt snygga skor, köpt flertalet med finskor därifrån och har fått flertalet med positiva kommentarer om dessa. Var ingen som kunde tro att jag bara hade gett 300-400kr för dessa. De jag köpte sist kostade 200kr/styck.

Var för ett antal år sedan inne på NK och kollade på ett par finskor för 3000kr. Frågade om kvalitén och fick rådet att gå till skomakare var tredje månad så skulle de hålla

Kan även rekommendera pennor på Temu, köpte själv två stycken med mitt namn och efternamn tryckt på pennan, hela 23kr kostade denna när jag köpte de och tycker att pennorna är rätt snygga och goa att skriva med. https://share.temu.com/0U6Uh3wk0JB
Citera
2026-09-01, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MickelMan
De har riktigt snygga skor, köpt flertalet med finskor därifrån och har fått flertalet med positiva kommentarer om dessa. Var ingen som kunde tro att jag bara hade gett 300-400kr för dessa. De jag köpte sist kostade 200kr/styck.

Var för ett antal år sedan inne på NK och kollade på ett par finskor för 3000kr. Frågade om kvalitén och fick rådet att gå till skomakare var tredje månad så skulle de hålla

Kan även rekommendera pennor på Temu, köpte själv två stycken med mitt namn och efternamn tryckt på pennan, hela 23kr kostade denna när jag köpte de och tycker att pennorna är rätt snygga och goa att skriva med. https://share.temu.com/0U6Uh3wk0JB
Köpte Chelsea boots i PU-Läder grymt snygga, haft i två år nu och ser ut som in nött läder. Ingen tror att det är "plast"
Slänger alltid med några pennor, hår snoddar och påsklämmor. Säkert giftiga dåra
Citera
2026-09-08, 16:29
Medlem
swedenistanis avatar
Om man beställer knivar, japanska svärd eller dolk eller annat farligt från Temu kommer det beslags tas i arlanda och sedan får man gå till arlanda och hämta ut den med ID ? eller?
Citera
2026-09-09, 18:45
Medlem
0A0As avatar
Citat:
Om man beställer knivar, japanska svärd eller dolk eller annat farligt från Temu kommer det beslags tas i arlanda och sedan får man gå till arlanda och hämta ut den med ID ? eller?
Dessa är inte farliga föremål enligt Förordning (1990:415) om tillstånd till införsel av vissa farliga föremål.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in