Citat:
Tror det var länge sedan jag skrattade så mycket åt ett inlägg. Gick en propp för dig nu? Visst är det mycket att ta in när hela ens värld rasar! Du vet nog lika mycket som jag innerst inne att Hendrix och gänget bankar skiten ur Grateful Dead, som du av någon anledning valt att dyrka. Visst har du också börjat tröttna lite på Garcia & co nu? Jag förstår, jag tröttnade på dem redan när jag gick i högstadiet. Men för att komma bort från verkligheten väljer du att prata om smak. Det är precis det kortet som PK-folk drar med när deras illusioner blir ifrågasatta och motbevisade.
The Jimi Hendrix Experience hade dessutom mycket coolare jams än Grateful Dead. På Hendrix Experience konserter fick folk höra långa jams av nya tekniker och effekter på gitarren som kom från en annan värld långt borta. Enligt kritiker lät det som att Hendrix spelade 3 gitarrer samtidigt. Grateful Dead kunde ingenting nytt, de bara jamade precis som vilket annat jamband som helst. Folk inbillar sig att det är coolt men egentligen är det mer ointressant än att se färg torka.
Hendrix kom som från en annan värld, och Jimi Hendrix Experience är världens starkaste powertrio. Just det, Hendrix och gänget bankar skiten ur ALLA, inklusive tomten Garcia och hans mediokra band...
The Jimi Hendrix Experience hade dessutom mycket coolare jams än Grateful Dead. På Hendrix Experience konserter fick folk höra långa jams av nya tekniker och effekter på gitarren som kom från en annan värld långt borta. Enligt kritiker lät det som att Hendrix spelade 3 gitarrer samtidigt. Grateful Dead kunde ingenting nytt, de bara jamade precis som vilket annat jamband som helst. Folk inbillar sig att det är coolt men egentligen är det mer ointressant än att se färg torka.
Hendrix kom som från en annan värld, och Jimi Hendrix Experience är världens starkaste powertrio. Just det, Hendrix och gänget bankar skiten ur ALLA, inklusive tomten Garcia och hans mediokra band...

Det är bra uppenbart att du är en Hendrix-runkare som vägrar acceptera att alla inte också runkar till surbändarens bajskorvar. Och så svamlar du iväg om PK, illusioner och sådant i en total förnekan av individuella åsikter. Så även saknar du objektivt tänkande när du själv tycker att något låter illa. Stor humor!
Vad som låter bra i ens öra, låter mindre bra i en annans. Förstår du nu, elitist?
Det är snarare du som beter dig som ett barn, som precis har upptäckt musik och är så fascinerad av musikhistoria att du inte aldrig argumenterar med hjälp av öronen.
Och nej, jag har inte tröttnat på Dead. Varför tror du det? Lyssnade på dem så sent som igår kväll. Det finns mycket att upptäcka, både officiellt och inofficiellt.