2023-07-19, 14:56
Medlem
TheNarrowMargins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide
Visst är det mycket att ta in när hela ens värld rasar! Du vet nog lika mycket som jag innerst inne att Hendrix och gänget bankar skiten ur Grateful Dead, som du av någon anledning valt att dyrka. Visst har du också börjat tröttna lite på Garcia & co nu? Jag förstår, jag tröttnade på dem redan när jag gick i högstadiet. Men för att komma bort från verkligheten väljer du att prata om smak. Det är precis det kortet som PK-folk drar med när deras illusioner blir ifrågasatta och motbevisade.

The Jimi Hendrix Experience hade dessutom mycket coolare jams än Grateful Dead. På Hendrix Experience konserter fick folk höra långa jams av nya tekniker och effekter på gitarren som kom från en annan värld långt borta. Enligt kritiker lät det som att Hendrix spelade 3 gitarrer samtidigt. Grateful Dead kunde ingenting nytt, de bara jamade precis som vilket annat jamband som helst. Folk inbillar sig att det är coolt men egentligen är det mer ointressant än att se färg torka.
Hendrix kom som från en annan värld, och Jimi Hendrix Experience är världens starkaste powertrio. Just det, Hendrix och gänget bankar skiten ur ALLA, inklusive tomten Garcia och hans mediokra band...
Tror det var länge sedan jag skrattade så mycket åt ett inlägg. Gick en propp för dig nu?
Det är bra uppenbart att du är en Hendrix-runkare som vägrar acceptera att alla inte också runkar till surbändarens bajskorvar. Och så svamlar du iväg om PK, illusioner och sådant i en total förnekan av individuella åsikter. Så även saknar du objektivt tänkande när du själv tycker att något låter illa. Stor humor!
Vad som låter bra i ens öra, låter mindre bra i en annans. Förstår du nu, elitist?

Det är snarare du som beter dig som ett barn, som precis har upptäckt musik och är så fascinerad av musikhistoria att du inte aldrig argumenterar med hjälp av öronen.

Och nej, jag har inte tröttnat på Dead. Varför tror du det? Lyssnade på dem så sent som igår kväll. Det finns mycket att upptäcka, både officiellt och inofficiellt.
Citera
2023-07-19, 14:56
Medlem
Adelaides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dreten
Da kommer val min ytterst kontroversiella asikt. Jimi Hendrix var en ganska medioker gitarrist, speciellt med dagens matt. Att han skapade saker som aldrig horts forr och att en stor del av hans musik ar genuint fanstastisk haller jag absolut med om (jag ar trots allt ett Hendrix-fan sedan manga ar), men flertalet efterkommande gitarrister ar langt battre med yxan. T ex Yngwie Malmsteen (herrejavlar vad trakig han ar att lyssna pa daremot), Tommy Emmanuel (som jag haft den stora aran att ta ett snack med pa en liten konsert i Falun), Steve Vai och flertalet Youtube-fenomen ar bara nagra exempel som pa alla vis ar battre gitarrister an Hendrix.

Att kalla Hendrix för medioker är som att kalla Einstein dum i huvudet. Visst kan man tycka Malmsteen och Steve Vai är "bättre" men de har knappast samma status som Hendrix i musikvärlden.
Citera
2023-07-19, 15:02
Medlem
Adelaides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheNarrowMargin
Tror det var länge sedan jag skrattade så mycket åt ett inlägg. Gick en propp för dig nu?
Det är bra uppenbart att du är en Hendrix-runkare som vägrar acceptera att alla inte också runkar till surbändarens bajskorvar. Och så svamlar du iväg om PK, illusioner och sådant i en total förnekan av individuella åsikter. Så även saknar du objektivt tänkande när du själv tycker att något låter illa. Stor humor!
Vad som låter bra i ens öra, låter mindre bra i en annans. Förstår du nu, elitist?

Det är snarare du som beter dig som ett barn, som precis har upptäckt musik och är så fascinerad av musikhistoria att du inte aldrig argumenterar med hjälp av öronen.

Och nej, jag har inte tröttnat på Dead. Varför tror du det? Lyssnade på dem så sent som igår kväll. Det finns mycket att upptäcka, både officiellt och inofficiellt.

Skratta på du men det är sanningen.
Bara för att du har en smak betyder det inte att du har rätt. Pallar inte argumentera mer med fjolliga millenials som är uppväxta under PK-eran och därmed saknar förmågan att förstå saklig korrekthet. Dra åt helvete nu.

Och jo, visst fan har du tröttnat på Dead. Medioker musik tröttnar man alltid på. Du vill inte erkänna det bara.
Citera
2023-07-19, 15:07
Medlem
Citat:
Att kalla Hendrix för medioker är som att kalla Einstein dum i huvudet. Visst kan man tycka Malmsteen och Steve Vai är "bättre" men de har knappast samma status som Hendrix i musikvärlden.

Jag diskuterade ingenting angaende status i musikvarlden, jag sade att han som gitarrist numera far anses ganska medioker. Jag har flera bekanta och vanner som kan leverera hans latar likvardigt eller battre an han sjalv kunde medans han fortfarande levde. Jag kanner dock inte en javel som kan spela som Malmsteen for att ta ett exempel. Kag lyssnar dock mycket hellre pa Hendrix da hans musik som latskrivare snarare an gitarrist fortfarande haller absolut varldsklass, och det anser jag inte Malmsteens latar gor. Och det ar kontroversiella asikter traden handlar om, inte ditt eget runkbeteende.
Senast redigerad av Dreten 2023-07-19 kl. 15:10.
Citera
2023-07-19, 15:12
Medlem
Adelaides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dreten
Jag diskuterade ingenting angaende status i musikvarlden, jag sade att han som gitarrist numera far anses ganska medioker. Jag har flera bekanta och vanner som kan leverera hans latar likvardigt eller battre an han sjalv kunde medans han fortfarande levde. Jag kanner dock inte en javel som kan spela som Malmsteen for att ta ett exempel. Och det ar kontroversiella asikter traden handlar om, inte ditt eget runkbeteende.

Att du har bekanta som kan leverera Hendrixs låtar bättre än han själv tvivlar jag mycket starkt på.

Men ja Hendrix är idag inte längre den mest tekniska gitarristen, men han hade stil. En stil som ingen lyckats snappa upp.
Citera
2023-07-19, 15:48
Medlem
TheNarrowMargins avatar
Citat:
Skratta på du men det är sanningen.
Bara för att du har en smak betyder det inte att du har rätt. Pallar inte argumentera mer med fjolliga millenials som är uppväxta under PK-eran och därmed saknar förmågan att förstå saklig korrekthet. Dra åt helvete nu.

Och jo, visst fan har du tröttnat på Dead. Medioker musik tröttnar man alltid på. Du vill inte erkänna det bara.
Bra att du backar. Dina argument blir hjärndödare för varje inlägg. Förklarar varför du gillar Rammstein.
So long.
Citera
2023-07-19, 16:14
Medlem
Adelaides avatar
Citat:
Bra att du backar. Dina argument blir hjärndödare för varje inlägg. Förklarar varför du gillar Rammstein.
So long.

Snarare så att du och dina toyboys alltid kör på känslomässiga, snarare än logiska, argument. Det spelar ingen roll hur mycket man argumenterar med såna personer, de vägrar inse ändå. Hoppas Till Lindemann knullar Garcias brud nuförtiden.
Citera
2023-07-19, 16:18
Medlem
TheNarrowMargins avatar
Citat:
Snarare så att du och dina toyboys alltid kör på känslomässiga, snarare än logiska, argument. Det spelar ingen roll hur mycket man argumenterar med såna personer, de vägrar inse ändå. Hoppas Till Lindemann knullar Garcias brud nuförtiden.
Hahaha. Det är snarare raka motsatsen.
Well well… Ska inte rasera din världsbild ytterligare. Dead väntar.

Edit: Tror det är rätt svårt för Garcia att bry sig numera.
Senast redigerad av TheNarrowMargin 2023-07-19 kl. 16:22.
Citera
2023-07-19, 16:21
Medlem
Adelaides avatar
Citat:
Hahaha. Det är snarare raka motsatsen.
Well well… Ska inte rasera din världsbild ytterligare. Dead väntar.

Jaså, är det JAG som kör på känsloargument?
Vem av oss är det som har skrikit "men JAG tycker ju så blablabla" halva dagen?

Förstår att du är lite snurrig eftersom du gillar WT-bandet Grateful Dead.
Citera
2023-07-19, 16:26
Medlem
TheNarrowMargins avatar
Citat:
Jaså, är det JAG som kör på känsloargument?
Vem av oss är det som har skrikit "men JAG tycker ju så blablabla" halva dagen?

Förstår att du är lite snurrig eftersom du gillar WT-bandet Grateful Dead.
Japp. Jag talar om saklighet, dvs. att musiksmak handlar om subjektiva åsikter, varav du kör på en "han har influerat flest, så då måste han ju vara bäst rent objektivt"-taktik. Det är känsloargument upp i dagen.

Och kom inte med ett till "han har influerat flest buhuhuhu"-argument nu. Inte en kotte har ifrågasatt hans inflytande.
Citera
2023-07-19, 16:28
Avslutad
Citat:
So long.
Du missar aldrig en chans att dissa Rammstein även när de inte ens har nämnts. Men och andra sidan anser du att Michael Bolton var världens bästa hårdrockare
Citera
2023-07-19, 16:35
Medlem
TheNarrowMargins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rouen
Du missar aldrig en chans att dissa Rammstein även när de inte ens har nämnts. Men och andra sidan anser du att Michael Bolton var världens bästa hårdrockare
Porrbandet kan aldrig hatas för mycket.
Världens bästa? Nä. Men hans tidiga skivor är bra hårdrock.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in