2022-09-05, 13:11
Medlem
Adelaides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheNarrowMargin
Mondo, gore och bizarre, Håkan-edition.

Ja, hänger man på det delforumet så är det nog lite skevt med allt.
Citera
2022-09-05, 15:59
Medlem
Black Flag blev ett världsband pga Henry Rollins fantastiska sångröst och utstrålning.
Citera
2022-09-07, 11:25
Medlem
Adelaides avatar
Jag förstår inte varför Taylor Hawkins får så mycket uppmärksamhet för sin död. Absolut är det synd, men jag hade knappt koll på vem han var innan jag kollade in Foo Fighters närmare. Var han verkligen en så exceptionell trummis?

Men Ken Hensleys död skrev tidningarna knappt om...

Förövrigt är Foo Fighters ett ganska medelmåttigt band. Dave Grohl hade inte kommit nånstans om det inte vore för Kurt Cobain och Nirvana. Anledningen till att Foo Fighters blev så stora är för att skivbolaget och promoters valde att satsa på dem med motiveringen "Trummisen i Nirvana har startat nytt, detta kan säkert sälja!". Det är sanningen och inget annat är sanningen.
Citera
2022-09-07, 19:01
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Jag tycker att Mayhems Atavistic Black Disorder / Kommando är bättre än deras De Mysteriis Dom Sathanas.

Jag kan inte alls med Death Metal, Black Metal däremot är riktigt fin musik.
Citera
2022-09-08, 15:50
Medlem
TheNarrowMargins avatar
På tal om dödsfall så tycker jag ofta att det är lite skevt när musiker helt plötsligt lyfts fram som genier efter att de har gått bort.
Visst förstår jag att man vill främja artisters verk som någon form av hyllning, men var höll egentligen folket och geniförklaringarna till tidigare innan dödsfallet? Folk som aldrig brytt sig tidigare börjar helt plötsligt från ingenstans tokhylla.
Förstår inte detta fenomen.

Till exempel… Numera är det någon tumregel att man SKA se Michael Jackson som ett geni, men trots berömmelsen så sågs han i allmänhet under sina sista år som en skummis som inte gjort något vettigt på många år och som var "slut som artist".
Jag minns… För jag var där.
Senast redigerad av TheNarrowMargin 2022-09-08 kl. 15:54.
Citera
2022-09-08, 19:56
Medlem
Adelaides avatar
Jag förstår inte varför folk säger att grunge inte är en genre. Klart som fan att det är det. Alla har en inre bild av hur grunge låter.

Gemensamt för alla grungeband är lugna, melankoliska verser och mer högljudda/skrikiga refränger. Sen att alla band hade olika sound är inget konstigt, det hade inte Deep Purple och Black Sabbath heller.
Citera
2022-09-10, 20:05
Medlem
TheNarrowMargins avatar
Red Hot Chili Peppers bästa skiva gjordes utan John Frusciante som gitarrist.
Snackar om tredje skivan The Uplift Mofo Party Plan, där Hillel Slovak spelar gitarr.
Fight Like A Brave!
Citera
2022-09-15, 22:01
Medlem
Adelaides avatar
Det finns inget svensk band som är bättre än, just det, Träd, Gräs och Stenar.
Citera
2022-09-15, 22:51
Medlem
Adelaides avatar
När vi ändå är inne på Träd, Gräs och Stenar, så kan jag säga att deras version av Satisfaction är bra mycket bättre än Stones sjukt intetsägande låt.
Citera
2022-09-16, 16:52
Medlem
kvertys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Det nazistiska black metal-bandet Nitberg från Ryssland är riktigt jävla bra och R. Kelly är ett geni.

Måste erkänna att jag diggar NSBM (lutar mer åt extremvänster) men М8Л8ТХ och Absurd har schyssta låter, tror det är ömsesidigt har hört nazis som lyssnar på punk som är typisk anarkistiska, men jag skiter i det, så länge det låter bra iaf
Citera
2022-09-29, 10:11
Medlem
TheNarrowMargins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide
Jag förstår inte varför Taylor Hawkins får så mycket uppmärksamhet för sin död. Absolut är det synd, men jag hade knappt koll på vem han var innan jag kollade in Foo Fighters närmare. Var han verkligen en så exceptionell trummis?
Nu har båda hyllningskonserterna inträffat, och med detta i åtanke... Så håller jag fullständigt med!

Hans död uppmärksammas som om det vore rockhistoriens mest hyllade trummis som avlidit. Visst är det tråkigt som fan att han gått bort, men uppståndelsen till följd av hans död är inte befogad för fem öre.
Citera
2022-09-29, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheNarrowMargin
Till exempel… Numera är det någon tumregel att man SKA se Michael Jackson som ett geni, men trots berömmelsen så sågs han i allmänhet under sina sista år som en skummis som inte gjort något vettigt på många år och som var "slut som artist".
Jag minns… För jag var där.

Han sågs som en skummis och ett geni, även under sina sista år. Jag tycker att han var helt värdelös på alla sätt och vis, men det går inte att komma ifrån att han var en levande legend ända in till slutet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in