2023-07-19, 13:35
Medlem
TheNarrowMargins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide
Hälften av de banden du rabblade upp känner jag inte ens till, och det säger lite. När det gäller Hendrix så kan jag nämna 100 andra STORA artister som har influerats av han.
Hur kan Hendrix inte vara bäst när ALLA stora gitarrister efter honom har influerats av honom? Blir så skevt när allt är PK...
Men snälla nån… Lär dig acceptera att alla andra inte avgudar Hendrix använda toalettpapper likt dig själv.

För att smak är olika. Då kvittar det HELT hur många han har influerat. Om någon tycker att Hendrix låter illa, så kan inte elitister springa fram med historieböcker och säga "därför MÅSTE du tycka att det här låter bra". Det är inte en fråga om att vara PK, utan snarare helt om sunt förnuft.
Citera
2023-07-19, 13:48
Medlem
Adelaides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheNarrowMargin
Men snälla nån… Lär dig acceptera att alla andra inte avgudar Hendrix använda toalettpapper likt dig själv.

För att smak är olika. Då kvittar det HELT hur många han har influerat. Om någon tycker att Hendrix låter illa, så kan inte elitister springa fram med historieböcker och säga "därför MÅSTE du tycka att det här låter bra". Det är inte en fråga om att vara PK, utan snarare helt om sunt förnuft.

Visst fortsätt babbla om smak du. Legacyn och plånboken hos Hendrixfamiljen talar dock betydligt mer.
Citera
2023-07-19, 13:55
Medlem
TheNarrowMargins avatar
Citat:
Visst fortsätt babbla om smak du. Legacyn och plånboken hos Hendrixfamiljen talar dock betydligt mer.
Tog argumenten slut? Bra isåfall. Tillbaks till porrtyskarna nu.
Citera
2023-07-19, 13:56
Medlem
Adelaides avatar
Citat:
Tog argumenten slut? Bra isåfall. Tillbaks till porrtyskarna nu.

Om det var nåns argument som tog slut så var det ju dina. För just precis går det inte att säga emot Hendrixs legacy, än mindre hans familjs tillgångar.
Citera
2023-07-19, 14:00
Medlem
TheNarrowMargins avatar
Citat:
Om det var nåns argument som tog slut så var det ju dina. För just precis går det inte att säga emot Hendrixs legacy, än mindre hans familjs tillgångar.
Inga argument tog slut från min sida, eftersom det jag säger är objektiv sanning.
Smak baseras på individ, inte på fakta.
Citera
2023-07-19, 14:03
Avslutad
Hade det inte varit för den mindre släng av singlar på 80talet så hade Genesis varit helt bortglömt redan på 90-talet och inte varit minsta kända för något alls idag.

Förutom kanske att de var bandet Phil Collins var i.
Citera
2023-07-19, 14:12
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Kloka ord, jag håller helt med.
Jag förstår inte vad som är så svårbegripligt... tycker jag Hendrix är skit att lyssna på så tycker jag väl så oavsett hur mycket inflytande han haft eller hur många skivor han sålt etc etc.

Jag tycker det är tydligt vem som är den vuxne i den här menlösa diskussionen.
Citera
2023-07-19, 14:16
Medlem
Adelaides avatar
Citat:
Inga argument tog slut från min sida, eftersom det jag säger är objektiv sanning.

Visst är det mycket att ta in när hela ens värld rasar! Du vet nog lika mycket som jag innerst inne att Hendrix och gänget bankar skiten ur Grateful Dead, som du av någon anledning valt att dyrka. Visst har du också börjat tröttna lite på Garcia & co nu? Jag förstår, jag tröttnade på dem redan när jag gick i högstadiet. Men för att komma bort från verkligheten väljer du att prata om smak. Det är precis det kortet som PK-folk drar med när deras illusioner blir ifrågasatta och motbevisade.

The Jimi Hendrix Experience hade dessutom mycket coolare jams än Grateful Dead. På Hendrix Experience konserter fick folk höra långa jams av nya tekniker och effekter på gitarren som kom från en annan värld långt borta. Enligt kritiker lät det som att Hendrix spelade 3 gitarrer samtidigt. Grateful Dead kunde ingenting nytt, de bara jamade precis som vilket annat jamband som helst. Folk inbillar sig att det är coolt men egentligen är det mer ointressant än att se färg torka.
Hendrix kom som från en annan värld, och Jimi Hendrix Experience är världens starkaste powertrio. Just det, Hendrix och gänget bankar skiten ur ALLA, inklusive tomten Garcia och hans mediokra band...
Citera
2023-07-19, 14:23
Medlem
Adelaides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
Kloka ord, jag håller helt med.
Jag förstår inte vad som är så svårbegripligt... tycker jag Hendrix är skit att lyssna på så tycker jag väl så oavsett hur mycket inflytande han haft eller hur många skivor han sålt etc etc.

Jag tycker det är tydligt vem som är den vuxne i den här menlösa diskussionen.

Vi är miljarder människor på jorden, just din åsikt är skit.

Med ett nickname som Bartman bör du heller aldrig prata om vuxet och barnsligt.
Citera
2023-07-19, 14:25
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Vi är miljarder människor på jorden, just din åsikt är skit.

Med ett nickname som Bartman bör du heller aldrig prata om vuxet och barnsligt.
Fast varför är det så svårt att förstå att tycke och smak är subjektivt och inte baserat på fakta?
Du visar ju bara gång på gång hur omogen du är i ditt tänk. Kom inte och försök läxa upp mig när du beter dig som ett sandlådebarn.
Citera
2023-07-19, 14:29
Medlem
Adelaides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
Fast varför är det så svårt att förstå att tycke och smak är subjektivt och inte baserat på fakta?
Du visar ju bara gång på gång hur omogen du är i ditt tänk. Kom inte och försök läxa upp mig när du beter dig som ett sandlådebarn.

Vissa saker handlar inte om smak.
Att Hendrix är världens främsta gitarrist är FAKTA. Sen spelar det ingen roll vad du tycker om saken.

Att kalla nån omogen och samtidigt gå under nicket Bartman rimmar också illa, förstår du säkert.
Citera
2023-07-19, 14:39
Medlem
Citat:
Vissa saker handlar inte om smak.
Att Hendrix är världens främsta gitarrist är FAKTA. Sen spelar det ingen roll vad du tycker om saken.

Att kalla nån omogen och samtidigt gå under nicket Bartman rimmar också illa, förstår du säkert.

Da kommer val min ytterst kontroversiella asikt. Jimi Hendrix var en ganska medioker gitarrist, speciellt med dagens matt. Att han skapade saker som aldrig horts forr och att en stor del av hans musik ar genuint fanstastisk haller jag absolut med om (jag ar trots allt ett Hendrix-fan sedan manga ar), men flertalet efterkommande gitarrister ar langt battre med yxan. T ex Yngwie Malmsteen (herrejavlar vad trakig han ar att lyssna pa daremot), Tommy Emmanuel (som jag haft den stora aran att ta ett snack med pa en liten konsert i Falun), Steve Vai och flertalet Youtube-fenomen ar bara nagra exempel som pa alla vis ar battre gitarrister an Hendrix.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in