2023-08-01, 21:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Psoglav
Jag är väl medveten om att det brittiska samhället är annorlunda på många sätt, men vet också att deras massmedia är minst lika fokuserad på nöje och kändisar som vår egen. Du kan inte öppna en dagstidning utan att bli bombarderad av gigantiska rubriker som har med skådespelare, musiker, idrottsmän osv att göra. Att under hela sitt liv missat att Sex Pistols existerar ser jag därför som osannolikt.
Det är komplicerat. Det är inte Sverige, London. Dom har hur mycket bra och intressant musik som helst där. Både ny och gammal. "Vi" får bara höra en liten bråkdel. Sveriges musikliv är mycket mer begränsat än bara Londons. Då har du hela England att tänka på också. Inte jämförbart med Sverige alls, så klart. Bo där ett tag så börjar du nog greppa mer. Det är komplicerat, som sagt. Det här handlar om smarta människor som pluggade på UCL och en del spelade själva i band osv. Komplicerat. Dom har mycket kultur att hålla reda på. Inte "bara Ebba Grön". Tror inte Sex Pistols spelas i radio direkt. Vi (Sverige) har inte mycket att komma med LiXXXom. Det är komplicerat, mycket att hålla reda på. Och så utländsk musik på det. Det är komplicerat.
Citera
2023-08-02, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av realFEZ
Det är komplicerat. Det är inte Sverige, London. Dom har hur mycket bra och intressant musik som helst där. Både ny och gammal. "Vi" får bara höra en liten bråkdel. Sveriges musikliv är mycket mer begränsat än bara Londons. Då har du hela England att tänka på också. Inte jämförbart med Sverige alls, så klart. Bo där ett tag så börjar du nog greppa mer. Det är komplicerat, som sagt. Det här handlar om smarta människor som pluggade på UCL och en del spelade själva i band osv. Komplicerat. Dom har mycket kultur att hålla reda på. Inte "bara Ebba Grön". Tror inte Sex Pistols spelas i radio direkt. Vi (Sverige) har inte mycket att komma med LiXXXom. Det är komplicerat, mycket att hålla reda på. Och så utländsk musik på det. Det är komplicerat.

Sex Pistols är dock ett av de mest kända brittiska banden, inte bara i utlandet, utan även i Storbritannien. Man kan förstås påstå att de haft fler inflytelserika och betydelsefulla band än Sverige och att det därför "kan vara svårt att hålla koll på allt", men ärligt talat, skulle du ha lika stor förståelse för om de påstod sig inte veta vem Ozzy Osbourne är?
Citera
2023-08-02, 13:40
Bannlyst
Citat:
Sex Pistols är dock ett av de mest kända brittiska banden, inte bara i utlandet, utan även i Storbritannien. Man kan förstås påstå att de haft fler inflytelserika och betydelsefulla band än Sverige och att det därför "kan vara svårt att hålla koll på allt", men ärligt talat, skulle du ha lika stor förståelse för om de påstod sig inte veta vem Ozzy Osbourne är?
Jag orkar inte diskutera det här i detalj. England är en helt annan best än vad Sverige är. Du får mer än gärna diskutera det med några engelsmän och engelskkvinnor och återkomma med vad du kommit fram till. Jag har inte greppat det riktigt efter ~20år + att ha bott i London. Och turistat lite där efteråt. Det ÄR komplicerat, som attan.
Citera
2023-08-02, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av realFEZ
Jag orkar inte diskutera det här i detalj. England är en helt annan best än vad Sverige är. Du får mer än gärna diskutera det med några engelsmän och engelskkvinnor och återkomma med vad du kommit fram till. Jag har inte greppat det riktigt efter ~20år + att ha bott i London. Och turistat lite där efteråt. Det ÄR komplicerat, som attan.

Som du vill, jag vidhåller dock att det är på gränsen till förståndshandikappat att inte känna till Sex Pistols, Ozzy Osbourne, Beatles, Rolling Stones, Rod Stewart eller andra extremt kända brittiska band/artister, i synnerhet om man själv är britt.
Citera
2023-08-02, 15:57
Medlem
Att folk går och ser Kiss Live när det är Playback och de är helt färdiga som band
Citera
2023-08-02, 17:36
Bannlyst
Citat:
Som du vill, jag vidhåller dock att det är på gränsen till förståndshandikappat att inte känna till Sex Pistols, Ozzy Osbourne, Beatles, Rolling Stones, Rod Stewart eller andra extremt kända brittiska band/artister, i synnerhet om man själv är britt.
Jag är av liknande åsikt, kan man väl säga. Men det är komplicerat. Vi får återkomma in en paneldiskussion med Dunhill-pipor i BBC World när vi vet ALLT om det här, ok? Eller starta en separat tråd: "Hur i helvete kan inte universitetsstudenter i London INTE känna till Anarchy in the UK"?
Citera
2023-08-02, 17:38
Medlem
Eddie Meduza var mer musikalisk än Mozart.

Allt av Mozart låter likadant, men Meduza förstod att variera. Han behärskade verkligen hela paletten.
Citera
2023-08-02, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
Eddie Meduza var mer musikalisk än Mozart.

Allt av Mozart låter likadant, men Meduza förstod att variera. Han behärskade verkligen hela paletten.

Jag påstår att båda va omusikaliska, musikaliskt geni?, Neil Peart
Citera
2023-08-02, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vellmann-Villmann
Jag påstår att båda va omusikaliska, musikaliskt geni?, Neil Peart

Man ersätter honom med en enkel dator och lite pneumatic.
Citera
2023-08-02, 18:01
Medlem
Citat:
Man ersätter honom med en enkel dator och lite pneumatic.

Vad har det med saken att göra?
Citera
2023-08-02, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vellmann-Villmann
Vad har det med saken att göra?

Nä, okej... du fick mig.
Citera
2023-08-02, 18:17
Medlem
Citat:
Nä, okej... du fick mig.

Det är sorgligt och alldeles för sant även om det inte stämmer till tusen, en dator har inte den känslan som detta geni erhöll, men jävla fucking digitalisering
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in