2023-07-18, 05:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Silence-is-wild
Haha ja om någon du tror att A eller H skulle förverkliga något eventuellt hot de framfört i podden så beklagar jag sorgen, då är du förmodligen stendum och knappt förmögen att verka som människa i samhället.

Så fort någon säger något elakt/hotfullt till dig på internet så räknar du med att de hoten kommer förverkligas? Har jag förstått dig rätt då? Du verkar ha ett jobbigt liv 😄

Din posthistorik i den här tråden är intressant.

Kan inte du hålla käften nu så slipper jag göra den anmälan alla sitter och väntar på?

Som jag skrev förut, jag har inget intresse av att förstöra en så lysande IT-karriär och fack/KGB-karriär som de här alkoholisterna har på gång med massa anmälningar.
Citera
2023-07-18, 06:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wrezanini
Det är absolut ingen i hela världen som tror att Axel eller Henko kommer förverkliga några hot. Det var en väldigt komisk slutsats att jag skulle utgöra ett undantag från det.

Ok. Det var en fråga så bra att jag fick ett klart och tydligt svar. Om ingen tror att något hot kommer att förverkligas, vad är då problemet? Vem bryr sig om tomma hot? Är det i slutändan bara tonen du är upprörd över?
Citera
2023-07-18, 07:15
Medlem
Rockludrets avatar
Citat:
Om ingen tror att något hot kommer att förverkligas, zzz

Vadå ”ingen”? Vad fick du det ifrån? Lustigt resonemang, varför skulle wreza representera alla?
Citera
2023-07-18, 07:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rockludret
Vadå ”ingen”? Vad fick du det ifrån? Lustigt resonemang, varför skulle wreza representera alla?

Läs hans senaste inlägg, som jag svarade på, så förstår du. Det var han som påstod att ”ingen i hela världen” tror att något hot från A eller H skulle förverkligas. Därmed undrar jag varför det grinas så mycket om vad som sägs i podden? Är det inte bara att ignorera dem?
Citera
2023-07-18, 08:55
Medlem
wrezaninis avatar
Citat:
Ok. Det var en fråga så bra att jag fick ett klart och tydligt svar. Om ingen tror att något hot kommer att förverkligas, vad är då problemet? Vem bryr sig om tomma hot? Är det i slutändan bara tonen du är upprörd över?

Jag bryr mig om hot riktade mot specifika personer, det är otrevligt, och till slut ledsnar nog de flesta. Det är inget konstigt med det, och har inget med ton att göra. Det är snarare rätt konstigt att tolerera våldshot och grova förolämpningar.

Speciellt "H" i duon "A och H" skulle hoppa upp och ner som en skållad iller om någon höll på så mot honom. Vilket också har visats genom alla korkade polisanmälningar han gjort.
Citera
2023-07-18, 09:41
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Titta på domstolshistoriken i stället. Vad wrezanini menar om allas eller ingens tro är inte saken på något vis. Du ser väl själv att det är en falsk poäng? Klart att du gör. Skulle du ändå kunna tänka dig att använda den tjugo inlägg i sträck och tro att du är duktig?

Citera
2023-07-18, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
Titta på domstolshistoriken i stället. Vad wrezanini menar om allas eller ingens tro är inte saken på något vis. Du ser väl själv att det är en falsk poäng? Klart att du gör. Skulle du ändå kunna tänka dig att använda den tjugo inlägg i sträck och tro att du är duktig?

Vad exakt i ”domstolshistoriken” är det jag ska titta på? Du får gärna vara lite mer specifik.
Citera
2023-07-18, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wrezanini
Jag bryr mig om hot riktade mot specifika personer, det är otrevligt, och till slut ledsnar nog de flesta. Det är inget konstigt med det, och har inget med ton att göra. Det är snarare rätt konstigt att tolerera våldshot och grova förolämpningar.

Speciellt "H" i duon "A och H" skulle hoppa upp och ner som en skållad iller om någon höll på så mot honom. Vilket också har visats genom alla korkade polisanmälningar han gjort.

Men om det inte finns någon realistisk möjlighet att hoten skulle bli verklighet så landar vi i att det helt enkelt bara är ”otrevligt”. Då kvarstår min fråga: vem bryr sig? Varför ska man ta notis om någon som säger taskiga saker om en på nätet? Eller i en podd?

Du har säkert rätt i att H bryr sig. Och det är såklart efterblivet. Såvida han inte sett att det i fallen med hoten mot honom funnits en risk att de skulle förverkligas. Det vet inte jag men det var väl något tillfälle där ett gäng miffon, med den där skalliga killen som ser ut som en cancerpatient i spetsen, faktiskt tog tåget till staden där han bor med något vagt löfte om ”hembesök”. Då är det såklart någonting annat än att man bara är en snöflinga. Så snart hotet blir reellt så har man så klart anledning att bli upprörd.

Men det finns säkert andra situationer där A och H betett sig efterblivet och grinat över ton och tomma hot, vad vet jag?
Citera
2023-07-18, 12:02
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Vad exakt i ”domstolshistoriken” är det jag ska titta på? Du får gärna vara lite mer specifik.
Har någon av Haveristerna dömts för olaga hot? Det skulle du kunna titta på.
Citera
2023-07-18, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
Har någon av Haveristerna dömts för olaga hot? Det skulle du kunna titta på.

Det har jag ingen aning om. Men med tanke på hur många grinande snöflingor med skört ego det finns i den här tråden så gissar jag att polisen kan få in tonvis med anmälningar mot Haveristerna. Och en del domar. Men det känns som höjden av töntighet att springa till polisen och tjura över vad någon sagt i en podd.
Citera
2023-07-18, 12:26
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Det har jag ingen aning om. Men med tanke på hur många grinande snöflingor med skört ego det finns i den här tråden så gissar jag att polisen kan få in tonvis med anmälningar mot Haveristerna. Och en del domar. Men det känns som höjden av töntighet att springa till polisen och tjura över vad någon sagt i en podd.
Det ständiga ordvalet "grina". Är det ett universalverb? Tråden var väl i stort sett avsomnad, tills någon påpekade att en av dessa personer hade skämt ut sig genom att demonstrera ett överdrivet och ovärdigt fylleri i podden. Där har de en lyssnare i alla fall.
Citera
2023-07-18, 12:34
Medlem
wrezaninis avatar
Citat:
Men om det inte finns någon realistisk möjlighet att hoten skulle bli verklighet så landar vi i att det helt enkelt bara är ”otrevligt”. Då kvarstår min fråga: vem bryr sig? Varför ska man ta notis om någon som säger taskiga saker om en på nätet? Eller i en podd?

Du har säkert rätt i att H bryr sig. Och det är såklart efterblivet. Såvida han inte sett att det i fallen med hoten mot honom funnits en risk att de skulle förverkligas. Det vet inte jag men det var väl något tillfälle där ett gäng miffon, med den där skalliga killen som ser ut som en cancerpatient i spetsen, faktiskt tog tåget till staden där han bor med något vagt löfte om ”hembesök”. Då är det såklart någonting annat än att man bara är en snöflinga. Så snart hotet blir reellt så har man så klart anledning att bli upprörd.

Men det finns säkert andra situationer där A och H betett sig efterblivet och grinat över ton och tomma hot, vad vet jag?

Det är mer än bara otrevligt, men vi lämnar det därhän eftersom du tydligen är så obrydd.

Känner mig smått sugen på att mordhota den där fula Errol Flynn-bögen från Uppsala just nu, vet du om han är lika obrydd som dig?

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in