2023-07-18, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wrezanini
Det är mer än bara otrevligt, men vi lämnar det därhän eftersom du tydligen är så obrydd.

Känner mig smått sugen på att mordhota den där fula Errol Flynn-bögen från Uppsala just nu, vet du om han är lika obrydd som dig?

Jag vet inte vem du menar men jag antar att det finns fler som du som inte kan lämna ett hårt ord på internet utan tårar så om du dristar dig till mordhot får du kanske göra det diskret.
Citera
2023-07-18, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
Det ständiga ordvalet "grina". Är det ett universalverb? Tråden var väl i stort sett avsomnad, tills någon påpekade att en av dessa personer hade skämt ut sig genom att demonstrera ett överdrivet och ovärdigt fylleri i podden. Där har de en lyssnare i alla fall.

Det är ett bra ord tycker jag. Det signalerar något barnsligt och fånigt, vilket det absolut är att oja sig över elaka saker som sägs på nätet eller i poddar.

De har säkert lyssnare så de klarar sig. Tror inte att aktiviteten i en flashbacktråd är det bästa måttet på antalet lyssnare.
Citera
2023-07-18, 17:51
Medlem
Rockfarmors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av postvagn
Nu framstår du som den stalker de säger att du är i podden.

För vilka då, egentligen? Dig? Jag har svårt att tro att många fler än H och A och något enstaka inbitet fans som rycker ut till psykfalls-poddarnas försvar på flashback tycker det. Och egentligen tycker inte ens H och A det, de har bara fått för sig att de lyckas psyka folk genom att kalla dem stalkers. Det är egentligen projicering det hela handlar om, för det är ju psykfalls-poddarna som stalkar folk och använder tjänster som Acta Publica, bland annat, för att göra just det. För varje gång begreppet ’stalker’ dyker upp här i tråden så tänker jag på vilket behov H och A har att och hur ofta H och A projicerar sitt stalkning-beteende på andra.
Citera
2023-07-30, 13:33
Medlem
Rockfarmors avatar
Jag kan förstå att det blev jobbigt för dig att fortsätta diskussionen, såna som du blir alltid stumma så fort man börjar diskutera något sakligt. Påminner om när nättrollet Axel blev konfronterad av Exakt24, då var han inte lika talför helt plötsligt när han själv inte fick bestämma samtalsämnet. Synd att Henko inte har och aldrig har haft flashback-konton så att han kan försvara sin kompis Axel med, och nu när han inte ens har kvar sitt enda twitter-konto som han någonsin har haft så får han väl krypa tillbaka och tråka ut sin discord-grotta med sina långa gnälliga drapor om ”vilka utsatta offer” han och Axel är uppföljt av långdragna tråkiga drapor i podden om vilka stackars utsatta offer han och hans kompis Axel är. Har aldrig någonsin insett att det faktiskt existerar så patetiska så kallade ”män” i Sverige. Har de ingen värdighet?
Citera
2023-07-31, 19:11
Medlem
Nytorgsprinsessas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rockfarmor
Jag kan förstå att det blev jobbigt för dig att fortsätta diskussionen, såna som du blir alltid stumma så fort man börjar diskutera något sakligt. Påminner om när nättrollet Axel blev konfronterad av Exakt24, då var han inte lika talför helt plötsligt när han själv inte fick bestämma samtalsämnet. Synd att Henko inte har och aldrig har haft flashback-konton så att han kan försvara sin kompis Axel med, och nu när han inte ens har kvar sitt enda twitter-konto som han någonsin har haft så får han väl krypa tillbaka och tråka ut sin discord-grotta med sina långa gnälliga drapor om ”vilka utsatta offer” han och Axel är uppföljt av långdragna tråkiga drapor i podden om vilka stackars utsatta offer han och hans kompis Axel är. Har aldrig någonsin insett att det faktiskt existerar så patetiska så kallade ”män” i Sverige. Har de ingen värdighet?

Håller med dig om att Axel är en fegis men ditt exempel är dåligt. Exakt 24 är en nazisajt som drivs av fullständiga idioter. Det är knappast några man har någon som helst orsak att låta sig "intervjuas" av.

När det gäller Exakt 24 så är jag, hör och häpna, team Axel och Henko ( även om det bär mig emot att erkänna det)
Citera
2023-07-31, 19:30
Medlem
EXTREMFETMAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nytorgsprinsessa
Håller med dig om att Axel är en fegis men ditt exempel är dåligt. Exakt 24 är en nazisajt som drivs av fullständiga idioter. Det är knappast några man har någon som helst orsak att låta sig "intervjuas" av.
Varför inte "intervjuas" av dem och ställa motfrågor? Det är ju knappast som om det är någon luttrad skjutjärnsjournalist som kommer och ställer frågor. Det är en skakig målbrottsnasse som ser det som en ren vinst att över huvud taget få med Axel på rörlig bild. Sätt honom på plats istället, vad är problemet? Var är skruvmejslarna?
Citera
2023-07-31, 20:02
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EXTREMFETMA
Varför inte "intervjuas" av dem och ställa motfrågor? Det är ju knappast som om det är någon luttrad skjutjärnsjournalist som kommer och ställer frågor. Det är en skakig målbrottsnasse som ser det som en ren vinst att över huvud taget få med Axel på rörlig bild. Sätt honom på plats istället, vad är problemet? Var är skruvmejslarna?
Det är ju just det, att i likhet med GS fulklipps det deluxe så varför? CP är ju så dum att han lägger upp intervjuer med folk där han låtsas att han söker folk men där det tydligt framgår att det är tvärtom.
Citera
2023-07-31, 21:16
Medlem
Nytorgsprinsessas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EXTREMFETMA

Som offentlig person, vilket Axel och Henko är om än i den lilla skalan, så bör man såklart ställa upp och svara på frågor från media.

Men Exakt24 är inte media på det sättet. Finns inga journalister där utan det är bara en hatsajt vars syfte är att smutskasta och idiotförklara alla sina intervjuoffer. Det görs dessutom på ett grymt amatörmässigt sätt och på en plattform som ingen förrutom de allra mest högerextrema läser, ser eller lyssnar på.

Och visst, detsamma kan nog sägas om Haveristerna i deras mörkaste stunder men riktigt så djupt har de inte sjunkit ( ännu).

Bottomline, Varför känna sig tvingad att svara på frågor från några nazistiska nobodys.
Citera
2023-07-31, 21:22
Medlem
EXTREMFETMAs avatar
Citat:
Som offentlig person, vilket Axel och Henko är om än i den lilla skalan, så bör man såklart ställa upp och svara på frågor från media.

Men Exakt24 är inte media på det sättet. Finns inga journalister där utan det är bara en hatsajt vars syfte är att smutskasta och idiotförklara alla sina intervjuoffer. Det görs dessutom på ett grymt amatörmässigt sätt och på en plattform som ingen förrutom de allra mest högerextrema läser, ser eller lyssnar på.

Och visst, detsamma kan nog sägas om Haveristerna i deras mörkaste stunder men riktigt så djupt har de inte sjunkit ( ännu).

Bottomline, Varför känna sig tvingad att svara på frågor från några nazistiska nobodys.
Man behöver inte känna sig tvingad att svara på frågor, men varför inte bara ta fram telefonen och spela in sin egen intervju med dem? Man kommer ändå hamna på deras fjantiga hemsida, varför inte bara skapa lite eget content? Sorry, jag kan liksom inte se det som någonting annat än slappt och fegt.
Citera
2023-08-01, 00:07
Avslutad
Citat:

Nej, haveristerna satt väl och hoppades på ett självmord med en del uthägningar de gjort.

Det hade gett bra Patreon pengar.

Ni rödingar kanske ska ta och rensa ut era egna led, jag har till exempel hört att Syre och människor runt den sfären inte har några problem att peka ut människor som just nazister bara för att de har andra åsikter.

Men även personer som påstår sig vara journalister höll käft och lät dem hållas för ni kunde aldrig föreställa er att vi skulle radera eran vidriga kommunistlögnapparat så snabbt efter ert valnederlag.

Ni satt och käkade era popcorn och njöt av er makt.

Försök inte ta dig i ton om vad som är legitim media hycklare.

Nu sitter dojjan på andra foten och det är en glädje att sponsra exakt24, jag hoppas de tar itu med alla gamla anarkister från Stockholms Fria Tidning och ETC.
Citera
2023-08-01, 07:33
Medlem
Rockfarmors avatar
Citat:
frågor från några nazistiska nobodys.

Vad svamlar ni om egentligen? Det går inte att ta vänstern med nazi-tourettes på allvar - hur kan ni inte inse hur otroligt töntiga ni framstår? ”Han är nazist! Han är kommunist! Han är rasist!” Det är som att lyssna på dagisbarn, då blir det svårt att ta något annat seriöst som kanske faktiskt är vettigt på allvar. Kritisera något som personen har gjort och berätta hur det är relevant istället för att tro att ”han är nazist” är ett giltigt argument i något sammanhang. Man tar fram skämskudden när kyrktanter börjar gapa om nazister, det är så otroligt pinsamt, inte minst för alla dem som i sak faktiskt håller med det skräniga vänster-miffot. Tänk att vara vänster och ha relevanta argument och så hamna bredvid en som står och skriker nazist åt allt o alla? Haha stackars sate!

Min grundinställning är att (alla) journalister ska hållas kort, och har man inte själv bett om att bli intervjuad så ska man inte bli tvingad till det. Men det är bara grundinställningen, sedan finns det mängder av undantag. Med A och H blir det lite hönan eller ägget, för de har hög svansföring när de själva ”intervjuar” folk i podden och i övriga sammanhang, och kräver svar mot den intervjuades vilja, så då blir det lite konstigt om någon vill intervjua dem så blir de stumma och vägra svara på några enkla kritiska frågor.

Jag säger inte att alla journalister och ”journalister” (jag räknar H och A till denna senare kategori) måste ställa upp på intervjuer i tid och otid, men vilka jag gott tycker borde ställa upp har med deras egna journalistiska stil och metoder att göra. Det finns folk som förtjänar att bli konfronterade, och det finns folk som inte förtjänar det, det är inte svårare än så.

Hönan eller ägget gäller sedan också för Christian Peterson, som i sin tur konfronterar just såna som H och A (som förtjänar det). Det i sin tur innebär inte att Christian Peterson förtjänar att bli trakasserad, för han är inte ägget i sammanhanget.

Man måste se till vem som började vara svin, den förtjänar att bli svinaktigt behandlade. Det innebär inte att alla som behandlar svinen svinaktigt också förtjänar att bli svinaktigt behandlade. Det är bara logiskt. En mördare förtjänar straff, men polis utredare offer åklagare domare jury som ser till att mördaren får sitt straff förtjänar inte ett straff. Det är jätteenkelt.

Det går inte att dra alla över samma kam, man behöver se lite kontext och intention, men den stora konsten består i kunna väga olika kontext mot varandra, all kontext är inte alltid relevant, när axel blir stum som en mus när han blir konfronterad med saker han gjort som är mycket värre än något journalisten Christian Peterson har gjort så är jag ledsen att behöva säga det men då framstår Axel bara som blandning mellan feg och ett obehagligt beräknande rövhål. Jag hävdar inte att det är just därför att Axel sagt och värre saker är Christian som Axel bör svara på frågorna, men det tycks vara någon sådan anledning (vem Christian är och har gjort) som Axel ser som anledning till varför han inte kan svara på enkla frågor.

Sanningen är snarare att Axel och Henko aldrig besvarar någon när de blir konfronterade med kritiska frågor som handlar om deras vidrigheter. De hittar alltid på något vagt skäl till att inte kommentera.
Senast redigerad av Rockfarmor 2023-08-01 kl. 08:33.
Citera
2023-08-01, 07:47
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kyle.Rittenhouse
Nej, haveristerna satt väl och hoppades på ett självmord med en del uthägningar de gjort.

Det hade gett bra Patreon pengar.

Ni rödingar kanske ska ta och rensa ut era egna led, jag har till exempel hört att Syre och människor runt den sfären inte har några problem att peka ut människor som just nazister bara för att de har andra åsikter.

Men även personer som påstår sig vara journalister höll käft och lät dem hållas för ni kunde aldrig föreställa er att vi skulle radera eran vidriga kommunistlögnapparat så snabbt efter ert valnederlag.

Ni satt och käkade era popcorn och njöt av er makt.

Försök inte ta dig i ton om vad som är legitim media hycklare.

Nu sitter dojjan på andra foten och det är en glädje att sponsra exakt24, jag hoppas de tar itu med alla gamla anarkister från Stockholms Fria Tidning och ETC.
Alltså, vad dillar du om? Hoppas du kommer ur Ritalin-dimman så man förstår vad du pratar om. Du får konkretisera vilka Syre hängt ut felaktigt som nazister…
Citat:
Ursprungligen postat av Rockfarmor
Vad svamlar ni om egentligen? Det går inte att ta vänstern med nazi-tourettes på allvar - hur kan ni inte inse hur otroligt töntiga ni framstår?
Läsprojekt? CP är ingen journalist, han är en gammal NMR-aktivist. Ok?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in